تأمین نهاده مورد نیاز واحدهای تولیدی تا آبان‌ماه

5f79cd4233b38_5f79cd4233b3a مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: در حال حاضر روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تن نهاده از مبادی بنادر به داخل کشور حمل می‌شود و در تلاش هستیم تا در مهرماه و آبان‌ماه، میزان نهاده مورد نیاز واحدهای تولیدی را تأمین کنیم.

محمدرضا طلایی در حاشیه نشست معاونان وزیر جهاد کشاورزی با نمایندگان شرکت‌های تعاونی تولید محصولات دامی استان سمنان که در فرمانداری شهرستان گرمسار برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تن نهاده از مبادی بنادر به داخل کشور حمل می‌شود و در تلاش هستیم تا در مهرماه و آبان‌ماه، میزان نهاده مورد نیاز واحدهای تولیدی را تأمین کنیم.

طلایی با اشاره به فعالیت دوباره سامانه بازارگاه در زمینه عرضه نهاده‌های دام و طیور، افزود: از اول مهرماه با آغاز فعالیت سیستم اصلاح‌شده بازارگاه‌، عرضه را شروع کردیم و خوشبختانه در زمینه تأمین نهاده در بازارگاه نیز تا امروز مشکلی نداشتیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه اکنون ذخایر در وضعیت مناسبی برای توزیع قرار دارد، ادامه داد: در ‌چهار ماه گذشته واحدهای تولیدی با وجود کسری نهاده‌ برای توزیع، به تولید ادامه دادند و امیدواریم با صبر و تحمل آنها بتوانیم مشکل را حل کنیم.

به گفته او، همین که در کشور تولید به اندازه کافی وجود دارد و واحدهای تولیدی از تمام ظرفیت‌های خود استفاده می‌کنند، جای تقدیر دارد و وظیفه ما است که بتوانیم در جبران گذشته، نهاده واحدهای تولیدی را تأمین کنیم.

طلایی در زمینه عرضه گسترده تخم مرغ برای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش بیشتر این محصول، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام با هدف تنظیم بازار به بازار توزیع تخم‌مرغ در تهران و برخی استان‌ها ورود کرده است. در حال حاضر در سطح شهر تهران، بیش از ۳۸ واحد در حال فعالیت وجود دارند که توزیع گسترده تولیدات آنها را آغاز کرده‌ایم و قیمت تخم‌مرغ در بخش‌هایی که توزیع انجام شده، مناسب است. خوشبختانه مرغداران همراهی کردند و قیمت مصوب درب مرغداری را در اختیار گذاشتند. در هر حال تا زمانی که قیمت تخم‌مرغ به قیمت مصوب برسد، این کار را ادامه می‌دهیم و ذخیره‌سازی را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

او با اشاره به نقش شرکت پشتیبانی امور دام در زمینه تنظیم بازار گوشت نیز گفت: شرکت پشتیبانی امور دام براساس تکلیفی که ستاد تنظیم بازار بر عهده آن قرار داده است، خرید دام سنگین را نیز برعهده دارد، به‌نحوی‌که دام مازاد بر نیاز واحدهای دام سنگین را خریداری می‌کنیم.

ورود به تنظیم بازار دام سبک در صورت تصویب

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اشاره به پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر ورود شرکت پشتیبانی امور دام به تنظیم بازار دام سبک نیز افزود: در حال پیگیری ورود شرکت پشتیبانی امور دام به تنظیم بازار گوشت دام سبک هستیم که اگر در ستاد تنظیم بازار مصوب شود، حتما پشتیبانی امور دام این کار را انجام می‌دهد.

او همچنین با اشاره به اقدامی دیگر در زمینه تنظیم بازار گوشت، تصریح کرد: از آنجا که واردات گوشت دام، توجیه اقتصادی نیز ندارد، سیاست بر آن است که به‌صورت قرارداد با واحدهای تولیدی به شرط عدم اخلال در بازار، بتوانیم گوشت مورد نیاز کشور را تأمین کنیم.

تضمین خرید محصولات تولیدی تولیدکنندگان کشت فراسرزمینی نهاده

طلایی همچنین درباره مشارکت در تولید نهاده با همکاری سایر کشورها نیز توضیح داد: یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، کشت فراسرزمینی است. یکی از موارد مطروحه در کشت فراسرزمینی، تضمین خرید نهاده است که این سیاست در معاونت زراعت وزارتخانه در حال پیگیری است.

او ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام این قول را داده که در زمینه خرید محصولات تولیدی تولیدکنندگان کشت فراسرزمینی نهاده برای حفظ ذخایر و توزیع بین واحدهای تولیدی، این کار را به‌صورت مستقیم انجام دهد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

مجبورمان می‌کنند در آثار سینمایی لاک بزنیم و آرایش غلیظ کنیم

ی اکتبر 4 , 2020
بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون گفت: در سینما به ما می‌گویند لاک بزنید، موی خود را بیرون بریزید، مجبورمان می‌کنند آرایش غلیظ انجام بدهیم. وضعیت حجاب در سینما و شبکه نمایش خانگی درست نیست و به قول معروف شورش را درآورده‌اند. بخش‌هایی از گفت‌وگو با شهین تسلیمی را بخوانید: مجبورمان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000