چرا ایران کمتر از جنگنده‌هایش‌ برای حفاظت از مرزها استفاده می کند؟

سیاسی/ دفاعی 5f9bb41d4f252_2020-10-30_10-05 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت: ایران در مقیاس‌های مختلف پهپاد دارد و در این راستا کمتر احساس نیاز می‌کنیم که از هواپیماهای جنگنده یا از هواپیماهای فیلمبرداری بزرگ نیروی هوایی، استفاده کنیم.

«ابوالفضل حسن بیگی» درباره تلاش های دفاعی در کشور گفت: تعداد زیادی از هواپیماهای کشورها بر فراز کشورها، آب‌ها و مناطق خود جهت حفظ سرزمینی در پرواز هستند. جمهوری اسلامی به چند شکل از سرزمین خود و منافع ملی خود دفاع می‌کند که یکی از طریق هوایی و فیلمبرداری هوایی است، بخش‌های دیگر شامل نیروی زمینی، حضور مردم و بسیج ۴۰ میلیونی در سطح کشور است، که در حفاظت از کشور و منافع ملی از آنها استفاده می‌کند.

نماینده مردم دامغان در مجلس دهم در ادامه با اشاره به موفقیت ایران در حوزه هوایی تصریح کرد: بنابراین ایران نسبت به سایر کشورها از نیروی هوایی و هواپیما کمتر استفاده می‌کند. از طرف دیگر ایران در مقیاس‌های مختلف پهپاد دارد و در این راستا کمتر احساس نیاز می‌کنیم که از هواپیماهای جنگنده یا از هواپیماهای فیلمبرداری بزرگ نیروی هوایی، استفاده کنیم. بنابراین وقتی تعداد پرواز کمی صورت بگیرد، سقوط هم کم خواهد بود.

حسن بیگی در پایان یادآور شد: در کشور تعداد بالایی فرودگاه داریم لذا هواپیماهایی که برای گشت‌زنی می‌روند بعد از یک ساعت پرواز به زمین می‌نشینند و نیازی نیست که مانند برخی کشورها هواپیما چند ساعت بر روی آسمان باشد، به همین دلیل میزان آسیب‌ پذیری نیروی هوایی جمهوری اسلامی کمتر است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

پومپئو: متولدین «بیت‌المقدس» می‌توانند در پاسپورت خود محل تولدشان را «اسرائیل» انتخاب کنند

ج اکتبر 30 , 2020
سیاسی/ بین الملل وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد از این پس، آمریکایی‌هایی که در شهر «بیت‌المقدس» به دنیا می‌آیند می‌توانند در پاسپورت خود محل تولدشان را «اسرائیل» انتخاب کنند. پامپئو در بیانیه‌ای نوشت:‌ «همان‌طور که ریس جمهور پیش‌تر اعلام کردند، ایالات متحده، اورشلیم را پایتخت اسرائیل می‌داند اما همچنان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000