رئیس جمهوری آذربایجان به بایدن تبریک گفت و خواستار همکاری بیشتر شد

سیاسی/ بین الملل 5faa429105d44_5faa429105d47 رئیس جمهوری آذربایجان به جو بایدن بابت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر آمریکا تبریک گفت.

الهام علی‌اف در پیامی به جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا تبریک گفت و به همکاری خوب بین دو کشور در حوزه‌های امنیت، انرژی و فناوری ارتباطات تاکید کرد.

رئیس جمهوری آذربایجان با اعلام اینکه با روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا روابط بین دو کشور بهتر می‌شود، به اشغال بخش‌هایی از قلمروهای جمهوری آذربایجان توسط ارمنستان و حملات به کشورش اشاره کرد.

علی‌اف در این نامه همچنین نوشته، "در جریان حملات اخیر نیروهای ارمنستان حدود ۹۳ شهروند جمهوری آذربایجان کشته شده و بیش از ۴۰۰ تن نیز زخمی شده‌اند. ارمنستان هزاران مزدور را از خارج برای این نبرد به استخدام خود درآورده است."

رئیس جمهوری آذربایجان همچنین آمادگی کشورش را برای تضمین این مساله اعلام کرد که باکو و ایروان بر پایه صلح، امنیت و احترام متقابل در قره باغ زندگی کنند.

روابط بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان از ۱۹۹۱ و زمانی متشنج شد که ارتش ارمنستان، قره باغ را به تصرف خود درآورد.

درگیری‌های جدید در ۲۷ سپتامبر شدت گرفت و از آن زمان، ارتش ارمنستان به حملاتش علیه شهروندان و نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان ادامه داد و سه توافق آتش بس را نقض کرده است.

قدرت‌های جهان خواستار آتش بس شده‌اند و در این میان، نخست‌وزیر ارمنستان از امضای توافق جدید با رهبران روسیه و جمهوری آذربایجان برای پایان جنگ در منطقه مورد مناقشه "قره‌باغ" خبر داده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

این راه به گورستان می‌رود...

س نوامبر 10 , 2020
کرونا این دشمن جان، هر لحظه به ما نزدیکتر می‌شود و البته اینکه مرگ فقط برای همسایه نیست و اگر با همین فرمان بی توجهی پیش رویم، راهی که می‌رویم قطعا به تاریک‌خانه گورستان ختم می‌شود… کمتر کسی است که این روزها کرونا را در یک قدمی خود و بیخ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000