ورق کرونا برگشت / تجربه ابتلا به کرونا در خانواده‌ها پس از ۹ ماه تا ۵۰درصد افزایش یافت / مراقب موج چهارم اپیدمی باشید

5ff56d4ac1646_2021-01-06_11-26

آمار قربانیان کرونا در کشور دورقمی شده اما هنوز نگرانی از اوج‌گیری دوباره کویید۱۹ وجود دارد. نتایج دو نظرسنجی خبرفوری به فاصله ۹ماه نشان می‌دهد این نگرانی جدی است.

خبر فوری ۱۲ فروردین امسال و در اوج شیوع کرونا در یک نظرسنجی از مخاطبان خود پرسید آیا فردی از خانواده‌‌ یا نزدیکان‌شان درگیر کرونا شده است؟

نتایج آن روز این نظرسنجی نشان می‌داد تنها ۲۶درصد مخاطبان در اطراف خود شاهد درگیری با ویروس بوده و ۷۴درصد این تجربه را نداشتند.

۹ ماه بعد در ۱۴ دی ماه خبرفوری بار دیگر همین پرسش را با مخاطبان خود در میان گذاشت. این‌بار پاسخ‌ها کاملا عکس آمار قبلی بود و دقیقا ۷۴درصد تجربه درگیر شدن اطرافیان با کرونا را داشتند و ۲۶درصد نداشتند.

این آمار نشان می‌دهد که سه‌چهارم جامعه آماری این نظرسنجی اکنون در اطراف خود آلودگی به ویروس را تجربه کرده‌اند و درصد ابتلا در این مدت حدود ۵۰درصد رشد داشته است.

با توجه به هشدارها درباره شیوع موج چهارم ویروس که ویروس انگلیسی کروناست و قدرت انتقال ۶۰ برابری نسبت به قبل دارد، باید مراقبت‌ها برای کنترل شیوع را بیشتر کرد.

از آنجا که هنوز تکلیف واکسن کرونا در کشور روشن نیست، بیم آن می‌رود در هفته‌های پیش‌رو، همان ۲۶درصدی که تاکنون تجربه کرونا در خانواده یا نزدیکان خود نداشته‌اند هم آلوده به کووید ۱۹ شوند.

تجربه شما از درگیر شدن اطرافیانتان به ویروس کرونا چیست؟ در ادامه کامنت بگذارید و نظر بدهید.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

تاخیر در خرید واکسن کرونا بازار سیاه درست می‌کند

چ ژانویه 6 , 2021
فوق تخصص مراقبت‌های ویژه گفت: با وجود دستور رئیس جمهوری برای خرید واکسن کرونا هر تعلل و تاخیر در خرید این واکسن قابل قبول نیست زیرا موجب مرگ‌های بیشتر می‌شود و زمینه ایجاد بازار سیاه واکسن را هم در کشور فراهم می‌کند. محمدرضا هاشمیان روز چهارشنبه در گفت وگویی افزود: […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000