کلید پرشر؛ کلیدی برای تنظیم فشار پمپ آب

در بین تجهیزات و لوازم جانبی مختلف سیستم آبرسانی، کلید پرشر امرا-پرشرسوئیچ یا همان پرشر سوئیچ یکی از کاربردی‌ترین قطعات پمپ آب است. این دستگاه به‌عنوان یک سوئیچ یا کلید الکترونیکی می‌تواند عملکرد پمپ و مدار آبرسانی را بهبود ببخشد.

در بین تجهیزات و لوازم جانبی مختلف سیستم آبرسانی، کلید پرشر امرا-پرشرسوئیچ یا همان پرشر سوئیچ یکی از کاربردی‌ترین قطعات پمپ آب است. این دستگاه به‌عنوان یک سوئیچ یا کلید الکترونیکی می‌تواند عملکرد پمپ و مدار آبرسانی را بهبود ببخشد.

پرشر سوئیچ در واقع یک کلید فشار الکترومکانیکی کوچک است که می‌تواند فشار آب را در مدار بسنجد. این کلید اتوماتیک کنترل فشار آب، با عملکرد خود از آسیب به پمپ و مصرف بیش‌ازحد انرژی جلوگیری می‌کند.

نحوه عملکرد پرشر سوئیچ آب

  1. به‌طور کل، کلید پرشر از ساختار و مکانیزم ساده‌ای برخوردار هستند. فشار سنج و کلید الکترونیکی دو جزء مهم و اصلی در این دستگاه هستند. پرشر سوئیچ معمولا به لوله خروجیِ پمپ وصل می‌شود و نحوه عملکرد آن را به شکل زیر می‌توان شرح داد.
  2. تشخیص فشار: سنسور فشارسنج میزان فشار آب داخل لوله یا منبع را اندازه‌گیری می‌کند و نوسانات آن را تشخیص می‌دهد.
  3. ارسال سیگنال: با تغییرات فشار آب، فشارسنج یک سیگنال الکتریکی را به کلید الکترونیکی ارسال کرده و فشار را اعلام می‌کند.
  4. فشار روشن شدن (Cut-in): زمانی که فشار آب در سیستم به زیر این حد برسد، کلید پرشر به پمپ فرمان روشن شدن می‌دهد.
  5. فشار خاموش شدن (Cut-off): زمانی که فشار آب به بیشتر از این حد برسد، کلید پرشر به پمپ فرمان خاموش شدن می‌دهد.

در واقع پرشر سوئیچ را می‌توان به یک نگهبان کوچک تشبیه کرد. در داخل این دستگاه یک دیافراگم وجود دارد که با تغییرات فشار آب، بزرگ و کوچک می‌شود. به‌طور مثال با باز شدن شیر آب و کم شدن فشار آب، دیافراگم داخل این کلید، کوچک شده و کلید روشن می‌شود. در نتیجه پمپ آب شروع به کار کرده می‌کند.

در مقابل با بستن شیر آب، فشار آب درون مخزن یا لوله زیاد شده و دیافراگم مانند یک بادکنک، بزرگ می‌شود. سپس فشارسنج سینگال افزایش فشار را ارسال می‌کند و کلید دستور خاموش شدن پمپ را می‌دهد.

اجزاء اصلی پرشر سوئیچ

مانند دیگر انواع پرشر سوئیچ‌ها کلید پرشر نیز دارای ساختار مشخص و شامل اجزاء یا قطعات اصلی زیر است.

