نبرد طیف قالیباف و حداد با راست رادیکال

جریان خالص‌سازی از سوی راست رادیکال مدیریت می‌شود و به نظر می‌رسد بعد از حذف علی لاریجانی و نیروهای پیرامونی او، حالا به سراغ طیف تحت رهبری قالیباف و حدادعادل آمده است.

این درحالی است که در انتخابات سال۱۳۹۸ شورای ائتلاف (حدادعادل و قالیباف) با جریان پایداری (صادق محصولی) ائتلاف کردند و جامعه روحانیت مبارز و طیف سنتی جریان راست را که سال‌ها زعامت اصولگرایان را برعهده داشت، از دایره بیرون گذاشتند. در آن انتخابات کار به جایی رسید که غلامرضا مصباحی‌مقدم، چهره شاخص و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز را در لیست قرار ندادند.

حالا جریان خالص‌سازی به طیف بعدی جریان راست یعنی شورای ائتلاف (به رهبری قالیباف و حدادعادل) رسیده و به همین جهت، آنها نگران هستند که راست رادیکال بدون توجه به شعارهای وحدت، آنان را به حاشیه براند و این‌بار پایداری با جریان‌های حامی دولت، لیستی مشترک شکل دهند. لذا این طیف از جریان راست به تکاپو افتاده تا با معرفی شاخص‌هایی مانع از حذف خود توسط جبهه پایداری و راست رادیکال شود..

جدال طیف تحت هدایت قالیباف و حدادعادل با راست رادیکال تازه آغاز شده و به‌زودی شاهد فصل رویارویی آنها خواهیم بود.

بدین‌ترتیب، بار دیگر بخشی از اصولگرایان که پیشتر از حذف جریان‌های دیگر اصلاح‌طلب و میانه‌رو خوشحال بودند، حالا ناگزیر است رودرروی جریان رادیکال و خالص‌ساز قرار بگیرد. آیا این طیف، موفق خواهد شد همچون سال۱۳۹۰ که محمود احمدی‌نژاد و حامیان دولت وقت را مهار کردند، این‌بار هم رادیکال‌های راست را مهار کنند؟

منبع: روزنامه هم میهن

پست بعدی

جان کربی: دولت بایدن پیگیر آزادی آمریکاییان ایرانی‌تبار است

پ آگوست 10 , 2023
جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که دولت جو بایدن فعالانه، پیگیر آزادی آمریکاییان ایرانی‌تبار زندانی در ایران است. او این موضوع را روز چهارشنبه ۱۸ مرداد در پاسخ به این پرسش گفت که چرا خبر جدیدی در مورد آزادی این افراد پس از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000