بازار کار دیجیتال مارکتینگ چگونه است/ شروع مسیر

5f799d0921e91_2020-10-04_13-29 این روزها پیدا کردن یک شغل مناسب برای افراد سختتر از گذشته شده است زیرا موقعیت‌های شغلی کمتر شده و جوانان بسیاری بیکار مانده‌اند.

از طرفی دیگر برخی مشاغل پتانسیل بسیار بالایی برای جذب نیرو دارند ولی افراد زیادی با این مشاغل به هر دلیلی آشنا نیستند. دیجیتال مارکتینگ نیز یکی از این مشاغل است که بسیاری از افراد توانا و مستعد با آن آشنایی ندارند. پس تصمیم گرفتیم در این مقاله درباره این تخصص و بازار کار آن صحبت کنیم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اگر بخواهیم ساده توضیح بدهیم به بازاریابی و تبلیغات محصولات، خدمات و برندها به کمک ابزارها و بسترهای دیجیتال و اینترنتی دیجیتال مارکتینگ می‌گویند. در واقع دیجیتال مارکتینگ شیوه‌ی جدیدی از بازاریابی به وسیله سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف است؛ با این تفاوت که در دیجیتال مارکتینگ بر خلاف شیوه سنتی تبلیغات و بازاریابی تمرکز بیشتری بر روی رضایت مخاطبان و ارائه اطلاعات مفید به آنها وجود دارد.

دیجیتال مارکتر کیست؟

دیجیتال مارکتر کسی است که با در یک یا چند شاخه دیجیتال مارکتینگ تخصص داشته باشد. اصولا افرادی که با اکثر شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ آشنا هستند با عنوان شغلی مدیر دیجیتال مارکتینگ مشغول به کار هستند. اما به طور کلی دیجیتال مارکتینگ کاری تیمی است

وظایف دیجیتال مارکتر چیست؟

مدیریت سایت و شبکه‌های اجتماعی، تدوین استراتژی برای تبلیغات و انواع بازاریابی، تولید و مدیریت محتوا، ایمیل مارکتینگ و طراحی کمپین‌های مختلف و … از وظایف دیجیتال مارکتر است.

در واقع یک دیجیتال مارکتر باید بتواند شناخت خوبی از مخاطبان کسب و کار به دست آورد و درک قوی از استراتژی‌ها و تدوین آنها داشته باشد. سپس با راه اندازی کمپین‌ها و اجرا و هدایت آنها، بهترین نتایج را برای جذب مخاطبان بیشتر، افزایش فروش و برند سازی رقم بزند. به علاوه یک متخصص بازاریابی دیجیتال باید بتواند سنجش‌های عملکرد را برای بهبود تمامی فعالیت‌های مارکتینگ به طور مرتب اندازه گیری کند.

معرفی عناوین شغلی در حرفه دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در شاخه‌های مختلفی بخش بندی شده است و کسب تخصص در هر یک از شاخه‌ها برای ورود به بازار کار کافی است. در ادامه با ما همراه باشید

متخصص تولید محتوا

یکی از مهمترین عناوین شغلی در این شیوه بازاریابی تولید محتواست. تولید مقالات برای وبلاگ، رپورتاژ، متن و کپشن در شبکه‌های اجتماعی و … بر عهده متخصص تولید محتواست. البته منظور از محتوا فقط محتوای متنی نیست. محتوای تصویری، پادکست و ویدئو نیز بسیار مهم هستند به همین دلیل کسب و کارهای بزرگ هم نیروی تولید محتوای متنی و هم نیروی تولید محتوای بصری استخدام می‌کنند.

درآمد متخصص تولید محتوا با سابقه کاری 1 تا 3 سال طبق نتایج ایران سلری بین 2 تا 9 میلیون تومان است.

کارشناس سئو وب سایت

بدون توجه به سئو سایت حتی اگر بهترین مقالات تولید شود کسب و کار پیشرفتی نمی‌کند. پس برای رشد مخاطبان و بازدید سایت استخدام کارشناس سئو ضروری است. تدوین استراتژی سئو و پیاده سازی آن، تحلیل رقبا، تحلیل سایت با ابزارهای مختلف از وظایف کارشناس سئو است.

آشنایی با HTML و CSS، تسط بر ابزارهای مهمی مثل آنالیتیکس و … و تسلط بر سئو داخلی و خارجی از مهمترین فاکتورهای این شغل است.

درآمد کارشناس سئو وب سایت با 3 سال سابقه کار در یک کسب و کار کوچک بین 3 تا 12 میلیون تومان است.

کارشناس شبکه‌های اجتماعی

کارشناس شبکه‌های اجتماعی باید با تمام شبکه‌ها مثل اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، لینکدین، توییتر و … آشنا باشد و بتواند آنها را مدیریت کند. برای مثال سوشال مارکتر باید از سایز استوری اینستاگرام یا سایز پست اینستاگرام و … آگاه باشد و با ارائه اطلاعات دقیق و درست به متخصصین تولید محتوا بهترین پست‌ها را برای شبکه‌های اجتماعی آماده کند.

