داستان رشوه ولیعهد امارات به دیده‌بان حقوق‌بشر فاش شد

سیاسی/ بین الملل 5fe30e286bcd9_5fe30e286bcdb مسئول سابق سازمان دیده بان حقوق بشر فاش کرد که ولیعهد ابوظبی تلاش داشته به این سازمان رشوه‌ای به مبلغ دو میلیون دلار بدهد.

ساره ویتسون، مدیر سابق خاورمیانه در سازمان دیده بان حقوق بشر در رشته توئیت‌هایی اعلام کرد که این رشوه از طریق گراهام روبسون، رئیس سابق بانک هاویلند مطرح شد و این اقدام، تلاشی از جانب محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی برای جلب نظر دیده بان حقوق بشر بود تا از نقض‌های حقوقی صورت گرفته توسط مسئولان اماراتی چشم پوشی شود.

وی افزود، بن زاید تلاش کرد تا افراد وابسته به وی بتوانند در دیده بان حقوق بشر به دلیل گزارش‌های بی أمان ما درمورد نقض‌های حقوق بشر در امارات نفوذ کنند.

ویتسون تصریح کرد: ما از مبلغ دو میلیون دلار در کاری خوب برای شناسایی نقض‌ها در کشورهای عربی حوزه خلیج (فارس) استفاده کردیم و ما نمی‌دانستیم که این مبلغ به صورت محرمانه از جانب ولیعهد ابوظبی آمده است.

اما ویتسون این مساله را روشن نکرد که این سازمان چگونه و در چه تاریخی مطلع شد که میان رئیس این بانک و بن زاید ارتباط وجود دارد.

وی این سوال را مطرح کرد که چه تعداد سازمان‌هایی هستند که بن زاید تلاش کرده است از طریق افراد وابسته به خود به آنها نفوذ کند.

پیشتر نیز پایگاه خبری «بلومبرگ» فاش کرد، ولیعهد ابوظبی از نفوذ خود در بانک «هاویلند» واقع در لوکزامبورگ برای اجرای طرحش جهت ضربه زدن به بازار مالی قطر و ضعیف کردن اقتصاد این کشور کمک گرفته است.

پایگاه خبری بلومبرگ گزارش داد، بانک هاویلند، یک موسسه مالی معمولی نیست زیرا اسناد نشان می‌دهد که این شرکت در انجام اقداماتی که احتمالا دیگران با آن مخالفت می‌کنند، تخصص دارد.

پایگاه خبری بلومبرگ همچنین فاش کرد، محمد بن زاید با دیوید رولاند، سرمایه‌گذار اصلی این بانک و اعضای خانواده او روابط ویژه‌ای دارد.

این پایگاه خبری، مجموعه‌ای از اسناد و پرونده‌های حقوقی و نیز مصاحبه‌ با افراد آگاه را فاش کرد که میزان خدمات ارائه شده از سوی رولاند و بانک خصوصی او به محمد بن زاید به عنوان یکی از بزرگترین مشتریان خود را نشان می‌دهد و برخی از این کارها فراتر از مشاوره‌های مالی است.

طبق گزارش رابرت مولر، دادستان ویژه آمریکا، بن زاید در اقناع و ترغیب دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای حمایت از تحریم قطر و محاصره این کشور نقش داشت.

طبق این تحقیق، روبسون دو میلیون دلار را به دیده بان حقوق بشر بعد از انتقادش از امارات در سال ۲۰۱۱ به دلیل بازداشت و محدودیت در فعالیت فعالان از جمله محمد منصور در حین بهار عربی داد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

معاون سازمان مالیاتی: ٢۴ هزار فرد فوت شده درگاه اینترنتی فعال دارند

چ دسامبر 23 , 2020
معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی از فعال بودن 67 هزار دستگاه و درگاه اینترنتی فعال برای 24 هزار فرد فوت شده در کشور خبر داد. محمودعلیزاده اظهار کرد: بر اساس آمارها، اکنون حدود ۲۴ هزار نفر افرادی که فوت شده اند،دارای ۶۷ هزار دستگاه و درگاه اینترنتی پرداختی هستند. وی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000