افزایش ابتلای خانوادگی به کرونا

5f7ab8bb33f4c_5f7ab8bb33f4e

بستری شدن تمام اعضای خانواده در بیمارستان، کرونایی شدن تمام افراد یک روستا و انتقال ویروس به افراد حاضر در میهمانی‌ها نشان می‌دهد مساله کرونای خانوادگی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

بستری شدن تمام اعضای خانواده در بیمارستان، کرونایی شدن تمام افراد یک روستا در ایذه خوزستان و انتقال ویروس به افراد حاضر در میهمانی‌ها نشان می‌دهد مساله کرونای خانوادگی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مسؤولان و متخصصان حوزه سلامت مدتی پیش اعلام کردند سرعت ابتلای افراد به ۳ تا ۹ برابر افزایش یافته است و همین مساله در کنار رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی موجب شده موج جدید زودتر از فصل سرد سال آغاز شود. کرونای خانوادگی یکی از تبعات سرعت انتقال ویروس کروناست و به معنای آن است که فردی که ابتدا به ویروس مبتلا شده به طور دقیق موارد و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده و موجب ابتلای سایر افراد خانواده شده است.

در این باره رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن عمومی، محل کار و منزل باعث شده است ویروس خطرناک به صورت گروهی کارکنان یک مجموعه یا اعضای یک خانواده را مبتلا کند.

پیام طبرسی گفت: به دلیل قدرت بالای سرایت ویروس کرونا و افزایش همه‌گیری آن، روز به روز بر آمار مبتلایان و جان‌باختگان این بیماری افزوده می‌شود.

وی به موارد متعدد بستری گروهی اعضای خانواده‌ها یا کارکنان محیط‌های اداری به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پزشکی اشاره کرد و اظهارداشت: کرونا اکنون کوچک و بزرگ یا پیر و جوان نمی‌شناسد، بنابراین افرادی که به رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی پایبند نیستند باید منتظر مرگ خود یا عزیزان‌شان باشند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری خاطرنشان کرد: قدرت انتقال ویروس کرونا و گستردگی شیوع آن در سراسر کشور به قدری زیاد است که افرادی که در بیرون از خانه تردد دارند، بویژه آنهایی که با حمل‌ونقل عمومی سفر می‌کنند باید حتماً در خانه هم ماسک بزنند، چرا که این ویروس تا چند روز نشانه‌ای ندارد و مبتلایان آن ناقلان خاموشند.

طبرسی با بیان اینکه همه‌گیری کرونا از طریق مسافرت‌ها تشدید می‌شود، گفت: در مسافرت‌ها معلوم نیست میزبان حامل ویروس کروناست یا میهمان و با توجه به سنت دورهمی‌ها در صورت وجود یک فرد مبتلا به کرونا، احتمال ابتلای دیگر افراد نیز افزایش می‌یابد.

اجباری شدن استفاده از ماسک در استان تهران

سخت‌گیری‌ها برای جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا ایجاد شده است، تا جایی که معاون کل وزیر بهداشت از اجباری شدن ماسک در استان تهران از هفته آینده خبر داد و گفت: میزان جرایم مربوط به عدم استفاده از ماسک ظرف یک هفته تعیین می‌شود. ایرج حریرچی در اخبار ۲۱ یکشنبه با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در کشور، اظهار داشت: از وضعیت فعلی و استمرار آن خیلی ناراضی هستیم. وی ادامه داد: متأسفانه تاکنون ماسک اجباری نبود و فقط در اماکن، ادارات و مغازه‌ها اجباری بود اما رئیس‌جمهور در جلسات چهارشنبه، پنجشنبه و امروز به این موضوع تاکید داشت و قرار شد کمیته انتظامی و کمیته بهداشت ستاد کرونا موضوع مربوط به استفاده از ماسک را نهایی کنند. معاون کل وزیر بهداشت با تاکید بر اعمال جریمه برای افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، گفت: از هفته آینده در استان تهران استفاده از ماسک اجباری می‌شود؛ اینکه میزان جریمه عدم استفاده از ماسک چقدر است، ظرف یک هفته نهایی می‌شود. حریرچی با اشاره به اینکه اگر ۹۵ درصد مردم از ماسک استفاده کنند بسیار خوب خواهد بود، بیان داشت: حتی استفاده از ماسک خانگی هم مؤثر خواهد بود. وی با اشاره به اینکه در ۷ استان مانند تهران مشاغل ردیف ۳ تعطیل شده است، متذکر شد: با توجه به اینکه درباره دسترسی به واکسن و دارو در آینده نزدیک امید چندانی وجود ندارد، امیدواریم با تغییر سیاست‌هایی که به وجود می‌آید، اقدامات اساسی‌تری انجام شود. حریرچی با بیان اینکه باید منابع لازم برای اقدامت مؤثرتر تأمین شود، افزود: اکنون محدودیت‌ها در ۷ استان وضع شده و هنوز در قم، اصفهان، آذربایجان غربی و شرقی نگرانی قابل توجهی داریم.

۴۱۵۴ نفر در وضعیت شدید بیماری کرونا

آمار بیماران بدحال کرونا در بیمارستان‌های کشور افزایش یافته است. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، حال ۴۱۵۴ نفر از مبتلایان به بیماری «کووید -۱۹» وخیم است. سیماسادات لاری روز گذشته گفت: از ظهر روز شنبه تا ظهر یکشنبه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۳ هزار و ۶۵۳ بیمار جدید مبتلا به «کووید -۱۹» در کشور شناسایی شدند که یکهزار و ۴۸۳ نفر از آنها بستری شدند. وی گفت: مجموع بیماران «کووید -۱۹» در کشور به ۴۷۱ هزار و ۷۷۲ نفر رسید. لاری ادامه داد: متأسفانه در این مدت ۲۱۱ بیمار «کووید -۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۲۶ هزار و ۹۵۷ نفر رسید. وی همچنین گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۸۹ هزار و ۹۶۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. بنا بر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، ۴۱۵۴ نفر از بیماران مبتلا به «کووید -۱۹» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. وی همچنین افزود: تاکنون ۴ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۱۷۳ آزمایش تشخیص «کووید -۱۹» در کشور انجام شده است. لاری در توضیح استان‌های در وضعیت قرمز بیماری گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه‌وبویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال‌وبختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

رونق بازار گردشگری چین در تعطیلات روز ملی/ احیای کامل، مستلزم کنترل جهانی اپیدمی

د اکتبر 5 , 2020
آمار امسال تعداد گردشگران تا نیمه تعطیلات روز ملی چین به 78٪ مدت مشابه سال 2019 رسیده است! در یکی از بازیهای مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا که شنبه در دوحه برگزار شد، تیم پرسپولیس پس از 120 دقیقه بازی برابر النصر عربستان، به تساوی یک بر یک […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000