کشته شدن شبه‌نظامیان طالبان مظنون حمله به سربازان پاکستانی

سیاسی/ بین الملل 60058647e7b1c_60058647e7b1e ارتش پاکستان اعلام کرد، نیروهای امنیتی این کشور روز دوشنبه به مخفیگاهی در سنگر سابق شورشیان در شمال غرب پاکستان حمله کردند و ۲ شبه‌نظامی طالبان را کشتند.

مظنون سومی نیز در یورشی به ناحیه "خیبر پختونخوا" در وزیرستان جنوبی دستگیر شد. ارتش گفت طبق اطلاعات، دست به اقدام زده است.

۶ سرباز، ۳ ماه پیش بر اثر حمله با بمب در این ناحیه کشته شدند. بیانیه ارتش اطلاعات بیشتری ارائه نکرد.

شبه‌نظامیان پاکستان در ماه‌های اخیر حملات علیه سربازان در مناطق قبیله‌ای سابق را که دارای مرز با افغانستان است، افزایش داده‌اند.

نواحی جنوب و شمال وزیرستان تا زمانی که ارتش در سال ۲۰۱۵ با مجموعه عملیاتی دست به ایمن‌سازی زند، به عنوان پایگاه اصلی شبه‌نظامیان محلی و خارجی مورد استفاده بود.

طالبان پاکستان که تحت عنوان "تحریک طالبان پاکستان" هم شناخته می‌شود، گروه شورشی مجزایی از طالبان افغانستان است؛ اگرچه گروه‌های شبه‌نظامی پاکستان معمولاً با شبه‌نظامیان آن سوی مرز در ارتباط هستند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

نظر وزیر اقتصاد در مورد وضعیت بورس

د ژانویه 18 , 2021
در پی روند نزولی بورس و کاهش‌ شاخص کل این بازار که امروز حدود ۳۷ هزار واحد کاهش یافت، وزیر اقتصاد از تلاش برای ایجاد پایداری در بازار سرمایه خبر داد. روند ریزشی بازار سرمایه از مردادماه سال آغاز شد و تا اواسط آبان‌ماه ادامه داشت به طوری که شاخص […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000