هندی‌ها در اعتراض به لوایح کشاورزی، تراکتور آتش زدند

سیاسی/ بین الملل 5f71ac2508ee5_5f71ac2508eea اوایل امروز (دوشنبه) اعضای گروه کنگره جوانان پنجاب در اعتراض به سه لایحه مربوط به بخش کشاورزی در اقدامی نمادین یک تراکتور را در مقابل "دروازه هند"، بنای یادبود تمام جنگ‌های هندوستان، به آتش کشیدند.

اوایل ماه جاری میلادی بود که هند سه قانون جدید کشاورزی را تصویب کرد که به اعتراضات گسترده‌ای در این کشور به ویژه در ایالت‌های پنجاب، هاریانا و کارناتاکا منجر شد که درآمد اصلی ساکنانش بر پایه کشاورزی و مزرعه‌داری است.

حدود ۱۵ تا ۲۰ تن در اطراف دروازه هند در قلب دهلی نو جمع شده و در اعتراض به این قوانین جدید در اقدامی نمادین یک تراکتور را به آتش کشیدند؛ تراکتور یک وسیله بسیار مهم در مزارع هند به شمار می‌رود.

پلیس و نیروهای آتش‌نشان توانستند به محل بروند و اوضاع را تحت کنترل گرفته و آتش را خاموش کنند.

اعضای گروه کنگره جوانان پنجاب همچنین اقدام به انتشار اعتراضات به صورت زنده از دروازه هند کرده و پلیس نیز شکایتی را علیه این معترضان تنظیم کرد.

در مجموع سه لایحه کشاورزی در پارلمان هند تصویب شده است. این لوایح با وجود اعتراضات حزب اپوزیسیون کنگره که آنها را مورد انتقاد قرار داد، تصویب شده است.

لایحه تسهیل و ترغیب تجارت و بازرگانی تولیدات کشاوزران با هدف صدور مجوز به فروش تولیدات کشاورزی خارج از بازار آزاد از سوی کمیته‌های بازاریابی تولیدات کشاورزی تصویب شده است.

لایحه توافق هزینه بیمه کشاورزان و خدمات کشاورزی و لایحه کالاهای اساسی به منظور حذف مقررات تولید، تامین و توزیع مواد غذایی مانند غلات، سیب زمینی، حبوبات و پیاز تصویب شده است.

با وجود اعتراضات، رئیس جمهوری هند این لوایح را امضا کرده و آنها را تاریخی خواند.

کشاورزان از سراسر هند به دولت هشدار داده‌اند که اگر دولت لوایح را ملغی نکند یا نسبت به امنیت حقوقی آنها تضمینی ندهد، خشم و عصبانیت آنها شدت می‌گیرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

کنایه به تریاک کشیدن مسئولان در سریال آقازاده/ ویدئو

د سپتامبر 28 , 2020
در سکانسی از سریال «آقازاده»، به تریاک کشیدن آقازاده‌ها اشاره می‌شود.badoorbin.comakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000