مجلس خاستگاه منافع شخصی، گروهی و حزبی شده است

سیاسی/ سیاست داخلی 5ff43185456ab_5ff43185456ad نایب رییس پیشین مجلس با تقسیم مشکلات کشور به ساختاری، رویکردی و عملکردی، گفت: یکی از اشتباهات استراتژیک ما این است که مجلس شورای اسلامی خاستگاه منافع شخصی، صنفی، گروهی و احزاب شده و منافع ملی در این میان گم شده است.

محمدرضا باهنر در دیدار و گفت گو با گروه جهادی جوانان انقلابی ایران که با انگیزه ورود موثر به مشکلات اقتصادی جامعه و تلاش برای رفع آنان اقدام به فعالیت کرده است، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات ما در حوزه های سیاسی و اقتصادی ساختاری است و حل این مشکلات نیازمند نگاه جمعی است. به طوری که همه مشکلات به صورت زنجیره‌وار باهم ارتباط دارند و نمی‌توان گفت این مشکل به آن دیگری ربطی ندارد.

نایب رییس پیشین مجلس شورای اسلامی افزود: ساختار انتخابات مجلس شورای اسلامی از لحظه ثبت‌نام نامزدها تا مراحل گزینش، تایید صلاحیت‌ها، رقابت‌ها و ورود به مجلس، نحوه قانونگذاری و نظارت‌ها هزاران ایراد ساختاری دارد که در صورت عدم بررسی و حل و فصل نشدن زیان‌های فراوانی خواهد داشت.

باهنر با تاکید بر لزوم ورود کارشناسان به مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بهتر است کشور به‌شکل دو مجلسی اداره شود تا کارشناسان و احزاب هر کدام در حوزه‌های تخصصی به مملکت خدمت‌رسانی کنند. در حال حاضر بزرگترین مشکل کشور اقتصادی است، همانطور که مقام معظم رهبری بارها در بیاناتشان به اقتصاد مقاومتی اشاره و تاکید داشته‌اند ولی نه دولت و نه مجلس اهمیتی به این موضوع نمی‌دهند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با تقسیم مشکلات کشور به ساختاری، رویکردی و عملکردی، افزود: یکی از اشتباهات استراتژیک ما این است که مجلس شورای اسلامی خاستگاه منافع شخصی صنفی، گروهی و احزاب شده و منافع ملی در میان امیال نامشروع گم شده است.

وی خاطرنشان کرد: با ورود جوانان در عرصه‌های مدیریتی و ایجاد انقلاب بنیادی در ساختارهای دولت و حاکمیت می‌توان به حل مشکلات با حضور یک تیم تازه نفس و باسواد امیدوار بود.

باهنر خاطرنشان کرد: آرزوی مسوولان نظام این است که گروهی مانند جوانان انقلابی ایران با تخصص‌های گوناگون و نخبگان وارد تصمیم‌گیری‌های کلان شود و نقاط ضعف را شناسایی و برطرف کند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

معبدی ۲۵۰۰ ساله در ترکیه کشف شد

س ژانویه 5 , 2021
باستان‌شناسانی که در ترکیه مشغول کاوش بودند موفق به کشف بقایای یک معبد باستانی الهه یونان باستان شدند. سال‌هاست که گروهی از باستان‌شناسان مشغول کاوش در محوطه تاریخی ۱۶۰۰ مترمربعی واقع در غرب ترکیه هستند و این کاوش‌ها تاکنون به کشف شواهد وجود ۳۵ بنا که در دوره‌های مختلف تاریخی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000