سفر هوایی آرزو شد؛ تهران – شیراز ۶۸۰ هزار تومان!

5f7efd8881530_2020-10-08_15-22 بلیت پروازهای داخلی از اول آبان با دلار آزاد محاسبه می‌شود و فاصله‌گذاری فیزیکی هم باید اجرا شود؛ برخی کارشناسان صنعت گردشگری می‌گویند با این حساب باید منتظر افزایش ۲ تا ۳ برابری قیمت بلیت‌ها باشیم.

مهدی نجفی، فعال صنعت گردشگری یکی از مخالفان افزایش نرخ بلیت پروازهای داخلی به بهانه کرونا و دلار ۳۰ هزار تومانی و بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری است. او به همشهری‌آنلاین می‌گوید: با توافق شرکت‌های هواپیمایی داخلی، از اول آبان قیمت کف هر دقیقه پرواز از ۳ هزار به ۸ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند. مثلاً قیمت کف بلیت رفت تهران – شیراز از ۲۵۰هزار به ۶۸۰هزار تومان می‌رسد. با این افزایش ۲.۶ برابری باید منتظر زنجیره جدیدی از تورم، بی اقبالی مسافران به سفرهای هوایی، تعطیلی آژانس‌ها و دیگر تبعات منفی باشیم.

موضوع این است که هر سال این موقع آمار سفرهای داخلی ما کاهش پیدا می‌کند و نرخ متوسط میزان اشغال صندلی‌های پروازی به طور اتوماتیک در فاصله زمانی آبان تا اسفند به حدود ۶۰ درصد می‌رسد، چون وارد فصلِ کم‌مسافر شده‌ایم. شرکت‌های هوایی می‌گویند ما نمی‌توانیم ۴۰ درصد پروازهایمان را بدلیل اجرای پروتکل بهداشتی مبارزه با کرونا بفروشیم، پس باید قیمت‌ها را بالا ببریم درحالی‌که در وضعیت عادی هم شما نمی‌توانستید ۴۰ درصد پروازهای خود را بفروشید، چون اصلا تقاضایی در این فصل برای آن ۴۰ درصد وجود نداشت.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

شایعات کرونایی در روزهای کرونایی

پ اکتبر 8 , 2020
آگاهی نسبت به پروتکل‌های بهداشتی در این روزهای جولان کرونا، نقش بسزایی در جلوگیری از انتقال ویروس دارد در حالی که باورهای بهداشتی اشتباه و رفتارهای وسواس‌گونه سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد. بنا بر توصیه متخصصان، در این روزهای کرونایی که بازار شایعات نیز داغ است، برخی افراد به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000