موج کناره گیری ها در کاخ سفید

سیاسی/ بین الملل 5ff68fa02fb14_2021-01-07_08-05 به دنبال آشوب های رخ داده در جلسه کنگره آمریکا برای تایید ریاست جمهوری جو بایدن، زمزمه هایی از احتمال استعفای مشاور امنیت ملی ترامپ و معاون وی بلند شده است.

علاوه بر دو مشاور ملانیا ترامپ، همسر ترامپ رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی ترامپ و معاونش متئو پوتینگر گفته اند که در صدد استعفا هستند.

استفانی گریشام، رئیس دفتر ملانیا ترامپ با حمله معترضان به نتایج انتخابات به ساختمان کنگره و آشوب های رخ داده به دنبال آن استعفای خود را اعلام کرد. مقام امور اجتماعی کاخ سفید ریکی نیکتا و سارا متئو، معاون مطبوعاتی کاخ سفید از جمله افرادی هستند که استعفای خودر ا اعلام داشته اند.

اوبرایان مشاور امنیت ملی ترامپ نیز به همره معاونش پوتینگر در فکر استعفا هستند..

زمزمه های نیز ا استعفای کریس لیدل، معاون رئیس دفتر کاخ سفید شنیده شده است.

وزرای کابینه ترامپ از 'استعفاء حرف می‌زنند'
شبکه‌های خبری آ«ریکا از جمله سی‌ان ان می گویند برخی از مقام های کابینه دونالد ترامپ بنا دارند از مقام خود استعفاء دهند.

سی‌ان‌ان از رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید به عنوان یکی از این مقام‌ها نام برده است.

بسیاری از مقام‌ها حتی سخنان روز چهارشنبه دونالد ترامپ در جمع هواداران خود در واشنگتن را تشویق آشکار رئیس جمهوری به آشوب و شورش ارزیابی کرده اند.

در جریان حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره تعدادی زخمی شدند و گفته شده یک زن نیز کشته شده است. هجوم این افراد به ساختمان کنگره در پی درخواست ترامپ از حامیانش برای اعتراض به شکست او در انتخابات نوامبر صورت گرفته است. ترامپ بارها ادعاهای بی اساس خود درباره تقلبی بودن انتخابات را اعلام داشته است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

4 نفر در ساختمان کنگره جان خود را از دست داده اند/ زن کشته شده، که بود؟

پ ژانویه 7 , 2021
سیاسی/ بین الملل پلیس پایتخت آمریکا می گوید که در جریان یورش هواداران ترامپ به ساختمان کنگره 4 نفر جان خود را از دست داده اند. اشلی بابیت اهل سن دیه گو که مدت ها در نیروی هوایی خدمت کرده بود، یکی از این قربانیان بود. او ظاهرا با سایر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000