طراحی دفتر کار مهندسی + نکات کاربردی

طراحی دفتر کار مهندسی می بایست با در نظر گرفتن نیازهای کارمندان این مجموعه صورت بگیرد. در ادامه شما را با چند نکته کاربردی برای طراحی یک شرکت مهندسی خاص و متمایز، آشنا می کنیم.

اصول طراحی دفتر کار مهندسی

دفتر کار به عنوان خانه دو کارمندان، می بایست متناسب با روحیات و خواسته های مهندسین مجموعه، طراحی شود. با رعایت نکات زیر، می توان در انجام اینکار موفق ظاهر شد.

انتخاب صحیح سبک برای طراحی دفتر کار مهندسی

سبک اولین آیتمی ست که می بایست در طراحی دفاتر کاری انتخاب شود. از آنجایی که تصمیم درید تا شرکت خود را برای فعالیت مهندسین تجهیز کنید، پیشنهاد می کنیم از سبک مدرن یا مینیمال کمک بگیرید. این سبک نوآور و خلاقانه، تناسب کافی با روحیه کارمندان دارد. علیرغم اینکه سبک مدرن بسیار ساده و مینیمال است، از شکل و شمایل جذابی نیز برخوردار است.

با انتخاب سبک مدرن می توانید خلاقیت را به دفتر کار خود آورده و جلوه ای متفاوت از طراحی را در معرض دید کارمندان قرار دهید. سبک مدرن به شما اجازه می دهد تا محدودیت های طراحی دفتر کار را کنار گذاشته و المان های شاخص کسب و کار خود را به محیط اضافه کنید. این سبک جذاب که مدت هاست ترند و محبوب شده، می تواند تمام آنچه که از یک دکور خاص، متفاوت و منحصربفرد انتظار دارید، برآورده سازد. پس در انتخاب آن تردید نکنید.

انتخاب رنگ های مناسب در طراحی دفتر کار مهندسی

در طراحی دفتر کار مهندسین، باید در انتخاب رنگ، دقت بیشتری به عمل آورد. بسته به نوع فعالیت کارمندان خود از رنگ هایی که باعث افزایش تمرکز و کارآیی می شود، استفاده کنید. در این خصوص رنگ هایی همچون سفید، کرم، سبز و آبی، بهترین گزینه خواهد بود.

در صورتی که سبک مدرن را برای دیزاین کلی فضا انتخاب کرده اید، به راحتی می توانید با یک الگوی رایج، رنگ های خنثی و انرژی بخش را با یکدیگر ترکیب کرده و بدین شکل دکوراسیون مخصوص خود را بسازید. برای مثال شما می توانید رنگ سفید را با رنگ های انرژی بخشی همچون توناژ ملایم رنگ سبز ترکیب کنید. در برخی نقاط نیز از رنگ های قرمز یا نارنجی استفاده کنید تا دکوراسیون دفتر کسب کننده به نظر نرسد.

انتخاب مبلمان های درخور در طراحی دفتر کار مهندسی

در انتخاب مبلمان اداری برای طراحی دفتر کار مهندسی، باید بیشترین توجه را به ارگونومیک بودن مبلمان اختصاص دهید. چرا که مهندسین مجموعه حدود 8 ساعت از زمان حضور خود را بر روی صندلی و پشت میز می نشینند. در کنار این می بایست به شکل کلی مبلمان نیز دقت داشته باشید. بخش اعظمی از فضای اداری توسط مبلمان ها پوشش داده می شود و همین مسئله ضرورت انتخاب یک ست اداری زیبا، شکیل و مدرن را جدی ساخته است.

