تقویت ۴ مهارت اساسی در ابتدایی‌ها

5fd884cacc82e_2020-12-15_13-11

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به اجرای بسته تحولی خوانا اشاره کرد و گفت: در برنامه تحولی خوانا به دنبال آن هستیم که چهار مهارت اساسی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش کردن را در دانش آموزان ابتدایی تقویت کنیم.

رضوان حکیم زاده در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره جابربن حیان و فرصت های متنوع یادگیری با بیان اینکه باید از همکاران سراسر کشور که اجازه ندادند آموزش در این دوران تعطیل شود قدردانی کنیم گفت: همکاران ما در تهران به شکل گیری و ارائه خدمات مدرسه تلویزیونی کمک کردند و از این حیث نیز باید قدردانی ویژه ای از آنها داشته باشیم. علاوه بر این اگر همراهی و همکاری خانواده ها نبود ادامه کار مشکل می شد.

وی افزود: خیلی خوب است که اجازه ندادیم کرونا برنامه‌های ما را تعطیل کند و برگزاری جشنواره‌هایی چون جابربن حیان به شکل دیگری ادامه پیدا کرده است. در دوران پسا کرونا نیز باید این روند ادامه یابد. طرح‌ها و اقدامات ارزشمندی به جشنواره جابر ارائه شده است؛ این فرصتها، فرصت‌های ماندگاری است و آغاز راه و مسیری است که دانش آموزان ادامه می دهند و ثمرات آن برای جامعه بسیار زیاد است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اگر بخواهیم روحیه پرسشگری در وجود دانش آموزان شکل بگیرد باید برنامه درسی، روش تدریس و ارزشیابی متناسب با روحیه پرسشگری تدوین شود گفت: سهم معلمان در این زمینه بسیار ارزشمند است.

حکیم زاده به اجرای بسته تحولی خوانا اشاره کرد و گفت: در برنامه تحولی خوانا به دنبال آن هستیم که چهار مهارت اساسی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش کردن را تقویت کنیم. خواندن با روخوانی تفاوت دارد. نوشتن با رونویسی متفاوت است. نوشتن خلاق و نوشتن آگاهانه به ما فرصت می دهد دیدگاه، درخواست و احساس خودمان را با کلمات و دستور زبان درست بیان کنیم.

وی ادامه داد: اما مهمتر از این دو، مهارت صحبت کردن و گوش کردن است. گوش کردن اساس مفاهمه و مفاهمه اساس تعاملات انسانی صحیح است و کمک می کند قبل از آنکه واکنش نشان دهیم، معنای پیام را با تامل درک کنیم و سپس پاسخ دهیم و عمل کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه زبان ابزار وجود است و نطق، وجه ممیزه انسان با سایر مخلوقات است گفت: اینکه قادر باشیم دیدگاه مان را با صحبت کردن بیان کنیم فرصت موفقیت در ارتباطات، شغل و تحصیل را فراهم می کند و امید است با تقویت مهارت‌های چهارگانه در تلفیق با مهارت های جرات وزی، مسئولیت پذیری و ادب فرصتی را مهیا کنیم تا دانش آموزان برای بهتر زیستن آماده شوند.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

دنیای شیرین بازیگر داعشی!

س دسامبر 15 , 2020
علیرضا رئیسی، بازیگر نقش بغاض در سریال «خانه امن» همان بازیگر قدیمی سریال‌های دنیای شیرین و خانه سبز دهه هفتاد است. به گزارش خبر فوری روزنامه صبح نو گفت‌وگویی با علیرضا رئیسی، بازیگر نقش بغاض در مجموعه «خانه امن» انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید. دیگر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000