ریزش قیمت دلار تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ / آیا بازی تازه شروع شده است؟

5f95b81a8baa6_2020-10-25_21-08 چند روزی است که بازار ارز با افت شدیدی مواجه شده و قیمت دلار کاهش چشمگیری داشت.

به گزارش خبر فوری، ادامه دار بودن یا نبودن این روند سوالی است که کارشناسان و فعالین بازار پاسخ های مختلفی به آن داده اند.

به گفته کارشناسان عوامل روانی و مدیریت عرضه و تقاضا در بازار دو عامل اصلی تعیین نرخ ارز می باشد. دو عاملی که امروز هر دو در جهت کاهش قیمت دلار قرار گرفتند.

مهمترین عامل روانی تاثیر گذار بر قیمت دلار، انتخابات آمریکا است که با پیش افتادن جو بایدن در نظرسنجی ها و احتمال بازگشت وی به برجام، معامله گران انتظار کاهش قیمت ارز را دارند و به دنبال فروش دلارهای خود هستند تا جلوی زیان آینده را بگیرند. از طرف دیگر و در سوی مدیریت عرضه و تقاضا، تزریق حجم زیادی از دلار به بازار توسط بانک مرکزی یکی از دلایل فشار فروش دلار در بازار امروز برشمرده می‌شود.

از طرفی خبرها و سیگنال های بیرونی نیز به فشار فروش دلار دربازار افزوده است. به گفته کریمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس؛ اخبار موثق آزادسازی منابع عظیم ارزی بلوکه شده ایران در عراق و همچنین سیر صعودی فروش نفت ایران ۲ عامل اصلی کاهش نرخ ارز است.

هجوم مردم به صرافی ها برای فروش دلار خود و ترس از تکرار ریزشی مثل سال ۹۷ بارزترین اتفاق بازار ارز بود.

با این حال عده‌ای از کارشناسان هم معتقدند که دولت نمی خواهد نرخ دلار کاهشی شود و به نوعی در تلاش است که قیمت دلار را روی یک عدد مشخص نگه دارد؛ حالا باید ببینیم ادامه ریزش قیمت دلار تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، آیا بازی تازه شروع شده است؟!

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

مسعود رایگان جلوی دوربین «گیسو» رفت

د اکتبر 26 , 2020
مسعود رایگان با پیوستن به بازیگرانی چون محمدرضا گلزار، هومن سیدی، ساره بیات، حسین یاری و هانیه توسلی، جلوی دوربین سریال «گیسو» رفت. مسعود رایگان، طی روزهای گذشته، بازی خود را در سریال نمایش خانگی «گیسو» (عاشقانه ۲) به تهیه‌کنندگی هومن کبیری و کارگردانی منوچهر هادی آغاز کرده است. فیلمبرداری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000