بهترین فندق ایران کدام است؟

فندقهای تولید شده در مناطق مختلف کشور طعم ها و کیفیت های گوناگونی دارند. به همین جهت بسیاری از خریداران و صادر کنندگان این محصول در تشخیص بهترین نوع فندق دچار سردرگمی می شوند.

فندق یکی از انواع آجیل است که قدمت آن به 2500 سال پیش بازمی گردد. اگرچه این دانه روغنی برای اولین بار در کشور ترکیه کشت شد، اما امروزه انواع مختلف آن را می توان در باغات سراسر کشور یافت. همچنین کشور ما به عنوان یکی از برترین تامین کنندگان فندق در سراسر جهان شناخته می شود. با این حال فندقهای تولید شده در مناطق مختلف کشور طعم ها و کیفیت های گوناگونی دارند. به همین جهت بسیاری از خریداران و صادر کنندگان این محصول در تشخیص بهترین نوع فندق دچار سردرگمی می شوند.

فندق اشکورات

استان گیلان بیشترین سهم را در تولید فندق صادراتی کشور دارد. به این شکل که 85 درصد فندق ایران در این خطه تولید می شود. در این میان منطقه رودسر بیشترین زمینهای زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده است. منطقه اشکورات یکی از توابع رودسر می باشد که کشاورزان آن باکیفیت ترین فندق ایرانی را در باغات خود تولید می کنند. زیرا این منطقه دارای بهترین اقلیم (آب و هوا، خاک) برای کاشت این محصول می باشد.

خصوصیات فندق اشکورات

فندق اشکورات دارای خصوصیات منحصر به فردی است که باعث رونق تجارت این محصول در بازارهای بین المللی شده است. از جمله این خصوصیات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این فندق اندازه بزرگتر و وزن بیشتری نسبت به سایر انواع فندق دارد.
  • مغز این دانه روغنی سفت و زرد کم رنگ است.
  • فندقهای تولید شده در این منطقه دارای اندازه یکسانی هستند. به همین جهت تاجران عموما این محصول را در بسته بندی های متفاوت به سایر کشورهای جهان صادر می کنند. اگر شما نیز قصد صادرات عمده فندق به سایر کشورهای منطقه و کسب سود را دارید، با شرکتهای معتبر تامین کننده این محصول تماس بگیرید.
  • فندق های اشکورات اکثرا خندان هستند و بدون هیچ گونه فشاری از پوسته خارج می شوند. به همین این جهت این دانه روغنی مناسب ترین نوع فندق برای پذیرایی محسوب می شود.
  • این محصول کاملا ارگانیک است و برای پرورش آن از هیچ گونه مواد شیمیایی و آفت کشی استفاده نمی شود. از همین رو فندق اشکورات تمام ویتامین ها و املاح را در خود حفظ می کند و با نوش جان کردن آن انرژی حیاتی بدن شما تامین خواهد شد.

فندق قزوین

شهر قزوین رتبه دوم در تولید فندق کشور را به خود اختصاص داده است! به گونه ای که کشاورزان این استان سالانه 24  هزار تن از محصول را روانه بازارهای داخلی و خارجی می کنند. نهال فندق قزوین بر خلاف فندق اشکورات نیاز به آب چندانی ندارد و حتی در مناطق گرمسیری به راحتی رشد می کند. به همین جهت کاشت این محصول برای باغداران بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه است. این دانه روغنی در ماه های مرداد و شهریور برداشت می شود. از همین رو صادر کنندگان این محصول در اواخر فصل تابستان اقدام به خرید عمده فندق قزوین می کنند.

انواع فندق قزوین

  • فندق قزوین انواع مختلفی دارد که از جمله با کیفیت ترین آنها می توان به فندق زرآبادی، بومی سیاه، بومی سفید و بادامی اشاره کرد. البته بهترین نوع این محصول در منطقه الموت برداشت می شود. در واقع اهالی بیش از 70 روستا در این منطقه به کاشت فندق اشتغال دارند. فندق قزوین دارای خصوصیاتی است که به آنها اشاره خواهیم کرد:
  • این محصول چربی بیشتری نسبت به سایر انواع فندق دارد. از همین رو از فندق قزوین برای روغن گیری استفاده می شود. روغن فندق یکی از پرخاصیت ترین انواع روغن گیاهی است که علاوه بر کاربردهای خوراکی در صنایع آرایشی و بهداشتی به وفور از آن بهره می برند. زیرا استعمال این روغن به حفظ زیبایی و سلامت پوست شما کمک شایانی می کند.
  • مغز این دانه روغنی سفید رنگ است و بافت ترد و شکننده ای دارد.
  • پوسته فندق بافت کاغذی دارد و به راحتی می شکند.
  • فندق الموت به دلیل برخورداری از طعم شیرین در صنعت شیرینی پزی و شکلات سازی کاربردهای فراوانی دارد. به گونه ای که صاحبان صنایع وبرندها در کشورهای اروپایی متقاضیان اصلی خرید عمده فندق الموت هستند. از همین رو صادرات این محصول برای کشور ارزآوری و سود بسیاری را به دنبال دارد. شرکت راگ به عنوان یکی از برترین تامین کنندگان خشکبار، فندق الموت را از کشاورزان این منطقه خریداری و با بهترین قیمت به شما عرضه می کند.

بهترین فندوق ایران

فندق قم

این محصول به عنوان مقاوم ترین نوع فندق در برابر سرما شناخته می شود. فندق قم نوعی میوه پیوندی است که تولید آن سود اقتصادی بسیاری به دنبال دارد. زیرا نهال این دانه روغنی به شدت زود بازده می باشد و در سال اول به بار می نشیند. همچنین برداشت آن به راحتی و با دست انجام می گیرد. فندق قم در اواخر فصل تابستان برداشت و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.

ویژگی های فندق قم

فندق قم دارای خواص منحصر به فردیست که از مهم ترین آنها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پوست این محصول قهوه ای تیره و مغز آن کاملا سفید رنگ است.
  • بافت مغز فندق قم کاملا سفت و بزرگ می باشد.
  • این دانه روغنی طعم کاملا شیرینی دارد.
  • این محصول بیشتر مصرف داخلی دارد و نوع شور آن به عنوان فندق شب عید مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر این سه نوع فندق، فندق زنجان و خطه آذربایجان نیز از کیفیت بالایی برخوردارند. اما ما به شما توصیه می کنیم که برای خرید عمده این محصول با بالاترین کیفیت و پایین ترین قیمت به سایت های معتبر تامین کننده خشکبار نظیر راگ، باسکول و ترب مراجعه نمایید.

پست بعدی

قتل مرد ۴۷ ساله توسط همسرش در شمال شهر تهران

چ نوامبر 1 , 2023
تا اینکه به کمک آن مرد به قصد به قتل رساندن همسرم با استفاده از یک مواد مخدر با دوز بالا به مقتول دادم و وی نیز پس از مصرف آن شبانه به قتل رسید.
قتل همسر

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000