بایدن، مایک مورل را برای ریاست سیا در نظر دارد

سیاسی/ بین الملل 5fbe3265383ab_5fbe3265383ad جو بایدن در حال بررسی مایک مورل، مدیر موقت سابق سیا برای تصدی مجدد این سمت در دوران ریاست جمهوری خودش است.

چهار فرد مطلع اعلام کردند، جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در حال بررسی مایک مورل، سرپرست سابق سیا برای تصدی این سمت در دوران ریاست جمهوری جدید است اما دیگر کاندیداها هم برای تصدی این سمت در نظر گرفته شده‌اند.

مورل برای سه سال معاون رئیس سیا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما بود و همچنین دو بار سرپرستی این آژانس را برعهده داشت.

به گفته این چهار فرد مطلع، جو بایدن در حال بررسی مورل و آوریل هینس، دیگر معاون سابق مدیر سیا برای این پست است.

دو منبع مطلع دیگر نیز گفته‌اند که بایدن در حال بررسی کاندیدا کردن تام دانیلون برای تصدی پست ریاست سیا است. دانیلون نیز در دوران اوباما مشاور امنیت ملی بود و برادرش مایک دانیلون اکنون مشاور ارشد کاخ سفید برای بایدن شده است.

فرد دیگر برای تصدی سمت ریاست آژانس سیا "جه جانسون"، مدیر سابق اداره امنیت داخلی آمریکاست اما سایر منابع مطلع گفته‌اند که جانسون برای سمت دادستان کل آمریکا در نظر گرفته شده است.

در میان اسامی ذکر شده در لیست ریاست سیا از سوی بایدن،‌ مورل شاید تجربیات مرتبطی داشته باشد اما تایید شدنش برای تصدی این سمت دشوارترین است.

یکی از دلایل اصلی این مساله خطر درگیری در جناح مترقی حزب دموکراتیک است؛ مورل یکی از تحلیلگران سیاست که نقش کلیدی در رهگیری و کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده ایفا کرد و ارائه دهنده اطلاعات به جورج بوش پسر،‌ رئیس جمهوری سابق آمریکاست، مدافع سرسخت استفاده آژانس سیا از حملات پهپادی و شکنجه بود.

"رون ویدن"، یکی از اعضای کمیته اطلاعات سنا گفته است: کسی که مدافع شکنجه است، نمی‌تواند مدیر سیا باشد. این اقدام نباید صورت گیرد.

اما کاندیدا شدن مورل احتمالا این سوال را مطرح می‌کند که آیا بایدن که اولویت کارزار انتخاباتی‌اش توافق با پایان جنگ‌های بی انتهاست، بیشتر تمایل دارد تا به این وضعیت نبرد ۲۰ ساله علیه تروریسم ادامه دهد تا از آن خارج شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

تخم مرغ شانه‌ای ۳۶ هزار تومان!

چ نوامبر 25 , 2020
قیمت تخم مرغ در برخی از خرده فروشی های سطح شهر تهران به حدود ۳۶ هزار تومان رسیده است. براساس مشاهدات میدانی و گزارش های رسیده از برخی از محله های تهران قیمت هر شانه تخم مرغ در خرده فروشی ها به حدود ۳۵ تا ۳۶ هزار تومان رسیده است […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000