انتقاد شدید پزشکیان از تاثیر تظاهر به «ته ریش گذاشتن، یقه بستن و موی سر بیرون نبودن» در وخامت اوضاع مردم و کشور

انتقاد شدید پزشکیان از تاثیر تظاهر به «ته ریش گذاشتن، یقه بستن و موی سر بیرون نبودن» در وخامت اوضاع مردم و کشور

منیبان نوشت : نماینده مردم تبریز در مجلس می‌گوید: ظریف آدم دوره دیده است،علم و تجربه دیپلماسی و مذاکرات را دارد، درحال حاضر افرادی که به تیم مذاکره‌کننده آوردند، کجا و کِی دوره آموزشی مذاکرات و دیپلماسی را سپری کردند؟ ظلمی بالاتر از این نمی‌شود که فردی بدون علم و تجربه در حوزه سیاست خارجی برای گفتگو و مذاکرات برود.

مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نتایج یکدستی مجلس و دولت گفت: بنده معتقد هستم که یا باید سنت پیامبر را اجرا و حرف خدا را گوش کنیم یا تجربه علمی را بپذیریم، این اقداماتی که در حال حاضر انجام می‌شود نه سنت پیامبر و گفته خدا است نه روش علمی است. اینکه تنها یک گروه و جناح تصمیم بگیرند و بقیه اَخ شوند، در اسلام و در علم جایگاهی ندارد.

او افزود: برتری با تقوا است که مفهوم آن هم بی‌خطا عمل کردن است. بی‌خطا، در صنعت یک معنی می‌دهد در اقتصاد معنی دیگری دارد. اینکه بنده وزیر بودم، پزشک هستم، رتبه برتر کنکور بودم و یا مواردی از این قبیل همگی درست اما ممکن است جراحی که نماز نمی‌خواند از بنده بهتر عمل کند، در این شرایط او که بهتر عمل می‌کند در کار متقی است و یا من که پدر مریض را در می‌آورم، متقی هستم؟ متقی یعنی حرکت بی‌خطا انجام دادن نه ریش گذاشتن، یقه بستن و موی سر بیرون نبودن. در حقیقت اگر توانمندی فردی، بروز و ظهور اجتماعی نداشته باشد، بی معنی، تظاهر و دروغ است و واقعی نیست.

پزشکیان در پاسخ به اینکه دولت سیزدهم راهی غیر از پذیرش برجام دارد؟ تصریح کرد: شما می‌گفتید برجام بد است خب آن را پاره کنید، سفره مردم مشکل دارد، آن را رنگی کنید، دولت، مجلس و قوه قضائیه هم دست شما است، پس شرایط را درست کنید. غیرممکن است که بتوانند شرایط را درست کنند، در حقیقت با روشی که در پیش گرفتند روز به روز مشکلات اقتصادی مردم بدتر خواهد شد. شما که می‌گفتید برجام بد است، خب بفرمایید مشکل را حل کنید، چرا مشکل را حل نمی‌کنید؟ دیروز مجلس مشکل داشت، در دولت فرد دیگری بود، حالا که مجلس، دولت و قوه قضائیه در دست خودتان است، مشکل را حل کنید.

انتقاد شدید پزشکیان از تاثیر تظاهر به «نه ریش گذاشتن، یقه بستن و موی سر بیرون نبودن» در وخامت اوضاع مردم و کشور

بیشتر بخوانید:

این نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به استفاده برخی چهره‌ها از عبارت «بانیان وضع موجود» برای توجیه حل نشدن مشکلات اظهار کرد: اینکه در حال حاضر دارو پیدا نمی‌شود، مشکل از دولت قبل است اما اینکه مشکل واکسن کرونا حل شده، مربوط به دولت فعلی است؟ ارز را اینها گران کردند، دارو در نتیجه اقدامات اینها کمیاب شد، این موارد مربوط به دولت قبل است؟ صادق بودن چیز دیگری است.

پزشکیان با اشاره به برخوردهای امنیتی متذکر شد: برخوردهای امنیتی فضا را بدتر خواهد کرد. عده‌ای دارند حرف می‌زنند، برخی تظاهر به بدحجابی می‌کنند، حجاب را چه کسی در این کشور به این بچه‌ها آموزش داده؟ غیر از مدرسه، صداوسیما، محله، رادیو و غیره چه کسی هر روز به مردم گفته باید به این صورت باشند؟

او ادامه داد: آن دختر بدحجاب، در جامعه و زمانی به دنیا آمده که حکومت دست ما بوده، چرا تبلیغات ما را در زمینه حجاب قبول نکردند؟ به جای اینکه به خودمان برگردیم و خود را نقد کنیم که چرا وضعیت جامعه به این صورت شده، در حال زدن آن دختر هستیم، او چه گناهی کرده که در این جامعه بزرگ شده و رفتارهای ما، او را اینجوری کرده است.

پزشکیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارزیابی از عملکرد تیم مذاکره‌کننده فعلی خاطرنشان کرد: ظریف آدم دوره دیده است، علم و تجربه دیپلماسی و مذاکرات را دارد، در حال حاضر افرادی که به تیم مذاکره‌کننده آوردند، کجا و کِی دوره آموزشی مذاکرات و دیپلماسی را سپری کردند؟ ظلمی بالاتر از این نمی‌شود که فردی بدون علم و تجربه در حوزه سیاست خارجی برای گفتگو و مذاکرات برود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: ظریف این کاره بود، او را برداشتید اشکال ندارد اما فردی که تجربه، علم و مهارت ظریف را داشته باشد و آن مواردی که شما می‌گویید بد است، را نداشته باشد، را جانشین ظریف کنید. کسی که فلسفه خوانده حالا می‌خواهد گفتگوی سیاسی کند و از اقتصاد بگوید، می‌تواند؟ بنابراین شرایط همین می‌شود.

۲۱۲۱۷

پست بعدی

مرمت‌گران در حال بررسی ایرادهای مرمت گنبد مسجد امام اصفهان هستند/ پیمانکار جزو پیشکسوتان مرمت کشور است و مسئولیت را قبول کرده

ی جولای 17 , 2022
اعتمادآنلاین| طی روزهای گذشته انتشار خبری از اعوجاج در گنبد این مسجد پس از مرمت موجب نگرانی مردم و فعالان حوزه میراث فرهنگی شد. به گزارش فارس، یکی از عکاسان که تصویری از این اتفاق منتشر کرده بود، گفت: اتفاقی این وضعیت را دیدم و عکس گرفتم، با بازنشر این […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000