آمار مبتلایان به کرونا، عضو شورای شهر تهران را به دادگاه کشاند

عضو شورای شهر تهران جزئیات آخرین جلسه دادگاه خود به اتهام نشر اکاذیب را تشریح کرد.

محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به احضارش به دادگاه برای پاسخگویی در مورد شکایتی که علیه او شده بود، گفت: به خاطر نطقی که ۱۹ فروردین ماه در صحن شورا داشتم، از من شکایت شد و من به اشاعه کذب به منظور تشویش اذهان عمومی متهم شده بودم.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: حدود دو ماه پیش احظاریه‌ای برای من ابلاغ شد و من به شعبه ۱۲ دادسرای رسانه رفتم و پس از تفهیم اتهام توسط بازپرس دفاعیات خود را ارائه دادم.

او افزود: بعد از دفاعیات من مشخص شد که نطق من در چارچوب قانون و وظایف نمایندگی بوده و هیچ سوء نیتی هم نبوده است.

او با بیان اینکه بزه انتسابی از سوی بازپرس اثبات نشد و او رفتار من را در راستای وظایف نمایندگی و امر به معروف و نهی از منکر تلقی کرد، ادامه داد: بر این اساس حکم منع تعقیب صادر کرد، اما قرار به استحضار دادستان رسید و آنجا دادیار ارجاع به نمایندگی از دادستان با این نظر موافقت نکرد و به دادرسی ارجاع شد و من روز شنبه برای پاسخگویی حاضر شدم.

حق شناس با تأکید بر اینکه خواهش کردم یک بار نطق مربوطه را بخوانند، تصریح کرد: در آن جلسه گفتم که این نطق از روی نگرانی بوده و جلسه تمام شد و منتظر رأی نهایی قاضی هستم.

او با اشاره به اتهام خود مبنی بر اشاعه کذب گفت: من در دادگاه گفتم که کذب در مقابل یک حقیقت است و شاکی مشخص نکرده حقیقت چیست که من کذب آن را گفته‌ام. چنانچه من هیچ آماری در مورد مبتلایان و جان باختگان کرونا ارائه نکرده و گفته بودم که آمار باید به صورت تفکیک شده ارائه شود.

5f3cafa64ff21_5f3cafa64ff23

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

محمد جواد حق شناس
آمار مبتلایان
ویروس کرونا
دادگاه

پست بعدی

تداوم وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک در شرق کشور

چ آگوست 19 , 2020
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در شرق کشور تا پنج روز آینده وزش باد شدید همراه با گرد و خاک دور از انتظار نیست. صادق ضیاییان اظهار کرد: طی دو روز آینده در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان‌های کرمان و هرمزگان، جنوب سیستان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000