کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس رد  شد/ بودجه به دولت ارجاع شد

60191305753d1_2021-02-02_12-23 نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اکثریت آرا کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را رد کردند.

بررسی لایحه بودجه سال 1400 در دستورکار امروز(سه‌شنبه 14 بهمن ماه) نمایندگان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرار داشت.

پس از ارائه گزارش رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال1400 درباره مصوبات این کمیسیون و اظهارات 5 موافق و 5 مخالف لایحه بودجه و همچنین دفاع محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از لایحه سال آینده کلیات آن به رأی نمایندگان گذاشته شد.

بر اساس این گزارش کلیات لایحه بودجه سال 1400 با 99 رأی موافق و 148 رأی مخالف و 17 رأی ممتنع از مجموع 261 آرای مأخوذه رد شد.

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در جلسه علنی روز چهارشنبه (19 آذر) لایحه بودجه سال 1400 کل کشور را به علی نیکزاد نایب‌رئیس قوه مقننه تقدیم کرد.

پس از سپری شدن روند قانونی بررسی لایحه بودجه در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق بودجه، بررسی لایحه بودجه در دستورکار امروز قرار گرفته و با توجه به تصویب کلیات آن نمایندگان به مدت 2 هفته در جلسات علنی در چند شیفت لایحه را بررسی خواهد کرد.

قالیباف: "روحانی" دعوت مجلس برای دفاع از کلیات بودجه را اجابت نکرد
رئیس مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره عدم‌حضور رئیس‌جمهور برای دفاع از کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در پارلمان ارائه کرد.
محمدرضا صباغیان نماینده بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 14 بهمن) قوه مقننه و در تذکری با انتقاد از عدم حضور رئیس جمهور در جلسه بررسی کلیات لایحه بودجه، گفت: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس جمهور باید از کلیات بودجه دفاع کند و سپس سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه به ایراد گزارش کمیسیون بپردازد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: بر اساس قانون رئیس جمهور باید برای دفاع از کلیات بودجه سال 1400 در مجلس حضور پیدا می‌کرد به همین جهت از 10 روز قبل نامه کتبی نوشتم و از ایشان به‌طور رسمی دعوت کردم، رئیس جمهور این دعوت را اجابت نکردند لذا ما وظیفه خود را انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: در ارتباط با جداول نیز عرف به همین شکل بوده است و با توجه به فرصتی که داریم تا بخش‌های درآمدی بررسی و تصویب شود، جداول نیز تنظیم و نهایی خواهد شد. در خصوص برگزاری جلسات بررسی لایحه بودجه 1400 به‌صورت سه‌‌شیفت طبق آیین‌نامه این موضوع به هیئت رئیسه واگذار شده است و ما با توجه به محدودیت‌ها تصمیم گرفتیم که در هفته اول جلسات به‌صورت سه‌شیفت برگزار شود که دوستان آمادگی بیشتری هم دارند و در ادامه دوشیفت خواهیم کرد.

پیشنهاد برای استیضاح دولت

انتقادات نمایندگان یکی بعد از دیگری از پشت تریبون مجلس بیان می‌شد و حتی آنهایی که می‌خواستند در موافقت با کلیات بودجه صحبت کنند تمام قدرت خود را جمع کردند تا دولت را از سیبل انتقادات کنار نزنند در این میان یکی لایحه بودجه را سیاسی خواند و دیگری لایحه را غیر عملیاتی خواند.

درخواست برای علنی شدن آرا

موضوع شفاف شدن آرای نمایندگان به کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ یکی دیگر از حواشی امروز مجلس بود، به طوری که تعدادی از نمایندگان از جمله سید محسن دهنوی، احمد امیرآبادی فراهانی، جبار کوچکی نژاد و روح الله متفکر آزاد طی درخواستی از هیات رئیسه خواسته‌اند تا طبق ماده ۱۲۰ آیین نامه داخلی مجلس رای گیری درباره کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به صورت علنی انجام شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

مادورو: واکسن "اسپوتنیک وی" روسیه ۱۰۰ درصد کارایی دارد

س فوریه 2 , 2021
سیاسی/ بین الملل رئیس جمهوری ونزوئلا گفته که تست‌های بالینی واکسن ضد ویروس کرونای "اسپوتنیک وی" ساخت روسیه 100درصد کارایی خود را نشان داده است. نیکولاس مادورو در مصاحبه‌ای که در حساب کاربری توئیترش منتشر شد، گفته است: ما تست‌های بالینی این واکسن روسی را در ونزوئلا انجام دادیم و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000