این بار “چین” متهم به مداخله در انتخابات آمریکا شد

سیاسی/ بین الملل 5fddc7f608c9f_5fddc7f608ca1 اختلاف‌نظر درباره دامنه نقش چین در انتخابات ریاست‌جمهوری موجب تاخیر در انتشار گزارش طبقه‌بندی شده به کنگره درباره مداخلات خارجی در انتخابات ۲۰۲۰ و از دست رفتن ضرب‌الاجل ۱۸ دسامبر شده است.

بلومبرگ به نقل از اشخاصی که با این موضوع آشنا هستند، گزارش داده است که جان راتکلیف، مدیر اطلاعات ملی، از تایید و امضای گزارش خودداری و امضای خود را به تکمیل گزارش و تحلیل مفصلتر درباره تهدیدات امنیت ملی از طرف چین مشروط کرده است.

استیو کورتس، مشاور ستاد انتخاباتی ترامپ، در توییتر نوشت بایدن «حتی شرایط کسب پایین‌ترین مجوز استفاده از اطلاعات طبقه‌بندی‌شده‌ را هم ندارد.»

کورتس در توییتی دیگر نوشت: «او تحت نفوذ حزب کمونیست چین است.»

به نوشته ایندیپندنت، اطلاعات جدیدی که اینک در حال بررسی است شامل پیام‌های منتشره در شبکه‌های اجتماعی چند هفته قبل و بعد از انتخابات است که سعی کرده است ترامپ را یک برتری‌طلب نژاد سفید جلوه دهد. محتوای گزارش می‌تواند پیامدهای گسترده‌ای در ادامه چالش حقوقی رئیس‌جمهور در خصوص نتایج انتخابات داشته باشد.

یک دستور اجرایی تحت عنوان «اعمال تحریم در صورت مداخله خارجی در انتخابات ایالات متحده» که در سپتامبر ۲۰۱۸ به امضای ترامپ رسید، به او این مجوز را می‌دهد تا علیه هر کس که در این گزارش به عنوان مداخله‌گر در انتخابات معرفی شود، مجازات‌هایی شامل توقیف اموال، محدود کردن دسترسی به موسسات مالی و «سایر اقدامات» قانونی به اجرا بگذارد.

از سوی دیگر رویترز در گزارشی اعلام کرده که سازمان‌های اطلاعاتی در تلاش برای پاسخ به یک حمله سایبری گسترده هستند که به چندین سازمان فدرال از جمله وزارت دفاع، داخله، خزانه‌داری، امنیت داخلی، بازرگانی و اداره امنیت ملی انرژی که مسئول زرادخانه هسته‌ای آمریکا است، نفوذ کرده است.

وزارت امنیت داخلی برای ارائه اطلاعات درباره این حمله سایبری جلساتی را برای نمایندگان کنگره برگزار می‌کند. وزارت امنیت داخلی بنا است دامنه و مقیاس حمله سایبری ناشی از یک حفره در نرم‌افزار SolarWinds Orion را که از حدود شش ماه قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری وجود داشته است، توضیح دهد. ۱۸ هزار شرکت خصوصی و سازمان دولتی از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند.

سازمان امنیت زیرساخت‌های سایبری که زیرمجموعه وزارت امنیت داخلی است، با اشاره به «یک تهدید مداوم پیشرفته» اعلام کرده است که «تهدید حفره سایبری در نرم‌افزار SolarWinds Orion منحصر به کاربرانی که آن را نصب کرده‌اند، نیست.»

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

پایان پاندمی کرونا در راه است

ش دسامبر 19 , 2020
در پی انتشار خبر تامین نزدیک به دو میلیارد دوز از انواع واکسن‌ها کووید ۱۹ توسط همکاری جهانی کواکس، رییس سازمان بهداشت جهانی روز گذشته اعلام کرد پایان پاندمی کووید ۱۹ در راه است، اما هنوز برای حذف تدابیر محافظتی زود است. دسترسی به ذخایر عظیم واکسن به این معنی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000