حامیان بایدن در آستانه فتح کنگره

سیاسی/ بین الملل 5ff5bc6455517_2021-01-06_17-04 در صورت کسب دو کرسی سنای ایالت جورجیا، دموکراتها علاوه بر دستگاه اجرایی، دستگاه قانونگذار را نیز در اختیار گرفته و دستکم تا دو سال آینده راه برای پیشبرد سیاست های دولت دموکرات جو بایدن تا حد زیادی هموار خواهد شد.

دیروز، ۱۶ دی، دومین دور انتخابات سنا در ایالت جورجیا برگزار شد و نتایج شمارش ۹۸ درصد آراء حکایت از پیشتازی دموکرات ها بر رقبای جمهوری‌خواه خود دارد.

براساس گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، تاکنون یکی از دو کرسی به تصاحب رافائل وارنوک نامزد حزب دموکرات درآمده و منابع موثق آمریکایی گمانه‌زنی می‌کنند که دموکرات‌ها بتوانند هر دو کرسی باقیمانده سنا را از آن خود کرده و بدین ترتیب علیرغم توازن ۵۰-۵۰، با احتساب کرسی اختصاصی معاون جو بایدن (کامالا هریس) با کسب ۵۱ کرسی، اکثریت سنای آتی را تا دو سال آینده و برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره قبضه کرده و تا حد زیادی کمک حال رئیس‌جمهوری آتی آمریکا باشند.

تارنمای آکسیوس امروز نوشت که در صورتیکه پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات سنا، باید توجه ویژه‌ای به دو سناتور کرد: جو مانچین و کیرستِن سینِما. این دو عضو حزب دموکرات، میانه‌رو بوده و با سیاست‌های چپ‌گرایانه طیف ترقی‌خواه حزب دموکرات مخالفند و ممکن است آراء آنان هنگام بررسی طرح‌ها و لوایح آتی تعیین‌کننده باشد. میت رامنی جمهوری‌خواه نیز می‌تواند چنین نقشی در میان هم حزبی‌های خود ایفا کرده و با برخی از سیاست‌های آنان مخالفت کند. در دوره جدید سنا، چاک شومر دموکرات رهبر اکثریت و میچ مک کانل جمهوریخواه رهبر اقلیت خواهد بود.

در مجلس نمایندگان یعنی دومین رکن نهاد قانون‌گذاری آمریکا نیز کفه ترازو به نفع حامیان بایدن سنگین است. دموکرات‌ها توانستند در انتخابات ۱۳ آبان، ۲۲۲ کرسی مجلس را از آن خود کنند و بدین ترتیب در برابر رقیبان جمهوری‌خواه خود که به ۲۱۱ کرسی بسنده کرده‌اند اکثریت مجلس را همچون دوره پیش در اختیار داشته باشند. نانسی پلوسی ۸۰ ساله نیز توانست با جلب رأی ۲۱۶ نماینده بار دیگر بر کرسی ریاست مجلس آمریکا تکیه زند.

با همراهی کنگره و کاخ سفید، بایدن امید زیادی خواهد داشت تا در گام نخست، تائید اعضای کابینه خود را از سنا اخذ کرده و در گام‌های بعد طرح‌ها و لوایح حزب دموکرات بدون نیاز به آراء جمهوری‌خواهان و با اکثریت آبی کنگره تبدیل به قانون شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

توئیت غیرمنتظره پمپئو؛ «اول آمریکا»

چ ژانویه 6 , 2021
سیاسی/ بین الملل توئیت غیرمنتظره از وزیر امورخارجه آمریکا در روزی که دعواهای سیاسی در واشنگتن به اوج خود می‌رسد. امروز چهارشنبه بعد ازظهر به وقت آمریکا قرار است دعوای سیاسی در کنگره حین قرائت آرای الکترال رخ دهد. همچنین طرفداران ترامپ در خیابانهای پایتخت دست به آشوب‌زده و به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000