  • بدنه: محفظه‌ اصلی که سایر اجزا در آن قرار می‌گیرند. بدنه معمولا از متریالی تولید می‌شود که نسبت به شرایط محیطی مانند رطوبت و مواد خورنده مقاوم باشد.
  • دیافراگم: یک غشای منعطف که نسبت به تغییرات فشار سیال حساس است. دیافراگم معمولاً از مواد انعطاف‌پذیری مانند لاستیک ساخته می‌شود.
  • فنر تنظیم فشار: این قطعه نیرویی مخالف دیافراگم ایجاد کرده و به تنظیم نقاط فشار، جهت قطع و وصل شدن جریان برق کمک می‌کند.
  • کنتاکت‌های الکتریکی: کنتاکت‌ها وظیفه قطع و وصل کردن جریان برق را بر عهده دارند. در واقع با حرکت دیافراگم، کنتاکت‌ها باز یا بسته شده و به این ترتیب فرمان روشن یا خاموش شدن پمپ را صادر می‌کنند.
  • اتصالات: به اتصال پرشر سوئیچ به لوله‌ها و سیم‌های برق کمک می‌کنند.

اهمیت استفاده از پرشر سوئیچ

اگرچه پمپ می‌تواند به تنهایی نیز تنظیم فشار آب در سیستم آبرسانی را کنترل کند؛ اما نصب پرشر سوئیچ روی مدار مزایای زیر را دارد.

  • کنترل خودکار: با استفاده از پرشرسوئیچ، نیازی به روشن و خاموش کردن دستی پمپ نیست.
  • جلوگیری از آسیب به پمپ: پرشرسوئیچ از کار کردن مداوم پمپ در زمانی که به آب نیاز نیست جلوگیری می‌کند. بنابراین با جلوگیری از استهلاک پمپ عمر مفید آن را افزایش می‌دهد.
  • تنظیم فشار آب: کلید پرشر با تنظیم دقیق فشار روشن و خاموش شدن، فشار آب مورد نظر را در سیستم حفظ می‌کند.
  • افزایش ایمنی: با وجود این دستگاه و کنترل فشار آب، از بروز مشکلات ناشی از فشار بیش‌ازحد یا افت ناگهانی آن جلوگیری می‌شود.
  • کاهش هزینه‌ها: این وسیله با بهینه‌سازی مصرف انرژی و جلوگیری از خرابی تجهیزات هزینه عملیاتی پمپ و سیستم را کاهش می‌دهد.
  • افزایش راندمان: کلید پرشر با کنترل دقیق فشار آب، عملکرد سیستم آبرسانی را بهبود می‌‌بخشد.
  • اتوماسیون سیستم‌ها: پرشر سوئیچ‌ها امکان کنترل اتومات پمپ و سیستم را فراهم می‌کنند.

نکات مهم در انتخاب پرشر سوئیچ‌ها

پرشر سوئیچ‌ها نیز از نظر محدوده فشار کاری، جنس، نوع سیال و نحوه عملکرد انواع مختلفی دارند. به همین دلیل براساس هدف استفاده باید مدل مناسبی از این دستگاه انتخاب شود. بنابراین در انتخاب پرشرسوئیچ به نکات زیر توجه لازم را داشته باشید.

  • نوع سیال: پرشرسوئیچ باید با نوع سیال سازگار باشد. بنابراین در مورد سیستم آبرسانی و پمپ آب باید پرشر مناسب با آب را انتخاب کنید.
  • محدوده فشار: حداکثر فشار کاری این دستگاه باید متناسب با محدوده فشار سیستم آبرسانی و پمپ باشد.
  • نوع خروجی: نوع خروجی پرشر (کنتاکت خشک، آنالوگ یا دیجیتال) باید با سیستم کنترلی سازگار باشد.
  • دقت اندازه‌گیری: دقت اندازه‌گیری فشارسنج در این دستگاه باید به دقت مورد نیاز شما نزدیک باشد.
  • شرایط محیطی: در انتخاب جنس این دستگاه به شرایط محیطی مانند دما، رطوبت، مواد شیمیایی و غیره توجه داشته باشید.
  • نمودار مشخصات فنی: این نمودار اطلاعات جامعی درباره محدوده فشار، دقت اندازه‌گیری فشارسنج، نوع اتصال و سایر مشخصات فنی پرشرسوئیچ ارائه می‌دهد. بنابراین به آن دقت کنید.
  • برند و کیفیت: انتخاب برند معتبر و باکیفیت، تضمین‌کننده عملکرد بهتر و طول عمر بیشتر پرشر سوئیچ است. برند امرا (emra) در این زمینه به خوبی توانسته، رضایت همه مشتریان را جلب کند.

