واکنش‌های سیاسی به یک دستاورد علمی / پای انتخابات در میان است؟

سیاسی/ انتخابات 5fecad02c0a86_2020-12-30_20-08 تزریق واکسن ایرانی کرونا به ۳ داوطلب که یکی از آنها دختر رییس ستاد اجرایی فرمان امام و سرمایه‌گذار همین پروژه بود، واکنش‌های گسترده‌ای به‌دنبال داشت.

از یکسو رسانه‌های بیگانه که تلاش دارند تکنولوژی واکسن کرونا را در انحصار کشور خود نگاه داشته و برای بازاریابی تجاری آن برنامه‌ریزی کنند، اثرگذاری علمی واکسن را زیر سوال بردند.

از دیگر سو، برخی چهره‌های داخلی احتمالا به دلیل آغاز رقابتهای پنهان سیاسی انتخابات ۱۴۰۰، نگران از محبوبیت چهره‌های دست‌اندرکار این واکسن، به انتقاد از آن پرداختند.

اینکه چرا فیلمی از لحظه تزریق واکسن وجود ندارد یا واکسن از روی چادر تزریق شده، تنها بخشی از حاشیه‌سازی برای این دستاورد علمی بود.

بعضی دیگر نیز با طرح پرسش‌ها و ابهاماتی، مانند اینکه چرا ستاد اجرایی به‌جای ریال، مطالبه یورو از دولت کرده و یا اینکه چرا مجوز سازمان بهداشت جهانی برای آن صادر نشده، تلاش کردند واکسن ساخته شده را بی‌کیفیت و کپی شده نشان دهند.

حسن روحانی رئیس‌جمهور، امروز به برخی از این انتقادات پلسخ داد و گفت نیازی به مجوز سازمان بهداشت جهانی برای این واکسن نیست و تایید وزارت بهداشت کافیست.

بسیاری از کاربران فضای مجازی نیز با دفاع از دستاورد علمی ایران در ساخت واکسن کرونا، انتقادها را نشانه تلاش برای تضعیف قدرت ایران دانستند. مانند رضا رشیدپور مجری تلویزیون که در توییتر، یادآوری کرد ایران پیش از این در عرصه دانش هسته‌ای یا سلول‌های بنیاری هم موفقیت‌هایی کم‌نظیر بدست آورده بود که آنها هم مسخره می‌شد.

فعلا حال ۳ داوطلب تزریق واکسن ایرانی کرونا خوب است و همزمانها تلاش برای واردات واکسن‌های غیرایرانی هم دنبال می‌شود. اما آنچه نکرانی از بازتاب ساخت واکسن داخلی را دامن زده، سیاسی کردن یک دستاورد علمی است که در کمتر کشوری در جهان سابقه دارد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ماجرای گاف تاریخی جو بایدن/ زنی که قرار است رئیس آمریکا باشد/ اسب تروای دموکرات‌ها کیست؟

پ دسامبر 31 , 2020
سیاسی/ بین الملل یکی از مسائلی که این روزها بسیار به گوش می‌رسد احتمال تک دوره ای بودن جو بایدن است. بسیاری معتقدند او ماموریتش را انجام داده و احتمالا حالا باید زمینه را برای ورود کامالا هریس به کاخ سفید در سال 2024 فراهم کند. به گزارش خبر فوری، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000