محمداعظم رهنورد زریاب درگذشت

5fd3597720236_5fd3597720238 محمداعظم رهنورد زریاب، نویسنده مشهور افغانستان در ۷۶ سالگی درگذشت.

خانه ادبیات افغانستان با اعلام این خبر نوشته است: «استاد محمداعظم رهنورد زریاب، نویسنده‌ نام‌دار افغانستان، نامی است که در یاد همگان به ویژه نویسندگان و دوستداران ادب و فرهنگ زبان فارسی جاودانه خواهد ماند.

حضورش در جشنواره قند پارسی و شب‌های کابل همیشه مایه دلگرمی اعضای خانه ادبیات افغانستان بود.

یادش گرامی باد.»

محمداعظم رهنورد زریاب، نویسنده اهل افغانستان در سال ۱۳۲۳ متولد شد. او در رشته خبرنگاری دانشگاه کابل تحصیل کرد و مدتی بعد از پایان تحصیل با استفاده از یک بورس تحصیلی به بریتانیا رفت و مدرک کارشناسی ارشد گرفت. رهنورد زریاب به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان افغانستان در این سال‌ها مطرح بوده است. از آثار او می‌توان به «هذیان‌های دور غربت(طنزها)»، «آزای اندیشه و گفتار(مجموعه مقاله‌های پژوهشی)»، «درویش پنجم(رمان)»، «گلنار و آیینه(رمان)»، «داستان‌ها»(مجموعه شش‌جلدی داستان‌های کوتاه)»، «زیبای زیر خاک خفته(گزیده داستان‌های کوتاه)» و … اشاره کرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

واکنش مکرون به احتمال تحریم ترکیه توسط اتحادیه اروپا

ج دسامبر 11 , 2020
سیاسی/ بین الملل رئیس جمهوری فرانسه در نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل که یکی از محورهای اصلی آن بررسی روابط با آنکارا است، با اشاره به تحریم‌های اروپا علیه آنکارا تأکید کرد: اتحادیه اروپا هیچ اقدام بی‌ثبات‌کننده‌ای را نمی‌پذیرد. «امانوئل مکرون» روز جمعه و در جریان دومین روز اجلاس […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000