برکناری وزیر خارجه، رئیس اطلاعات و فرمانده ارتش اتیوپی

سیاسی/ بین الملل 5fa7ebe60dc49_5fa7ebe60dc4c منابع خبری از برکناری وزیر خارجه، رئیس دستگاه اطلاعات و فرمانده ارتش اتیوپی توسط نخست‌وزیر این کشور خبر دادند.

دفتر آبی احمد، نخست‌وزیر اتیوپی در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که وزیر امور خارجه، رئیس دستگاه اطلاعات و فرمانده ارتش این کشور را از سمت‌هایشان برکنار کرده است.

دفتر نخست‌وزیری اتیوپی در این بیانیه به دلیل برکناری مقامات مذکور اشاره‌ای نکرده است.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شده است که آبی احمد اخیراً دستور انجام عملیات نظامی در ایالت تیگرای در شمال اتیوپی را صادر کرد.

تیگرای اقلیت قومی قدرتمندی است که چند دهه رهبری ائتلاف حاکم بر اتیوپی را در دست داشت.

دو سال پیش که آبی احمد، نخست‌وزیر اتیوپی به قدرت رسید، ائتلافی جدید شکل گرفت که قوم تیگرای از پیوستن به آن سر باز زد.

نخست‌وزیر اتیوپی تلاش دارد تا ائتلاف حاکم را به یک حزب واحد تبدیل کند؛ امری که با مخالفت و امتناع قوم تیگرای برای مشارکت در دولت ائتلافی همراه شد.

درگیری‌های شمال اتیوپی که چندی است به محل رویارویی نیروهای دولتی و قوم تیگرای تبدیل شده به شدت سازمان ملل متحده را نگران کرده است.

در همین راستا، رادیو اتیوپی شنبه اعلام کرد که پارلمان این کشور با تشکیل دولت موقت در ایالت تیگرای موافقت کرده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

دلایل اصلی جدایی مشخص شد / اختلافات فرهنگی در صدر طلاق‌های توافقی

ی نوامبر 8 , 2020
بیشترین دلایل طلاق، بر اساس خود اظهاری افراد مربوط به اختلافات فرهنگی_طبقاتی، اختلافات سنی و اختلالات شخصیتی_روانی است. بهزاد وحیدنیا مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور درباره سامانه تصمیم، اظهار کرد: اقداماتی بین سازمان بهزیستی و قوه قضاییه در خصوص "سامانه تصمیم" انجام شده تا تمامی شهر‌های […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000