برای اولین بار در ایران جدیدترین روش درمان آرتروز توسط دکتر علی نعمتی

https://www.aparat.com/v/2VrCq


برای اولین بار در ایران جدیدترین روش درمان آرتروز توسط دکتر علی نعمتی جراح و متخصص استخوان و مفاصل بورد تخصصی ارتوپدی

انجام تزریقات پی آر پی (PRP) در پزشکی، تکنیک جدیدی نیست. روش تزریق PRP برای بیش از 20 سال است که در پزشکی مدرن ابداع شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما این تکنیک زمانی محبوبیت بالایی پیدا کرد و استفاده از آن گسترده شد که برخی از ورزشکاران مشهور و شناخته‌شده پیش‌قدم شدند و برای توانبخشی و بهبودی آسیب‌دیدگی خود از این روش استفاده کردند. پی آر پی درمانی همچنین برای بهبود پیوند استخوان فک، گردن و استخوان‌های صورت به کار می‌رود. این روش در سال‌های اخیر، توسط  متخصصان برای درمان آسیب‌های ورزشی مورد استفاده قرار گرفته است. در این زمینه درمان زانو درد با پی آر پی و همچنین برای درمان آسیب‌های تاندونی مزمن به کار می‌رود.

تزریق پلاکت غنی از پلاسما (PRP) برای درمان انواع اختلالات اسکلتی-عضلانی در سال‌های اخیر بیشتر رایج شده است. تحقیقات و مطالعات انجام شده بر روی پی آر پی در زانو نشان داده‌اند که این روش کاملا ایمن است و به صورت بالقوه می‌تواند روند بهبودی بافت‌ها را تسریع بخشد و در نتیجه، بازسازی بافت‌های آسیب‌دیده سریع‌تر صورت گیرد. تحقیقات بسیاری بر روی تاثیرات مثبت تزریق PRP بر روی درمان آرتروز زانو، پارگی رباط صلیبی ، کشیدگی رباط‌های آرنج ، اپیکوندلیت خارجی، آسیب‌های همسترینگ و آسیب تاندون آشیل انجام شده‌اند و نتیجه‌بخش بودن این روش را نشان داده‌اند.

درمان پی آر پی‌ چیست؟


منظور از PRP همان Platelet-Rich Plasma به معنای پلاکت غنی از پلاسما است. PRP همان پلاسمای خون است که میزان پلاکت‌های موجود در ان در مقایسه با خون معمولی بین 5 تا 10 برابر بیشتر است. پلاکت‌ها دارای پروتئین‌هایی موسوم به “فاکتورهای رشد” هستند که موجب تسریع روند بازسازی استخوان و بافت‌های آسیب‌دیده‌ی مفصلی می‌شود. بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای و مشهور تا به حال از این روش برای بهبود آسیب‌دیدگی‌های خود بهره برده‌اند. با دانستن مکانیزم عمکرد PRP شما به خوبی درک خواهید کرد که این روش چگونه موجب بهبودی سریع‌تر و بهتر آسیب‌ها می‌شود.

همان‌گونه که در بالا گفته شد، پی آر پی دارای مقادیر زیادی از “فاکتورهای رشد” است که روند بازسازی و بهبود بافت را سرعت می‌بخشند. بسیاری از پزشکان از این تاثیرات درمانی PRP در برنامه‌های درمانی خود بهره می‌برند.

مزایا


متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی معتقدند که استفاده از روش PRP به عنوان یک روش تضمین شده و نتیجه‌بخش مزایای زیر را به همراه دارد:

  • از پیشروی و شدت گرفتن آسیب پیشگیری می‌کند.
  • به بدن شما قابلیت کافی برای بهبودی آسیب‌های مزمن را می‌بخشد.
  • مدت زمان کلی بهبودی پس از آسیب‌دیدگی را کاهش می‌دهد.
  • نیاز بیمار به انجام روش‌های جراحی و مداخلات درمانی تهاجمی را برطرف می‌کند.
  • از سایر روش‌های درمانی دیگر هزینه‌ی کمتری دارد.
  • انجام آن آسان و ساده است.
  • تاثیرات درمانی آن بسیار سریع هستند.

معمولا چه آسیب‌هایی با PRP درمان می‌شوند؟


آسیب‌های زانو که با PRP درمان می‌شوند عبارتند از: آسیب روتاتورکاف، آسیب عضلات چهارسررانی، آسیب عضلات همسترینگ، کشیدگی یا پارگی تاندون آشیل و آرتروز زانو. به طور کلی هرگونه آسیب رباط یا تاندون که موجب پارگی کامل تاندون یا رباط نشده باشد، به طور موفقیت‌آمیزی با روش پی ار پی زانو (PRP) درمان می‌شود.

روش PRP دقیقا همان چیزی است که ورزشکاران برای تسریع روند بهبودی و پیشگیری از بروز آسیب‌دیدگی بیشتر به آن نیاز دارند. به کارگیری این روش همچنین خطر بروز آسیب‌های بیشتر و حتی ناتوانی دائمی بیمار در نتیجه‌ی انجام جراحی‌های پرخطر را برطرف می‌کند.

?جهت مشاوره تلفنی با شماره‌های زیر در ارتباط باشید:
021-22381719
09191818486

?سعادت آباد، خیابان سرو شرقی، خیابان رشادت، خیابان اقبال، پلاک 1، واحد 3

ارتباط در فضای مجازی :
dr_alinemati@

پست بعدی

روایت زن جوان از رابطه شوم مثلثی

ش ژانویه 30 , 2021
این بی بند و باری های کثیف که نام رابطه مثلثی بر آن نهاده اند، زندگی و آینده ام را در آستانه نابودی قرار داده است زیرا با این روابط زشت و هرزگی بنیان های، مذهبی و خانوادگی از بین می رود و اجتماع به فساد کشیده می شود. این […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000