نتیجه جالب یک پژوهش درباره ایرانیان در ۳۰ سال بعد؛ سالخورده شدن جمعیت کشور

5f718dded40fe_5f718dded4100

میانه سنی ایران در سال ۱۳۲۹ حدود ۲۲ سال، در سال ۱۳۹۵، ۳۰ سال و در سال ۱۳۹۸، ۳۲ سال بوده است؛ این شاخص در سال ۱۴۰۴ به حدود ۳۶ سال و در سال ۱۴۲۹ به بیش از ۴۵ سال افزایش می‌یابد که نشان‌دهنده‌ سالخورده شدن جمعیت کشور است.

بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۵۰ نسبت افراد بالای ۶۰ سال جهان از ۱۲ درصد به ۲۲ درصد (تقریباً نزدیک دو برابر) خواهد رسید و در سال ۲۰۲۰ تعداد افراد ۶۰ سال به بالا بیشتر از کودکان کمتر از ۵ سال خواهد بود.

در سال ۲۰۵۰، ۸۰ درصد افراد مسن در کشورهای کم‌درآمد و متوسط زندگی می‌کنند، سرعت پیری جمعیت بسیار سریعتر از گذشته است و همه کشورها برای اطمینان از آمادگی سیستم‌های بهداشتی و اجتماعی آنها برای بهره‌برداری از این تغییر جمعیتی، با چالش‌های اساسی روبه‌رو هستند.

براساس برآوردهای به ‌عمل ‌آمده در جدول ذیل و نتایج سرشماری سال ۱۳۹۵، میانه سنی ایران در سال ۱۳۲۹، حدود ۲۲ سال، در سال ۱۳۹۵، ۳۰ سال و در سال ۱۳۹۸، ۳۲ سال بوده است که نشان‌دهنده‌ این است که ترکیب جمعیتی کشورمان در حال سالخورده شدن است؛ پیش‌بینی می‌شود، این شاخص در سال ۱۴۰۴ به حدود ۳۶ سال و در سال ۱۴۲۹ به بیش از ۴۵ سال افزایش یابد؛ این تحولات حکایت از تغییر ساختار جمعیتی ایران دارد و نشانه حرکت سریع جمعیت به سوی سالخوردگی است.

کاهش جمعیت , فرزندآوری , سالمندان ,

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

دستگیری سرکرده باند گوشـی قاپـی درخراسان رضوی

د سپتامبر 28 , 2020
با دستگیری یکی دیگر از متهمان فراری تحت تعقیب در پرونده معروف به «مافیای گوشی‌های سرقتی» مشخص شد که او سرکرده باند گوشی قاپی در صف‌های گاز، بنزین و پشت چراغ قرمز است. اواخر مرداد گذشته، کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی در عملیاتی هماهنگ و ضربتی یک شبکه گسترده مافیایی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000