حمله چین به پامپئو

سیاسی/ بین الملل 6017e6029d1b0_6017e6029d1b3 یک مقام منطقه سین کیانگ چین امروز دوشنبه مایک پامپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا را به تلاش برای تضعیف روابط پکن با جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا با "نسل کشی" خواندن اقدامات چین علیه اقلیت قومی اویغور در این منطقه متهم کرد.

شو گویشیانگ، یک سخنگوی شاخه حزب کمونیست چین در سین کیانگ در یک نشست رسانه‌ای این اظهارات را که جدیدترین تلاش چین به منظور مقابله با اتهامات غربی‌ها درخصوص "سواستفاده‌های حقوق بشری" در این منطقه است، مطرح کرد.

او بیان کرد: چرا او (پامپئو) یک چنین شو و نمایش مضحکی راه انداخته و دروغ قرن را می‌گوید؟ او میخواهد در مسیر گفتگوی با دولت بعدی آمریکا مین گذاری کرده و مانع ایجاد کند؟

دولت جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا مشغول فرموله کردن سیاستهایش در قبال چین بوده و بسیاری از تحلیلگران مساله چین را بزرگترین چالش ژئوپلتیکی آمریکا تلقی می‌کنند.

چند روز پیش، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه فعلی آمریکا در اولین روز کارش در این سمت تاکید کرد معتقد به ارتکاب نسل کشی علیه اقلیتهای قومی در سین کیانگ چین بوده و این پیام را فرستاد که جو بایدن قصد ادامه برخی از مواضع سرسختانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق علیه پکن را دارد.

در کنفرانس خبری مذکور شو گویشیانگ و چند تن دیگر شامل یک امام جماعت و "کارآموزان" سابق مراکز نگهداری در سین‌کیانگ به نوبت وقوع اتهاماتی نظیر عقیم سازی، کار اجبری، محدودیتهای مذهبی و ادعاهای دیگر در سین کیانگ را رد کردند.

آنها نامی از بایدن یا ترامپ نبرده و به جایش علیه پامپئو خشمشان را ابراز کردند. شو، پامپئو را "هیستریک"، یک "موش" و "بدترین وزیر خارجه تاریخ" خواند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

قطع سخنان سید حسن خمینی در صداوسیما

د فوریه 1 , 2021
صداوسیما امروز سخنان سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق رییس‌جمهور و اعضای دولت با آرمان‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام خمینی (س) را قطع کرد. این مراسم به صورت زنده از شبکه خبر پخش می‌شد که با آغاز سخنان حسن خمینی قطع شد. این اقدام صداوسیما با […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000