سهم بانوان از اهدای خون/ مشارکت بالای ۴ استان

سهم بانوان از اهدای خون/ مشارکت بالای ۴ استان

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، به تشریح میزان مشارکت بانوان در اهدای خون پرداخت.

بشیر حاجی بیگی، گفت: از ابتدای سال ۹۹ تا پایان مرداد، یک میلیون و ۳۲۹ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است.

وی افزود: بیشترین میزان اهدای خون در این مدت به ترتیب مربوط به استان‌های تهران، فارس، اصفهان و خراسان رضوی بوده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، ادامه داد: از ابتدای سال تا پایان مرداد، بیش از ۹۵۶ هزار نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کرده اند که از این تعداد، حدود ۷۶۰ هزار واحد خون اهدا شده و ۱۱۴ هزار نفر نیز برای اولین بار اقدام به اهدای خون کرده‌اند.

حاجی بیگی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان شاخص اهدای خون بانوان در کشور به ترتیب مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کردستان با ۸ درصد و لرستان با ۷.۵ درصد بوده است. همچنین شاخص اهدای خون به طور میانگین در ۵ ماهه اول امسال در کشور ۵ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان رشد در شاخص اهدای خون بانوان مربوط به استان‌های خراسان شمالی و جنوبی و چهارمحال و بختیاری بوده است.

حاجی بیگی گفت: بیشترین میزان اهدای خون در کشور مربوط به گروه خونی O مثبت با ۳۴ درصد و کمترین میزان اهدای خون مربوط به گروه خونی AB منفی است که کمتر از یک درصد و معادل ۰.۸ درصد بوده است.

پست بعدی

شمارش معکوس برای سیر صعودی آمار کرونا/ دو هفته صبر کنید!

د آگوست 31 , 2020
آمارهای کرونا در این روزها تا حدودی سیر نزولی به خود گرفته، این در حالی است که بازخورد سفرها می‌تواند ظرف دو هفته آینده، ما را نسبت به روند صعودی بیماری نگران کند. به گزارش خبرنگار مهر، با گذشت ۶ ماه از شیوع کرونا در کشور، همواره شاهد سیر نزولی و صعودی بیماری در مقاطع مختلف زمانی بوده‌ایم. به طوری که در فروردین و اردیبهشت، توانستیم بیماری را کنترل کنیم. اما، با تعطیلات خرداد، به یکباره روند بیماری صعودی شد و دوباره آمارها بالا رفت. این وضعیت باعث شد تا موضوع اجباری شدن استفاده از ماسک در ستاد ملی مدیریت کرونا به تصویب برسد و از ۱۵ تیر ۹۹، استفاده از ماسک در فضاهای سربسته اجباری شد. روند استفاده از ماسک و هشدارهای مکرر وزارت بهداشت نسبت به..

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000