ساده اندیشان «بایدن» را دوست می‌پندارند

سیاسی/ سیاست خارجی 5fa58dadddf3d_2020-11-06_21-23 سفیر پیشین کشورمان در آلمان معتقد است ایران باید ضمن سیاستی متقابل در برابر امریکا، گفت: عده ای از روی ساده اندیشی تصور دارند اگر بایدن روی کار آید، با ما دوستی خواهد کرد.

علیرضا شیخ عطار در گفتگو با برنامه زنده «رویداد» با اشاره به سخنان رهبر انقلاب تاکید کرد: سیاست امریکا در قبال ایران ربطی به اشخاصی که در صدر هستند، ندارد و در ظاهر و باطن دشنی ثابتی در برابر دارند.

وی خوی استکباری امریکا را در برابر کشورمان همیشگی خواند و افزود: آن ها ایران را فرصتی از دست رفته می دانند که به هر قیمتی تلاش دارند بر این فرصت سلطه یابند.

شیخ عطار ایران را نمونه ای برای امریکا دانست تا به جهان سوم نشان دهند هر کس تحت سلطه امریکا باشد، باید پیشرفت کرده و توسعه داشته باشد و در مقابل کومونیست پاداش بگیرد.

وی رویه حضرت امام(ره) را ناظر بر زیر سوال بردن سکولاریسم دانست و اضافه کرد: ایشان معتقد بودند اسلام توان اداره جهان را داراست و از طرفی ایران نمونه ای در جهت استکبار ستیزی نمونه و الهام بخش است.

شیخ عطار در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو یادآوری کرد: امریکا هیچگاه این شکست را از یاد نمی برد، چراکه ایران منافع امریکا و صهیونیسم را به خطر می اندازد؛ لذا این دشمنی ثابت است و ایران در طول 41 سال گذشته با فهمِ این دشمنی هیچگاه به دوستی گرایش نداشته است.

این تحلیلگر حوزه سیاسی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی سیاستی ثابت را اتخاذ کرده است حال آنکه روئسای جمهور مختلف هیچگاه در دشمنی با ایران کم نگذاشته اند.

شیخ عطار خاطرنشان کرد: عده ای از روی ساده اندیشی تصور دارند اگر بایدن روی کار آید، با ما دوستی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: رهبری این پیام را دادند که مبنای امریکا در برابر ما خصومت است و ایران هیچگاه تسلیم خصومت نمی شود، پس مبنای نگاه ما نیز اینست که هر کس در کاخ سفید باشد فرقی نمی کند ولی با سیاست آن ها مقابله می کنیم.

شیخ عطار همچنین تسلیم شدن در بربر امریکا را به بازگشت به وضع قبل از انقلاب مشابه دانست و گفت: خصومت امریکا تا وقتی ادامه دارد، رابطه ها درست نمی شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

سهم اندک بانوان ایرانی از اهدای خون/باورهای غلط زنان

ش نوامبر 7 , 2020
آمارها و گزارش های سازمان انتقال خون ایران نشان می دهد که سهم بانوان از اهدای خون در کشور، با یک درصد افزایش به پنج درصد رسیده که باز هم اندک است. به گزارش خبرنگار مهر، در هفت ماه نخست سال ۹۹، یک میلیون و ۳۷۶ هزار و ۲۹۳ نفر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000