محدودیت تردد در کشور از ساعت ۱۲ دوشنبه تا پایان روز جمعه

5f9f907cf3d54_2020-11-02_08-22

جانشین پلیس راه راهور گفت: از روز دوشنبه ساعت ۱۲ ظهر تا ساعت ۲۴ جمعه ۱۶ آبان ورود خودروهای شخصی غیر بومی به ۲۵ مرکز استان و خروج خودروهای بومی از این مناطق ممنوع می‌شود.

سرهنگ ایوب شرافتی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان این مطلب افزود: مبنا و ملاک عمل همکاران ما فقط پلاک خودروست و آن‌هایی که اصرار به ورود یا خروج کنند ۵۱۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

وی گفت: اعمال محدودیت در تهران و کرج یکپارچه دیده شده یعنی یک مرکز استان و یک منطقه دیده شده و تردد بین آن‌ها ممکن است.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت هم با اشاره به اینکه بگیر و ببند و نظارت از بالا به پایین همیشه مؤثر نیست افزود: همه مردم و اتحادیه‌ها و اصناف باید به وظایف خودشان با رعایت مقررات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک عمل کنند تا شاهد مدیریت و بهبود اوضاع کسب و کار و معیشت همه باشیم.

محسن فرهادی با یادآوری اینکه سلامت و اقتصاد به هم مرتبط هستند گفت: متأسفانه در هفته گذشته ۴۳ درصد اصناف مقررات را رعایت نکردند که این عدد خیلی بزرگی است.

وی تاکید کرد: قطعی با تمام اصناف و کسبه‌ای که مقررات را رعایت نکنند براساس قانون برخورد می‌شود و این برخورد از تذکر در بار نخست تا بستن و معرفی به دستگاه قضائی در مراحل بعد می‌رسد.

فرهادی با اشاره به وخیم بودن اوضاع در ۲۵ استان گفت: علاوه بر اعمال محدودیت‌ها، قوانین و مقررات سختگیرانه بهداشتی هم در این استان‌ها و مراکز استان‌ها اجرا خواهد شد.

وی درباره وضع استان‌های شمالی هم افزود: افزایش فزاینده میزان ابتلاء به و بستری‌ها و مرگ و میرها در استان‌های گیلان و مازندران و کاهش رعایت مقررات در این دو استان و همچنین خراسان رضوی که در روزهای تعطیل معمولاً مقصد سفر هموطنان هستند، ضرورت اتخاذ تدابیر و محدودیت‌های سختگیرانه‌تر را برای مدیریت بیماری ضروری کرد.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت همچنین گفت: در ۴۳ شهر هفته گذشته محدودیت‌های شغلی گروه ۲ (مشاغلی که فعالیتشان ضروری نیست مثل آرایشگاه‌های مردانه و …) هم اضافه شد و از چهارشنبه آینده محدودیت‌های گروه شغلی ۲ در ۴۶ شهر دیگر هم افزوده خواهد شد.

آقای قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف نیز با اشاره به دسته بندی اصناف و مشاغل در ۴ گروه توسط ستاد ملی گفت: گروه ۳ و ۴ نزدیک به ۹ ماه است که تعطیل اند یا باید آن‌ها را به کلی تعطیل کنیم و یا فکری برای معیشتشان بکنیم.

وی افزود: ما دیگر حریف این‌ها نمی‌شویم باید چه کار کنند، مردم باید خودشان مراقب خودشان باشند، وقتی می‌بینند هموطنانشان دارند می‌میرند، بالای سر هر فرد که نمی‌شود یک ناظر گذاشت.

رئیس اتاق اصناف گفت: گشت‌های نظارتی با همکاری بهداشت، نیروی انتظامی، بسیج، سازمان صمت و تعزیرات و اصناف برای نظارت بر رعایت مقررات در اصناف راه اندازی شده است و بی اغماض با همه متخلفانی که مقررات را رعایت نکنند برخورد می‌کنیم.

رضا اکبری معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم با اشاره به ابلاغ فوری دستورالعمل روز یک شنبه به همه استان‌ها گفت: تمام مبادی فرعی و غیر اصلی مراکز استان‌ها تا ۲ شنبه ساعت ۱۲ شناسایی و مسدود خواهد شد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

تاثیر فیلم «مدمکس: جاده خشم» بر کارگردان برنده اسکار

د نوامبر 2 , 2020
بونگ جون هو، کارگردان فیلم سینمایی «انگل» که موفق شد سال قبل اسکار بهترین فیلم را به‌دست بیاورد، از الهامش از فیلم «مدمکس» گفته است. به گزارش خبر فوری به نقل از اسکرین رنت، بونگ جون هو، کارگردان فیلم «انگل» که غیر از اسکار بهترین فیلم خارجی زبان، توانست اسکار […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000