طرح «نذر آب ۳» ۱۹ شهریور کلید می خورد/مشارکت ۲۴ استان

طرح «نذر آب ۳» ۱۹ شهریور کلید می خورد/مشارکت ۲۴ استان

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، گفت: طرح «نذر آب ۳» از ۱۹ شهریور ماه با هدف مقابله با تبعات خشکسالی آغاز می‌شود و تا ۱۶ مهر ماه نیز ادامه خواهد داشت.

محمد نصیری، از اجرای طرح «نذر آب ۳» از ۱۹ شهریور با هدف مقابله با تبعات بی‌آبی در ۴ استان دچار خشکسالی خبر داد و افزود: در این طرح ملی که تا ۱۶ مهر ادامه دارد، ۱۲ استان به عنوان معین و ۱۲ استان دیگر به عنوان پشتیبان مشارکت دارند.

رئیس سازمان داوطلبان ادامه داد: سومین مرحله «طرح نذر آب» در ۶ شهرستان نیک شهر، چابهار، هامون، نیمروز، ایرانشهر و خاش در استان سیستان و بلوچستان، سه شهرستان نهبندان، سربیشه و خوسف در استان خراسان جنوبی، شهرستان ریگان در استان کرمان و ۲ شهرستان بندرلنگه و حاجی آباد در استان هرمزگان که دچار خشکسالی هستند، اجرا می‌شود.

وی افزود: همچنین در اجرای این طرح از توان ۱۲ استان برخوردار از جمله زنجان، مرکزی، قزوین، گلستان، قم، تهران، یزد، خراسان رضوی، اصفهان، کرمان، بوشهر و فارس به عنوان استان‌های معین شهرستان‌های یادشده استفاده می‌شود و از توان ۱۲ استان همدان، اردبیل، آذربایجان شرقی، خوزستان، گیلان، البرز، سمنان، خراسان شمالی، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، مازندران و کیش نیز به عنوان استان‌های پشتیبان استفاده می‌شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: در طرح نذر آب ۳، سه محور حمایت‌های معیشتی، خدمات درمانی (با پیوست ویروس کرونا) و برخورد با تنش‌های آبی به شکل استقرار تانکر، تصفیه آب و لوله کشی برای دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم اجرایی می‌شود.

نصیری توضیح داد: طرح نذر آب از ۲ سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور، با هدف تامین آب شرب مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر اجرا شد که در این طرح علاوه بر آب‌رسانی به شهرهای درگیر با خشکسالی، اموری از جمله حضور داوطلبانه پزشکان و ویزیت رایگان مردم، توزیع بسته‌های معیشتی و غیره نیز انجام می‌شود.

وی، توزیع بسته‌های معیشتی، ویزیت رایگان پزشکان عمومی و متخصص، توزیع داروی رایگان، ارائه خدمات روانی و اجتماعی از سوی تیم‌های سحر سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، ارائه آموزش‌های پیشگیری از کرونا، تب سنجی و نظایر آن را از سوی داوطلبان جمعیت هلال احمر از دیگر برنامه‌های اجرایی سومین مرحله «طرح نذر آب» در چهار استان خشکسالی زده سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان عنوان کرد.

منبع : مهر

پست بعدی

اعتراف یک دختر ۱۴ ساله به قتل مادرش

ی سپتامبر 6 , 2020
درگیری یک مادر و دختر نوجوانش بر سر حضور در شبکه‌های اجتماعی به قتل مادر منجر شد. ساعت ‌۱۵:۴۰ بعدازظهر روز جمعه چهاردهم شهریور قاضی مصطفی واحدی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران کلانتری ‌۱۲۱ سلیمانیه از مرگ مشکوک زن جوانی در خانه‌اش با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره‌ دهم پلیس‌آگاهی راهی محل شد. تیم جنایی داخل آشپزخانه طبقه‌ سوم ساختمانی حوالی خیابان پیروزی با جسد زن ۴۰‌ ساله‌ای به نام «مریم» روبه‌رو شدند که به طرز مرموزی به کام مرگ رفته‌ بود. نخستین بررسی‌ها نشان داد فوت زن جوان را دختر ۱۴‌ ساله‌اش به نام «مژگان» به اورژانس اطلاع داده و عوامل اورژانس هم وقتی..

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000