تیتر شیطنت امیز رویترز درمورد گروسی؛ رئیس آژانس از توافق جدید هسته ای سخن نگفته

سیاسی/ بین الملل 5fdba95c8fe44_5fdba95c8fe4e رویترز با انتشار تیتری شیطنت امیز از قول گروسی رئیس آژانس ادعا کرد که برای احیا برجام به توافقی جدید نیاز است. این درحالیست که رجوع به متن اصلی گفته های گروسی روشن می سازد که منظور او توافق جدید هسته ای نیست.

رافائل گروسی، رئیس آژانس بین المللی انرژی هسته ای در مصاحبه ای با رویترز گفت نقض تعهدات آنقدر زیاد بوده که نمی توان به سادگی آن را به نقطه اول بازگرداند.

گروسی در مقر آژانس بین المللی انرژی هسته ای گفت: "من نمی توانم تصور كنم كه آنها به راحتی بگویند: ما دوباره به نقطه اول برگشتیم، زیرا نقطه اول دیگر وجود ندارد."

وی گفت: "واضح است كه باید پروتكل یا توافق نامه یا تفاهم نامه یا برخی از سندهای جانبی وجود داشته باشد كه به طور واضح بیان كند كه ما چه کاری باید انجام بدهیم."

گروسی افزود: "اکنون مواد (هسته ای) بیشتری وجود دارد،… فعالیت هسته ای بیشتری وجود دارد، سانتریفیوژها بیشتر شده اند و اقدامات بیشتری هم اعلام می‌شود. پس با این همه چه اتفاقی می افتد؟ این سوالی است که آنها باید در سطح سیاسی درباره آن تصمیم بگیرند. "

گروسی با اشاره به ماه قبل از اعمال محدودیت های توافق هسته ای که بعد از اجرایی شدن آن ها، مقادیر زیادی از مواد و تجهیزات هسته ای ایران به سرعت برچیده شد، گفت "آنچه من می بینم این است که کاملاً دور زده‌ایم و داریم به دسامبر سال ۲۰۱۵ برمی‌گردیم."

وی خاطرنشان کرد: "اگر آنها می خواهند این کار را انجام دهند (به تعهدات خود پایبند باشند)، می توانند خیلی سریع آن را انجام دهند. اما برای همه این موارد ما یک مسیر نقشه بندی شده [با مراحل معین] داشتیم."

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

خرید مستقیم از ٣٩ تولیدکننده داخلی با طرح «همیاران سپهر» بانک صادرات ایران

پ دسامبر 17 , 2020
تعداد شرکت‌های تولیدی داخلی طرف قرارداد با طرح «همیاران سپهر» بانک صادرات ایران به ٣٩ شرکت رسید و زیرساخت‌های لازم برای تسهیل خرید مستقیم مشتریان از تولیدات متنوع این واحدها توسط بانک فراهم است. این بانک با استفاده از ظرفیت طرح «همیاران سپهر» در توافق و امضای تفاهم‌نامه همکاری با […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000