انحصار استخراج رمزارز در دست دولتی‌هاست/ قوانین حوزه بلاکچین در ایران به کجا رسید؟

یک کارشناس حوزه کریپتو گفت: چندین سال است که پیشنویس حمایت از ارزهای دیجیتال توسط بانک مرکزی تدوین شده، اما به تصویب و حمایت دولت نمی‌رسد، دولت صرفا به طور لفظی از این بازار حمایت کرده است.

وی افزود: مجوز گرفتن در حوزه استخراج رمز ارز در ایران به شدت سخت است، زیرا هیچ سازوکار اصولی تدوین نشده تا بتواند به شرکت‌ها در این حوزه مجوز بدهد.

نیکزاد ادامه داد: در رابطه با فعالیت ماینرها هم هیچ شرکت خصوصی وجود ندارد که در حوزه استخراج رمزارز فعالیت داشته باشد و تمامی انحصار استخراج رمزارز در دست دولتی‌هاست.

او گفت: تنها تلاش دولت در بازار کریپتو این بوده که شرکت‌های خصولتی و دولتی از بازار رمز ارز به سود برسند و هیچ توجه و حمایتی از بخش خصوصی در این حوزه نمی‌شود.

او خاطر نشان کرد: دولت در مصوبه خود این امر را شرح می‌دهد که برق مصرفی ماینرها بر اساس نرخ تجاری محاسبه شود، اما وزارت نیرو با این مصوبه مخالف است و از نرخ هایی حتی تا ۱۱ برابر نرخ مصوب سخن می‌گوید‌.

منبع: خبر فوری

پست بعدی

بهترین انواع چسب بلزونا را از کجا خریداری کنیم؟

ش آگوست 19 , 2023
چسب بلزونا یک نوع چسب قوی است که برای اتصال و چسباندن قطعات فلزی استفاده می‌شود. این چسب عموماً برای تعمیرات فلزات، جوشکاری فلزات و ایجاد اتصالات قوی بین قطعات فلزی استفاده می‌شود. بلزونا یک نوع چسب دوکاره است که قابلیت چسباندن و پرکردن فاصله‌های کوچک بین قطعات فلزی را […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000