نخستین هواپیمای اسرائیل در ابوظبی بر زمین نشست

نخستین هواپیمای رژیم صهیونیستی، امروز (دوشنبه – ۳۱ آگوست) در ابوظبی پایتخت امارات بر زمین نشست. این نخستین پرواز مستقیم از تل آویو به ابوظبی است که تنها ۱۷ روز پس از اعلام توافق عادی‌سازی روابط میان ا..

نخستین هواپیمای رژیم صهیونیستی، امروز (دوشنبه – ۳۱ آگوست) در ابوظبی پایتخت امارات بر زمین نشست.

این نخستین پرواز مستقیم از تل آویو به ابوظبی است که تنها ۱۷ روز پس از اعلام توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد. این پرواز حامل یک هیأت آمریکایی – اسرائیلی است.

خبرگزاری رویترز نوشت که «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات عربی متحده در فرودگاه ابوظبی از هیأت آمریکایی و اسرائیلی سوار بر این هواپیما استقبال کرد.

خبرنگار وبگاه صهیونیستی واللا در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت که «جرد کوشنر»، مشاور رئیس‌جمهور آمریکا که در این پرواز حضور داشته به خبرنگاران حاضر در پرواز خبر داده که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو»نخست‌وزیر اسرائیل درباره فروش احتمالی جنگنده‌های اف‌۳۵ گفت‌وگو خواهند داشت تا به یک درک مشترک از این موضوع برسند.

ظهر امروز پرواز شماره «اِل‌وای۹۷۱» شرکت صهیونیستی «اِل‌عال» فرودگاه «بن‌گوریون» واقع در تل‌آویو را به مقصد ابوظبی ترک کرد و اولین پرواز رسمی مستقیم از فلسطین اشغالی به امارات را رقم زد و لحظاتی پیش با عبور از آسمان عربستان سعودی در ابوظبی بر زمین نشست.

به نوشته دویچه‌وله هواپیمای شرکت هواپیمایی اسرائیلی ال‌آل، نخستین هواپیمای اسرائیلی است که در فرودگاه ابوظبی به زمین می‌نشیند. این هواپیما برای پرواز از تل‌آویو به ابوظبی، باید از فراز آسمان عربستان سعودی عبور می‌کرد. از این منظر، این نخستین هواپیمای اسرائیلی است که وارد حریم هوایی عربستان سعودی می‌گردد.

پیش‌تر اعلام شده بود که در این پرواز، یک هیأت آمریکایی به سرپرستی جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا به همراه «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «برایان هوک» رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا، و یک هیأت صهیونیستی به سرپرستی «مئیر بن‌شبت» مشاور امنیت داخلی این رژیم حضور دارند.

اوبرایان در فرودگاه ابوظبی در جمع خبرنگاران گفت: اینم توافق به لطف شجاعت شیخ محمد بن زاید و نخست وزیر اسرائیل و رئیس‌جمهور دونالد ترامپ حاصل شد.

وی افزود که این سفر آغاز روند تغییر تاریخی به لطف تلاش‌های هماهنگ میان امارات و آمریکا است.

گفته می‌شود در چارچوب توافق اخیر صورت گرفته میان ابوظبی و تل‌آویو، طی این سفر قرار است مقامات حاضر، درباره زمینه‌های هوانوردی، صنعت گردشگری، بازرگانی، امور پزشکی و درمانی، حوزه انرژی و همچنین مسائل امنیتی میان دو طرف رایزنی کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه (۲۳ مرداد/ ۱۳ آگوست) در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

در متن بیانیه مشترک آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات برای اعلام این توافق آمده است: «در نتیجه این گشایش دیپلماتیک و بنا به درخواست رئیس‌جمهور ترامپ و با حمایت امارات متحده عربی، اسرائیل اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در “چشم‌انداز صلح” رئیس‌جمهور ترامپ را تعلیق کرده و تلاش‌های خودش را بر توسعه روابط با سایر کشورها در جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد.»

5f4cedbc1eb5c_2020-08-31_17-01

منبع: انتخاب

امارات
اسرائیل

پست بعدی

به یاد مسعود مهرابی؛ او که سینمای «دیدنی» را «خواندنی» کرد

د آگوست 31 , 2020
اگر مجلۀ «فیلم» در دهۀ ۶۰ نبود از سینمای دنیا بیش از این عقب می‌افتادیم. درست است که سینما را باید دید اما با «مجلۀ فیلم» سینمای جهان را اگر نمی‌توانستیم دید، می‌خواندیم! مهرداد خدیر، روزنامه‌نگار و پژوهشگر- درگذشت مسعود مهرابی صاحب‌امتیاز و مدیر مسؤول ماهنامۀ «فیلم» خبری به‌غایت اندوه‌بار است و مایۀ دل‌گیری در روزگاری که بهانه‌های غم، کم نیستند و از در و دیوار فرو می‌ریزند.به یاد مسعود مهرابی؛ او که سینمای «دیدنی» را «خواندنی» کرد. از میان تمام نوشته ها و گفته های او این جمله در 25 سالگی مجلۀ فیلم، سخت به دلم نشست که «وقتی نشریه‌ای 25 یا حتی 20 ساله می‌شود دیگر تنها یک نشریه نیست. یک بنیاد ف..

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000