سرمایه اجتماعی جریان اصلاحات هیچ تکانی نخورده است

5f398725c3f3f_2020-08-16_23-51

هادی غفاری فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت‌:‌ عده‌ای اصرار دارند که سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان ریزش کرده است، تا از این طریق مردم را نسبت به تفکر اصلاح‌طلبی بدبین و ناامید کنند.

اصلاح‌طلبان و انتخابات در سه دهه اخیر رابطه‌ای پرفراز و نشیب داشتند. الان هم که کشور به استقبال انتخابات مهم ریاست‌جمهوری در سال ۱۴۰۰ می‌رود، رابطه اصلاح‌طلبان و انتخابات رابطه‌ای مملؤ از تردید و تشکیک است و مشخص نیست اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ چه فضایی را پیش روی خود خواهند دید.

هادی غفاری، عضو مجمع نیروهای خط امام در این ‌باره اظهار داشت: عده‌ای اصرار دارند که سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان ریزش کرده است، تا از این طریق مردم را نسبت به تفکر اصلاح‌طلبی بدبین و ناامید کنند. واقعیت این است که سرمایه اجتماعی جریان اصلاحات هیچ تکانی نخورده و این طیف مثل همیشه آمادگی دارد در صحنه‌های مختلف حضوری موثر داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: اصلاح‌طلبان همه جوره آماده شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ و هر انتخابات دیگری هستند. فقط کافی است گروهی که از درون حاکمیت به راحتی و با هیچ بهانه‌ای چهره‌های اصلاح‌طلب را رد صلاحیت می‌کنند اجازه بدهند مردم در فضایی آزاد دست به انتخاب بزنند، شک نکنید که جامعه اصلاح‌طلبان را قبول دارد و به آنها رأی خواهد داد.

او تصریح کرد: اگر واقعاً به فکر نظام و مردم هستیم و می‌خواهیم با کم شدن مشکلات کشور در مسیر توسعه قدم بردارد و مردم هم به آرامش برسند، باید بدانیم که تنها راه نجات تکیه بر تفکر اصلاح‌طلبی است. اصلاح‌طلبان تمام تلاش‌شان را به کار می‌بندند که نظام با اصول اسلامی و البته دموکراتیک اداره شود تا خدشه‌ای هرچند کوچک نبیند.

نماینده ادوار مجلس توضیح داد: همچنین بعضی‌ها گرفتاری مردم را در حالی دلیلی بر ناامیدی جامعه نسبت به اصلاحات می‌دانند که اصلاح‌طلبان این بلا را سر مردم نیاورده‌اند. در واقع مسبب این شرایط بد تصمیم‌گیران و دست‌اندرکارانی هستند که برای ماندن در قدرت و رد صلاحیت نشدن در دوره‌های بعدی، در مواجهه با کاستی‌ها و مشکلات نم پس نمی‌دهند تا بتوانند همچنان در قدرت بمانند.

هادی غفاری در پایان گفت: همه نظام‌ها باید بدانند مردم پشتوانه اصلی‌شان هستند و اساساً بدون مردم هیچ حکومتی مشروعیت نخواهد داشت. این مهم در شرایطی است که متاسفانه گروهی در درون نظام اسلامی فقط به بقای خود فکر می‌کنند و به همین دلیل به راحتی به خود اجازه می‌دهند فضایی ایجاد شود که مردم رغبتی برای حضور در پای صندوق‌های رأی نداشته باشند.

هادی غفاری
اصلاح طلبان

پست بعدی

همایون اسعدیان سریال طنز «ناجور» را می سازد

د آگوست 17 , 2020
همایون اسعدیان سریال «ناجور» را برای عرضه در شبکه نمایش خانگی کارگردانی می‌کند. مجموعه طنز با نام موقت «ناجور» به کارگردانی همایون اسعدیان و تهیه کنندگی ایرج محمدی در مرحله نگارش فیلم‌نامه قرار دارد. با برنامه ریزی انجام شده پیش تولید «ناجور» از اواسط شهریور ماه در تهران آغاز می […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000