بازار کلاهبرداری واکسن کرونا در انگلیس داغ شد

5ff9d604139b0_2021-01-09_19-42

هم زمان با عملیات گسترده واکسیناسیون کرونا و افزایش شیوع این ویروس در انگلیس، بازار کلاهبرداری و شیادی از شهروندان این کشور هم داغ شده است.

کلاهبرداران با ارسال پیامک‌های قلابی که یک نسخه آن در اختیار خبرنگار ایرنا در لندن قرار گرفت، اعلام می‌کنند که موعد دریافت واکسن کرونا گیرنده پیام فرا رسیده و برای تکمیل مراحل اداری باید مشخصات فردی و بانکی خود را اعلام کند.

این پیام می‌افزاید: ما متوجه شدیم که شما مشمول دریافت واکسن کرونا هستید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت درخواست خود به لینک زیر مراجعه کنید.

لینک یادشده به یک تارنمای ساختگی، اما به لحاظ بصری کاملا حرفه‌ای و مشابه تارنمای سازمان ملی بهداشت انگلیس وصل می‌شود تا با مراجعه و ثبت نام افراد، اطلاعات آن‌ها را سرقت کند.

برخی دیگر از گروه‌های کلاهبردار با افراد تماس تلفنی گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان کارگزار سازمان ملی بهداشت مطالبه هزینه دریافت واکسن کرونا را مطرح می‌کنند. این در حالیست که هزینه دریافت واکسن کرونا در انگلیس توسط سازمان ملی بهداشت رایگان است.

پلیس و آژانس ملی جرائم انگلیس نسبت به دریافت چنین پیام‌هایی به مردم هشدار داده اند.

آژانس ملی جرائم انگلیس با صدور بیانیه‌ای تاکید کرده که دریافت واکسن کرونا ارتباطی به مشخصات بانکی افراد ندارد. اما از ۱۸ آذرماه گذشته که عملیات واکسیناسیون سراسری انگلیس آغاز شد، ۵۷ مورد کلاهبرداری گزارش شده است.

بنا بر اعلام دولت انگلیس، افراد مسن، ساکنان خانه‌های سالمندان و کارکنان بهداشت و مراقبت در اولویت دریافت واکسن قرار دارند. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس می‌گوید تاکنون حدود ۱.۵ میلیون نفر در این کشور واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکیست کلاهبرداران افراد مسن و خانه‌های سالمندان را هدف قرار داده و با وعده دسترسی به واکسنی که وجود خارجی ندارد، جیب آن‌ها را خالی می‌کنند. پلیس لندن گزارش داده که یک مردم ۹۲ ساله خام کلاهبرداران شده و برای خرید واکسن قلابی کرونا ۱۶۰ پوند هزینه کرده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده ذخیره واکسن کرونا در انگلیس ته کشیده و تزریق واحد دوم داوطلبان با تاخیر مواجه شده است.

آژانس تنظیم مقررات محصولات دارویی و بهداشتی انگلیس، دیروز جمعه مجوز استفاده از واکسن آمریکایی مُدرنا را در این کشور که به دلیل شیوع افسارگسیخته ویروس کرونا در قرنطینه سراسری قرار دارد؛ تائید کرد. با این حال بعید است که این محموله قبل از فروردین ۱۴۰۰ دریافت شود.

این سومین واکسن کووید-۱۹ است که با ۹۴ درصد اثر بخشی، پس از واکسن‌های فایزر بیونتک و آکسفورد مجوز استفاده در انگلیس را دریافت کرده است. انگلیس تاکنون ۱۰۰ میلیون واحد واکسن آکسفورد و ۴۰ میلیون واحد واکسن فایزر بیونتک خریداری کرده است.

بر اساس آخرین‌ گزارش‌ها، الیزابت دوم، ملکه انگلیس و پرنس فیلیپ همسرش هم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. البته معلوم نیست که این عملیات چه زمانی انجام شده است. دیلی تلگراف به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که الیزابت امروز (شنبه) اجازه انتشار این خبر را صادر کرده است.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

رقابت داغ در ارزهای دیجیتال/ بالاترین سرچ گوگل در طول تاریخ

ش ژانویه 9 , 2021
بیت‌کوین در ادامه مسیر صعودی خود توانست از مرز ۴۱ هزار دلاری نیز عبور کند تا بسیار زودتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد بتواند مرزهای مهم قیمتی را فتح کند. با احتساب این رکوردشکنی تاریخی جدید بیت‌کوین درحالی‌که هنوز کمتر از ۱۰ روز از اولین ماه سال ۲۰۲۱ گذشته است، بزرگ‌ترین […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000