فاجعه برنج‌های رسوبی در اوج گرانی بازار؛ بازهم پای دلار جهانگیری در میان است!

5f9d6517c04f3_2020-10-31_16-52 هفته گذشته و درحالیکه اخباری درباره گرانی ارزاق عمومی، مردم را نگران کرده بود، منتشر شده که حیرت آور بود.

خبر این بود که ۲۰۰هزار تن برنج در گمرک منتظر اجازه ترخیص است اما این اجازه را پیدا نمی‌کند.

به‌دنبال انتشار این خبر، نگاه ها بلافاصله به بانک مرکزی دوخته شد که آیا مشکل از کمبود ارز است یا بازهم پای برنج آلوده در میان است.

براساس اعلام منابع رسمی، تاکنون ۵۰۰میلیون دلار ارز نیمایی برای واردات برنج تخصیص یافته اما این بار برای برنج‌های دپو شده ارزی تخصیص نیافته بود، به طوری که کارشناسان هشدار می‌دادند، این برنج‌ها در حال فاسد شدن است.

دلیل عدم تخصیص ارز برای این برنج‌ها، بازهم داستان تکراری ارز ۴۲۰۰تومانی، موسوم به دلار جهانگیری بود. بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برنج‌های رسوبی موضوع گزارش‌های چند روز اخیر، مربوط به مواردی است که واردکننده متقاضی ارز با نرخ ترجیحی یعنی همان دلار ۴۲۰۰ تومانی بوده است.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک اما اطلاعیه بانک مرکزی درباره برنج های رسوبی را بی‌پاسخ نگذاشت و گفت که گره زدن موضوع رسوب بیش از ۲۰۰ هزار تن برنج مانده در بنادر و گمرکات کشور به ۱۹ هزار تن کالا صحیح نیست.

نکته جالب اینجاست که در مورد ۲۰۰ هزار تن برنج دپو شده، سه سازمان بانک مرکزی، گمرک و وزارت صمت باید پاسخگو باشند، اما تاکنون گمرک و بانک مرکزی تقصیرها را به گردن یکدیگر انداخته‌اند و وزارت صمت به سکوت خود ادامه داده است.

قیمتها در بازار لحظه به لحظه بالا می‌رود و برنج‌ها در گمرک درگیر پرونده‌های فساد است. دود این اختلافات در میانه سکوت رنج‌آور دولتی‌ها، به چشم مردمی می‌رود که در اوج تحریم و کرونا، باید چوب سوءمدیریت داخلی را هم بخورند!

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ارزش هر برگ سهام عدالت امروز 10 آبان

ش اکتبر 31 , 2020
امروز ( شنبه 10 آبان) ارزش سبد دارندگان سهام عدالت با افزایش صد و سی هزار تومانی نسبت به روز قبل مواجه شد و به 10 میلیون و صد و سی هزار تومان رسید. پس از پایان معاملات امروز بازار بورس ایران( شنبه 10 آبان)، ارزش هر برگه سهام عدالت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000