هشدار هواشناسی نسبت به آلودگی هوا در ۵ کلانشهر

602294ed2055b_2021-02-09_17-28

سازمان هواشناسی با صدور هشداری از انباشت آلاینده‌های هوا در پنج کلانشهر کشور خبر داد.

در هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی آمده است که طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ بهمن) افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌ها در تهران، کرج، مشهد، تبریز و اصفهان دور از انتظار نیست.

در ادامه این هشدار آماده است که پتانسیل رشد شاخص کیفیت هوا تا شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس وجود دارد همچنین اگر منابع آلاینده (ثابت و متحرک) کنترل نشوند، در برخی مناطق کلانشهرها امکان رشد شاخص کیفیت هوا تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها وجود دارد.

سازمان هواشناسی توصیه کرده است که کلیه افراد به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری قلبی و ریوی از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

احتیاط در فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز و مدیریت نوع سوخت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان‌شهرها از جمله دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

سنین بالای ۶۵ سال و گروه‌های آسیب‌پذیر؛ اولویت بعدی واکسیناسیون کرونا

س فوریه 9 , 2021
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بعد از پرسنل آی سی یو نیز سایر کادر درمان، افراد بالای ۶۵ سال و سایر گروه‌های آسیب پذیر واکسینه می‌شوند. دکتر قاسم جان بابایی در حاشیه مراسم آغاز واکسیناسیون کووید۱۹ در کشور، گفت: در آستانه ۲۲ بهمن افتخار داشتیم که شاهد آغاز مراسم واکسیناسیون […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000