در انتخاب مبلمان نیز می بایست از الگوهای حاکم بر سبک منتخب خود استفاده کنید. اگر مطابق دستورالعمل این مطلب، سبک مدرن را انتخاب کرده اید، بهتر است از مبلمان هایی به رنگ روشن و طرح های ساده استفاده کنید. مبلمان هایی که دارای شکل های نوآور بوده و از متریال هایی همچون چوب ساده و پارچه های مخملی و مینیمال ساخته شده اند. این دسته از مبلمان ها فضای بسیار کمی اشغال کرده و در عین حال یک دکور زیبا و شیک می سازند.

انتخاب اکسسوری های مناسب برای طراحی دفتر کار مهندسی

برای اینکه حس و حال کسالت آور را از محیط شرکت دور کنید، باید از اکسسوری ها استفاده کنید. این دسته از المان های تزئینی، روح تازه ای به دکوراسیون شما بخشیده و آن را برای فعالیت های مستمر، مناسب می سازد. پیشنهاد ما استفاده از المان های طبیعی همچون گیاهان سبز است.

این دسته از اکسسوری ها قادرند تا زحمت یک فعالیت 8 ساعته را از ذهن مهندسین پاک کرده و حس نشاط را به آن ها تزریق کند. چند گلدان طبیعی و سبز در تلفیق با سبک مدرن، یک جلوه خاص، زیبا و متفاوت ایجاد می کند. همچنین شما می توانید از انواع مجسمه ها، تابلوها، لوستر، فرش و همچنین شلف ها در تناسب با سبک طراحی دفتر کار ، استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم در استفاده از اکسسوری ها، زیاده روی نکرده و به خرید چند نمونه خاص و شکیل، اکتفا کنید.

استفاده از پارتیشن های اداری در طراحی دفتر کار مهندسی

یکی از بهترین روش ها برای تفکیک فضا در طراحی دفتر کار مهندسی، استفاده از پارتیشن اداری است. این دسته از تجهیزات، به منظور تفکیک فضاهای اداری به کار رفته و جایگزین دیوارهای آجری شده اند. می توانید با راه اندازی انواع پارتیشن های مدرن ، یک فضای لوکس برای فعالیت کارمندان تدارک ببینید. این دسته از تفکیک کننده ها، با حفظ ارتباط کارمندان با یکدیگر، یک حریم امن و شخصی نیز ایجاد می کنند.

بهتر است زمانی که سبک مدرن را برای دیزاین دفتر مهندسی انتخاب کردید، از نمونه های شیشه ای فریم لس استفاده کنید. این دسته از تفکیک کننده ها فضای کمی اشغال کرده و در عین حال بسیار کاربردی هستند.

نورپردازی صحیح در طراحی دفتر کار مهندسی

برای فعالیت در یک شرکت مهندسی، نیاز به تأمین نور دارید. عدم توجه به این مسئله می تواند به طور مستقیم بر راندمان کاری کارمندان مجموعه اثر بگذارد. پیشنهاد می کنیم در وهله اول از نور طبیعی به عنوان انرژی بخش ترین و موثر ترین منبع نور استفاده کنید. برای اینکار لازم است تا پرده های ضخیم را کنار زده و مسیر را برای عبور نور به داخل اتاق ها، باز بگذارید. در کنار این از تکنیک های مختلف نورپردازی برای افزایش تمرکز کارمندان و همچنین ساخت یک دکور متفاوت، کمک بگیرید.

نتیجه گیری

طراحی دفتر کار مهندسی، با رعایت نکات ذکر شده در این مطلب، دیگر کار سختی نخواهد بود. همانطور که متوجه شدید، با انتخاب سبک مدرن و اجرای المان های آن، می توان یک دفتر مهندسی را به بهترین نحو ممکن، دیزاین نمود.

پست بعدی

اعتراف تکان‌دهنده هنگامه قاضیانی خطاب به شروین‌حاجی‌پور: هزاران بار زودتر باید زندگی‌ام را تمام می‌کردم

ش نوامبر 11 , 2023
هنگامه قاضیانی خطاب به شروین حاجی پور نکات مهمی از زندگی شخصی اش را یادآور شد.
هنگامه قاضیانی

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000