تدوین استراتژی برای شبکه‌های اجتماعی، اجرای کمپین‌های مختلف، تحلیل داده‌های به دست آمده از شبکه‌های اجتماعی و تعامل با کاربران از مهمترین وظایف این عنوان شغلی است.

درآمد کارشناس شبکه‌های اجتماعی با 3 سال سابقه کار در یک کسب و کار کوچک بین 3 تا 8 میلیون تومان است.

کارشناس تبلیغات و بازاریابی

وظیفه کارشناس بازاریابی، تحقیق در بازار و پیدا کردن نیازها و علائق مشتریان است تا بتواند یک استراتژی برای تولید و فروش بهتر تدوین کند. اجرای استراتژی، ارتباط با مشتریان و تحلیل آمارها از وظایف کارشناس بازاریابی است.

تبلیغات در فضای آنلاین نیز وجود دارد. وظیفه کارشناس تبلیغات، تدوین استراتژی، پیدا کردن بهترین کانال‌ها برای تبلیغات، اجرای کمپین‌های تبلیغاتی و تجزیه و تحلیل عملکرد و نتیجه تبلیغات است.

درآمد کارشناس تبلیغات و بازاریابی با 3 سال سابقه کار در یک کسب و کار کوچک بین 3 تا 9.3 میلیون تومان است.

طراح و پشتیبان فنی سایت

شبکه‌های اجتماعی پیشرفت بسیاری داشته‌اند اما هنوز هم طراحی سایت برای کسب و کارها اهمیت زیادی دارد؛ زیرا وب سایت اعتماد کاربران را به یک برند افزایش می‌دهد. به علاوه فروش محصولات و خدمات از طریق سایت راحتتر است. پس استخدام تیمی برای طراحی و مدیریت سایت برای اکثر کسب و کارهای اینترنتی ضروری است.

درآمد طراح و پشتیبان سایت با 3 سال سابقه کار در یک کسب و کار کوچک بین 2 تا 12 میلیون تومان است.

کارشناس دیجیتال مارکتینگ

کارشناس یا مدیر دیجیتال مارکتینگ باید با تمامی عناوین شغلی معرفی شده به اندازه کافی تخصص و تسلط داشته باشد تا بتواند یک تیم را به خوبی هماهنگ و هدایت کند. به همین دلیل کسی که به تازگی وارد کار بازاریابی دیجیتال شده و چند سال سابقه کار دارد نمی‌تواند کارشناس دیجیتال مارکتینگ باشد.

درآمد کارشناس دیجیتال مارکتینگ با 3 سال سابقه کار در یک کسب و کار کوچک بین 3 تا 10 میلیون تومان است.

بازار کار بازاریابی دیجیتال چگونه است؟

با توجه به اینکه روز به روز به محبوبیت فضای آنلاین اضافه می‌شود و مردم ساعات بیشتری از روز را در فضای مجازی می‌گذرانند بیشتر کسب و کارها نیز وارد دنیای دیجیتال می‌شوند تا بتوانند مشتریان بیشتری داشته باشند. پس از همه گیری ویروس کرونا نیز نیاز به کسب و کارهای اینترنتی بیشتر احساس شد و مردم به خرید های اینترنتی روی آوردند. از طرفی کسب و کارهایی که وارد فضای آنلاین نشده بودند ضررهای بسیاری متحمل شدند. به همین دلیل بازارکار دیجیتال مارکتینگ بسیار خوب و رو به رشد است.

درآمد کارشناس دیجیتال مارکتینگ چقدر است؟

مهمترین دغدغه افراد در انتخاب شغل درآمد است. انتظار نداشته باشید به عنوان یک فرد تازه کار درآمد بالایی داشته باشید. ولی دیجیتال مارکتینگ و تمام شاخه‌های آن جزو مشاغل با درآمد خوب محسوب می‌شوند. پس با تلاش و کسب تجربه به درآمد خوبی خواهید رسید.

چگونه وارد بازار کار دیجیتال مارکتینگ شویم؟

برای این کار ابتدا باید اطلاعات کلی درباره همه عناوین معرفی شده به دست آورید. سپس آرام و پیوسته در مسیر شغلی خود پیشروی کنید. اولین قدم آموزش است، آموزشی تئوری و عملی با اساتید مجرب می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

بوت کمپ آموزش بازاریابی دیجیتال آکادمی اینفوگرام یک دوره تدوین شده در 100 ساعت و به صورت آنلاین است که همه افراد از هر جای کشور می‌تواننند در آن شرکت کنند. در این دوره آموزش توسط اساتید مجرب همراه با تمرینات عملی و چالش برانگیز به صورت فردی و گروهی خواهد بود تا در انتها شرکت کنندگان تسلط کافی به تمام مباحث دیجیتال مارکتینگ داشته باشند.

برای ثبت نام در بوتکمپ و شروع مسیر خود برای تبدیل شدن به یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ به آدرس infogramacademy.com مراجعه نمایید.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

دستور مایک پنس برای بستن مرزهای آمریکا

ی اکتبر 4 , 2020
سیاسی/ بین الملل معاون رئیس جمهور آمریکا به مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها دستور داده است تا از قدرت و اختیارات فوری و ضروری خود استفاده کرده و مرزهای ایالات متحده را مسدود کند. دستور مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا به مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000