سیلی سنگین به صورت پارلمان

سیاسی/ مجلس 600d8eaf40438_600d8eaf4043a سیل واکنش‌ها به اقدام نماینده سبزوار درباره سیلی زدن به صورت یک سرباز همچنان ادامه دارد.

«قوه مقننه»؛ اسمش گویای همه چیز هست، رکنی که قرار است قانون و مقرارات را برای زندگی بهتر و آرامش بیشتر طراحی کند و حصاری در برابر قانون‌گریزی بکشد اما درست در مقابل این ذهنیت، حکایت و روایت دیگری از درون ساختمان هرمی بهارستان یا همان خانه ملت به گوش می‌رسد؛ روایاتی که هیچ سنخیتی با قانون نویسی‌ها ندارد و در مسیر خلاف به سرعت در حال حرکت هستند.

برای پیدا کردن مصادیق قانون‌گریزی در میان نمایندگان مجلس که چند ماهی می‌شود بر این کرسی تکیه زده‌اند نیاز به تحقیق و تفحص زیادی نیست و تقغریبا در هرجلسه علنی چندین‌بار از تریبون مجلس کلماتی توهین آمیز به رئیس جمهور، وزراء و .. شنیده می‌شود. و حالا فیلمی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن علی‌اصغر عنابستانی نماینده سبزوار تلاش دارد از مسیر خط ویژه تردد کند. آنگونه که روایت شده این نماینده وقتی با مخالفت سرباز راهور مواجه می‌شود به صورت او سیلی می‌زند؛ اقدامی که واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت و سیاسی و غیرسیاسی آن را محکوم کردند. البته در این میان برخی همقطاران و رفقای مجلسی نیز به هواخواهی او برخواستند اما مسئله همینجا تمام نشد.

پیکان انتقاد به سوی شورای نگهبان

«اگر شورای نگهبان نباشد ممکن است یک قاتل رای بیاود» این را عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در توجیه نظارت استصوابی بیان می‌کند و با همین توجیه نزدیک به یک سوم از نمایندگان مجلس دهم رد صلاحیت شدند؛ فارغ از اینکه خروجی اقدام شورای نگهبان در انتخابات اسفند ۹۸ شد مشارکت ۴۰ درصدی بود اما امروز سایه یک سوال بر سر شورای نگهبان سنگینی می‌کند و آن اقدام نماینده سبزوار است. آیا این نتیجه صلاحیت سنجی شورای نگهبان بود؟!

واکنش‌ها به سیلی زدن آقای نماینده

نارضایتی از رفتارهای اقتدارمابانه از سوی صاحبان منصب یکی از همان رفتارهایی است بارها و بارها از سوی مردم شنیده شده است. اما گویا نقطه پایانی بر این رفتار وجود ندارد و هربار در شکل و شمایلی به نمایش گذاشته می‌شود. این بار هم سیلی علی اصغر عنابستانی از همان‌ سوء استفاده‌هایی است که وقتی خودشان از این جایگاه دور بودند به آن می‌تاختند و حالا خودشان در همان صف قرار گرفته‌اند. اما این موضوع به هرحال از سوی موافقان و مخالفان با واکنش روبه رو شد و بسیاری از نمایندگان مجلس ان را تقبیح کردند و نائب رئیس مجلس نیز در ردای رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نوید بررسی موضوع در این هیأت را داد.

برخی هم مانند مالک شریعتی نیاسر نماینده تهران هرچند مخالفت با این رفتار را نشان می‌دهند اما کنایه‌ای هم به طیف رقیب می‌زند تا نشان دهد چندان هم دل و دینش با این واکنش نبوده است. در همین راستا نمایندگانی مانند میرسلیم هم نظریه توطئه را مطرح می‌کند و از اساس این ماجرا را مشکوک می‌داند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

قیمت مرغ تا ۲۴ ساعت دیگر کاهش می‌یابد

ی ژانویه 24 , 2021
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ضمن برشمردن دلایل افزایش قیمت مرغ از روز شنبه (۴ بهمن) وعده داد که تا ۲۴ ساعت آینده قیمت مرغ دوباره به نرخ مصوب، یعنی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان بازگردد. عباس تابش در یک برنامه تلویزیونی از افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000