برنامه‌های پدرام پاک آیین برای نمایندگی مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات

5fa8ff5416c36_2020-11-09_12-05 آخرین مواضع پدرام پاک آیین، نامزد نمایندگی مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات، عنوان شد.

سخنی چند با مدیران رسانه ها

پدرام پاک آیین، نامزد فراجناحی و حقوقدان نمایندگی مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات در بیانیه ای جدید، آخرین مواضع خود را مدیران رسانه های کشور در میان نهاد. متن این بیانیه به این شرح است:

به نام خدا
همکاران گرامی، مدیران مسئول فرهیخته و ارجمند
با سلام و تقدیم احترام
به رغم آنچه عده ای تبلیغ می کنند، انتخابات نماینده مدیران مسئول، سیاسی نیست؛ بلکه صنفی است.گواه آن، انتخابات دوره های قبل است؛ اعتقاد راسخ دارم که مهر سیاسی بر پیشانی نماینده مدیران مسئول، قدرت تحرک او را در هیأت نظارت به نفع رسانه ها به طور جدی کاهش می دهد. وقتی او جناحی باشد، ناخواسته فضای هیأت نظارت را به جای ایجاد همدلی به نفع رسانه ها، به درگیری می کشاند.
بنده به عنوان مدیرکل مطبوعات داخلی ۳ سال در جلسات هیأت نظارت بر مطبوعات شرکت کرده ام و از نزدیک با سازو کارهای تصمیم گیری در این هیأت آشنا هستم. این سرمایه به علاوه ارتباط با مقامات عالیرتبه در سه قوه، ان شاالله کمک می کند تا بتوانم نقش آفرینی بیشتری داشته باشم.
همچنان تاکید دارم روزنامه های پولدار پایتخت نیاز به نماینده ندارند. آنها حق خود را می ستانتد! دوست دارم‌ نماینده رسانه های بی حامی باشم؛ یعنی رسانه های استانی، پایگاه های خبری و مجلات ادواری. این تصویر را که رسانه های مذکور باید بمیرند و عرصه را به بنگاه های رسانه ای پایتخت واگذارند، علاوه بر تفرعن ذاتی قائلان، خطری بزرگ برای توسعه فرهنگی کشور می دانم.
امروز پایگاه های خبری، متاسفانه از آگهی های دولتی سهمی ندارند و سایر حمایت ها از آنها نیز قطره چکانی و با اما و اگر همراه است.این روش، خلاف قانون و عدالت است و اصلاح آن در دستور پیگیری نماینده شما از دولت خواهد بود.
برنامه اصلی من «تاسیس نهاد نمایندگی مدیران مسئول» است که شرح و ترکیب و زمانبندی آن را پیشتر اعلام کرده ام. با شکل گیری این نهاد اولا ارتباطات، سازماندهی دقیق تری می یابد و نماینده شما در هیأت نظارت از طریق فرایندی دموکراتیک، تغذیه می شود و ثانیا جهت گیری های خود را مرتبا با موکلان خود تنظیم می کند تا خدای نکرده به ورطه احساس بی نیازی پس از انتخاب و حس خودبسندگی، خودرایی و تکبر نیفتد‌.
اگر نماینده شما حقوقدان باشد، بهتر می تواند از حقوق مطبوعات دفاع کند‌‌. همان طور که بارها عرض کرده ام، به هیچ وجه وعده یارانه و آگهی دولتی نمی توانم بدهم. مخصوصا که با ساز و کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آشنایم و حدود اختیارات نماینده مدیران مسئول را می دانم‌. پرهیز دارم از این که برای رای آوردن، وعده های توخالی بدهم، اما به نقش آفرینی نهاد نمایندگی مدیران مسئول، تعامل بایسته با معاونت مطبوعاتی و تاثیرگذاری در سیاست های حمایتی، امید و باور دارم.

خوشبختانه در سالهای اخیر حضور مدیریتی خانم ها در عرصه رسانه افزایش پیدا کرده است. اعتقاد دارم برای جبران کاستی سده های متوالی درباره زنان، نقش آنان باید پررنگ و به اصطلاح «تبعیض مثبت» ایجاد شود. خوشبختانه با شکل گیری تشکل ویژه توسط بانوان صاحب امتیاز و مدیران مسئول، می توان این حرکت را با برنامه مدونی دنبال کرد.
برخی عزیزان از سوابق و رویکردهای اجرایی حقیر در نسبت با رسانه ها به ویژه در در طول ۳ سال مدیر کلی مطبوعات پرسیده بودند. افتخار من این است که در دوره فوق، وظایف ذیل به انجام رسید:

۱. تفکیک یارانه رسانه های محلی از رسانه های سراسری و ارتقاء سهم یارانه رسانه های محلی.

۲. اختصاص اعتبار حمایتی ویژه به نشریات مناطق محروم و کمتر توسعه‌ یافته.

۳. نظام مند سازی یارانه رسانه ها به طوری که تمام نشریات اعلام وصول شده از یارانه بهره مند شدند.

۴. تعدیل یارانه رسانه ها به‌ویژه روزنامه های سراسری که به دلایل سیاسی و خطی، یارانه آنها قطع و یا به حداقل ممکن رسیده بود و در مقابل کاهش سهم یارانه نشریاتی که به دلایل جناحی مورد لطف و عنایت ویژه قرار گرفته بودند.

۵. در این دوره، هیچ نشریه ای توقیف و مشمول ماده ۱۶ نشد و همچنان بر آنم که روش های اقناعی و توام با مدارا و همدلی و تعامل، حتما اثر بیشتری دارد و به حس امنیت در رسانه ها و روزنامه نگاران کمک می کند‌.
برادرتان – پدرام پاک آیین

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

شهدای سلامت با آگاهی از خطر کرونا دل به آتش زدند

د نوامبر 9 , 2020
وزیربهداشت گفت: شهدای سلامت با آگاهی از خطرناک بودن ویروس مهلک کرونا، در حالی که با کمبود ماسک و لباس محافظتی روبرو بودیم، دل به آتش زدند و مانند پروانه به دور بیمار گشتند و سوختند. به گزارش خبرگزاری مهر، سعید نمکی، در جلسه کمیته ملی شهید خدمت که با […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000