2 کنسولگری آمریکا در روسیه تعطیل می‌شود

سیاسی/ بین الملل 5fdd9b5696527_2020-12-19_09-49 در پی تشدید تنش‌ها میان مسکو و واشنگتن در خصوص اتهام زنی آمریکا به روسیه درباره حملات سایبری به سازمانهای دولتی آمریکا، واشنگتن از تصمیم برای تطعیلی دو کنسولگری باقیمانده خود در روسیه خبر داد.

وزارت خارجه ایالات متحده طی نامه‌ای کنگره را در جریان برنامه خود برای تعطیلی دو کنسولگری باقیمانده آمریکا در روسیه قرار داده است.

وزارت خارجه آمریکا طی نامه‌ای به تاریخ ۱۰ دسامبر (۲۰ آذرماه) که وبگاه «هیل» به نسخه‌ای از آن دست پیدا کرده است، به رهبران کنگره اطلاع داده است که دولت ترامپ اعلام کرده است که به طور دائمی کنسولگری آمریکا در «ولادیوستوک» و به صورت موقت کنسولگری آمریکا در «یکاترینبورگ» تعطیل خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در این نامه مدعی شده است که تصمیم برای تعطیلی کنسولگری آمریکا درست سه روز قبل از آن صورت گرفته است که سازمانهای دولتی آمریکا مورد حملات گسترده سایبری قرار بگیرند. ایالات متحده مدعی است که حملات سایبری به سازمانهای دولتی مهم این کشور توسط هکرهای روس صورت گرفته است؛ اتهامی که مسکو شدیداً آن را رد کرده است.

طبق این گزارش، وزارت خارجه آمریکا در نامه خود به کنگره در خصوص علت تعطیلی دو کنسولگری باقیمانده خود در روسیه گفته است که این تعطیلی در واکنش به چالش‌هایی است که کارکنان هیأت نمایندگی آمریکا در روسیه در پی طرح ۲۰۱۷ روسیه برای کاهش تعداد دیپلمات‌های آمریکایی در هیأت‌های نمایندگی آمریکا در روسیه با آن مواجه هستند و این طرح‌های روسیه برای کاهش تعداد دیپلمات‌های آمریکایی منجر به بن‌بستی میان دوکشور در صدور روادید دیپلماتیک شده است.

بر اساس گزارش هیل، طبق تصمیم جدید دولت آمریکا، پس از تعطیلی دو کنسولگری باقیمانده ایالات متحده، سفارت امریکا در مسکو تنها مرکز دیپلماتیک در روسیه خواهد بود و ایالات متحده در سراسر قلمرو گسترده روسیه، حضور دیپلماتیک نخواهد داشت.

در پی اتهام‌زنی‌های آمریکا به روسیه درباره مسمومیت «سرگئی اسکریپال» جاسوس روس در بریتانیا و دخترش «یولیا» با سم اعصاب جنگی، مسکو به آمریکا دستور داد تا سفارتخانه خود در سنت پترزبورگ را تعطیل کند.

طبق این گزارش هنوز زمان تعطیلی دوکنسولگری باقیمانده آمریکا نامشخص است اما پس از تعطیلی، کارکنان این دو هیأت نمایندگی آمریکا به سفارتخانه آمریکا در مسکو منتقل خواهند شد.

روابط میان مسکو و واشنگتن در ماههای اخیر در خصوص طیفی از مسائل با تنش همراه بوده است که از آن میان می‌توان به اتهامات مقام های آمریکایی به روسیه درباره مداخله در فرایند انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اشاره کرد.

در یکی از جدیدترین موارد، ایالات متحده مدعی شده است که روسیه در پشت حملات اخیر به سازمانهای مهم دولتی آمریکا بوده است که روسیه تمامی این اتهامات را بی‌اساس خوانده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

وزارت‌خارجه، اسامی مقامات اروپایی مرتبط با تحریم را به مجلس دهد

ش دسامبر 19 , 2020
سیاسی/ مجلس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بیانیه‌ای، وزارت خارجه را موظف کرد تا فهرستی از اسامی مقامات اروپایی مرتبط با تحریم ها و همکاری با گروه های تروریستی را در اختیار مجلس قرار دهد. این کمیسیون در بیانیه‌ای ضمن محکومیت قطعنامه پارلمان اروپا مبنی بر اعمال […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000