واگذاری تالاب انزلی به وزارت نیرو منتفی شد

اجتماعی/ محیط زیست 604e515631f4c_604e515631f50 پیگیری‌های سازمان جنگل‌ها در صدور سند تالاب انزلی نتیجه داد و واگذاری این تالاب به وزارت نیرو منتفی شد.

در پی انتشار اخبار در برخی رسانه‌های گروهی مبنی بر واگذاری صدور سند مالکیت تالاب بندر انزلی بنام وزارت نیرو در آخرین روز از ماه بهمن، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در نامه‌ای در دوم اسفندماه به معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خواستار بررسی فوری موضوع صدور سند تالاب انزلی شده و از رئیس سازمان ثبت اسناد درخواست کرد اگر سندی در این زمینه صادر شده است آن را منتفی و بنام نماینده قانونی دولت که متولی اصلی حفظ انفال و منابع طبیعی کشور است برگرداند.

سید صادق سعادتیان معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور روز چهارشنبه گذشته در پاسخ نامه مسعود منصور رئیس سازمان جنگل‌ها، درخواست این سازمان را منطقی و به حق دانست و در نامه‌ای از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان گیلان خواسته است بر اساس قانون اراضی مستحدث و ساحلی در خصوص خواسته سازمان جنگل‌ها اقدام لازم را انجام دهند.

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد در بند دیگری از نامه از سازمان جنگل‌ها درخواست کرد نقشه کاداستر اراضی تالاب‌ها را تهیه و ارسال نمایند تا در برنامه عملیاتی اجرای کاداستر اراضی و حدنگاری مستحدث ساحلی ۱۴۰۰ منظور تا نسبت به تثبیت و صدور سند مالکیت اقدام شود.

بر اساس این گزارش، به موجب ماده یک قانون ملی شدن جنگل‌ها در سال ۱۳۴۱ کلیه اراضی جنگلی، بیشه زارها و مراتع و تالاب‌ها، انهار طبیعی و مسیل هایی که در محدوده این منابع قرار دارند جز ملی و در مالکیت دولت جمهوری اسلامی و به نمایندگی سازمان جنگل‌ها قرار دارد و این سازمان به جد پیگیر است تا ضمن اخذ سند مالکیت تالاب انزلی در سایر موارد نیز منجر به صدور سند بنام دولت و به نمایندگی این سازمان صادر شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

تظاهرات در استان نجف برای دومین روز متوالی/ درخواست معترضین؛ برکناری استاندار

د مارس 15 , 2021
سیاسی/ بین الملل ده‌ها تن از معترضان عراقی تظاهراتی را مجدداً در استان نجف برای دومین روز متوالی برگزار کردند. سایت شبکه خبری آر تی نوشت: ده‌ها تن از معترضان عراقی در مقابل ساختمان دولت محلی تجمع کردند و با سر دادن شعارهایی خواستار برکناری لؤی الیاسری، استاندار نجف شدند. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000