آتش‌بیار معرکه توهم جنگ آمریکا و ایران کیست؟

سیاسی/ بین الملل 6002b8c829da8_2021-01-16_13-28 مک کنزی، مردی که توهم جنگ میان آمریکا و ایران را در روزهای اخیر به وجود آورد.

گرث پورتر نوشت: سازندگان تهدیدهای جعلی علیه ایران در سالهای 2018-19 نتانیاهو،بولتون و پمپئو بودند.اما از آن زمان به بعد ژنرال مک کنزی فرمانده سنتکام به دنبال دستیابی به ثروت و قدرت بیشتر، تمام تلاشش را برای جلوگیری از صلح با ایران بکار بسته است.

به نوشته پورتر، پس از تصمیم ترامپ در اواسط نوامبر برای کاهش سربازان در افغانستان و عراق به 2500، مک کنزی و متحدانش در واشنگتن به ترویج این ایده که احتمال دارد ایران قصد حمله به نیروهای آمریکایی را دارد، توهم بحران با ایران را ایجاد کردند.

وی موجب ارسال بی 52 به منطقه شد که گسیل نیروها به خاورمیانه در سالگرد ترور سردار سلیمانی، مقامات را در واشنگتن عصبی کرد.

مک کنزی باعث شد تا ناو نیمیتز که از منطقه خارج شده بود دوباره بازگردد.

ظاهرا نبرد میان مک کنزی از یک سو و میلر{سرپرست وزارت دفاع} با پیروزی مک کنزی پایان یافت و ناو نیمیتز به منطقه بازگشت.

حالا قدرت و منافع مک کنزی تاثیر زیادی روی سیاست بایدن در قبال ایران خواهد داشت.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

70 درصد بودجه‌های امور رفاهی 1400 نصیب 7 درصد از اقشار غیرآسیب‌پذیر می‌شود

ش ژانویه 16 , 2021
از میان مجموعه‌های دولتی که بیشترین خدمات حمایتی دولت را سالانه دریافت می‌کنند، دو وزارتخانه نفت و صنایع با تشکیل صندوق‌های اختصاصی، توانسته‌اند مزایای زیادی را نصیب کارکنان رده‌بالا و مدیران‌شان کنند. در شرایطی که هزینه‌های درمان، مسافرت و بسیاری هزینه‌های دیگر برای بخش زیادی از مردم عادی سرسام‌آور و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000