راهنمای خرید پرشر سوئیچ

پرشر سوئیچ‌ها در سیستم آبرسانی با کمک به عملکرد پمپ جایگاه مهمی به‌عنوان یک قطعه جانبی دارند. به همین دلیل این دستگاه تحت عنوان برندهای مختلف و توسط مراکز فروش متعددی عرضه می‌شود.

در حالی که کیفیت برندهای مختلف و نمونه‌های موجود در بازار متفاوت است. حتی در بسیاری از موارد کیفیت محصول موردنظر از استانداردهای مطرح بسیار پایین‌تر است.

باتوجه به حساسیت این دستگاه بسیار مهم است که نمونه باکیفیت آن را از برندهای مطرح و مراکز معتبر تهیه کنید. درواقع در صورت تقلبی بودن پرشر سوئیچ نمی‌توانید عملکرد مطلوب و بازده بالایی از آن انتظار داشته باشد. بنابراین باتوجه به این موارد کلید پرشر امرا به عنوان یک برند شناخته‌شده می‌تواند یک انتخاب مطمئن برای شما باشد.

مزایای رقابتی کلید پرشر امرا

با وجود برندهای مختلف پرشر سوئیچ امرا توانسته است کیفیت و کارایی خود را در طول زمان ثابت کند. ازجمله مزایای کلید پرشر برند امرا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • برند امرا این دستگاه را در انواع مختلفی ازنظر جنس، مدل، فشار و غیره عرضه می‌کند. بنابراین می‌تواند نیاز پمپ و سیستم‌های مختلف را پوشش دهد.
  • پرشر سوئیچ‌های این برند از متریال مرغوب تولید شده و از کیفیت ساختاری بالایی برخوردار هستند.
  • کلید پرشر امرا از راندمان بالا و طول عمر مفید طولانی برخوردار است.
  • پرشرسويچ‌های این برند مقاومت بالایی نسبت به رطوبت، مواد شیمیایی و خورنده، اشعه uv، تغییرات دمایی و غیره دارند.
  • این دستگاه‌ها از کارایی راحت و نصب آسان برخوردار هستند.
  • برند امرا تمامی محصولات خود را با گارانتی معتبر، مشاوره پیش از خرید و خدمات پس از فروش عرضه می‌کند.
  • محصولات این برند در کنار کیفیت بالا از قیمت مناسب برخوردار هستند.

باتوجه به مطالب فوق، خرید پرشر سوئیچ امرا می‌تواند انتخابی مطمئن، اقتصادی و راحت باشد. شما می‌توانید جهت اطلاع از قیمت و دریافت مشاوره با مجموعه ما در تماس باشید.

جمع‌بندی

وجود کلید پرشر امرا (emra) در کنار پمپ آب نه‌تنها می‌تواند عملکرد سیستم آبرسانی را از نظر فشار آب بهبود ببخشد؛ بلکه از آسیب دیدن پمپ و ایجاد خسارت جلوگیری می‌کند. البته برخورداری از مزایای فوق درصورتی صدق می‌کند که پرشر سوئیچ را از پایا گسترش، عرضه‌کننده انواع کلید پرشر ابرا ـ پرشر سوئیچ آن تهیه کنید.

پست بعدی

معرفی اسپری ضد چروک و اتوی فوری لباس اولتراکلین

س سپتامبر 24 , 2024
فکر چروک شدن لباس‌ها بعد از اتو کردن یا بعد از چند ساعت که پوشیدیم دیگر ذهنتان را مشغول نمی‌کند. لباس‌هایتان حتی بعد از چند ساعت می‌توانند همچنان صاف و مرتب و بدون چین و چروک باقی بمانند. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا شما را با اسپری اتوی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000