شروع دوباره واردات ماشین های لوکس

اگر به یاد داشته باشید واردات ماشین از سال 97 ممنوع شده بود. واردات خودرو از سال 1401 دوباره از سر گرفته شد. چه چیز باعث شده بود تا واردات خودرو ممنوع شود؟ دلیل تجدید نظر دولت در این باره چه بود؟ با نگاهی به این مسائل می توانیم تاثیر آن را در زندگی روزمره خود بهتر درک کنیم.

در واقع در سال 97 واردات خودروهای کاملا ساخته شده ( C BU ) ممنوع گردید. دلیل آن مسائل تحریم و برجام در آن زمان بود. همچنین، خودروهای داخلی کمتر مورد توجه قرار می گرفتند و باعث می شد تا سرمایه داخلی صرف ورود خودروهای خارجی شود. در همین سال واردات خودروهای مونتاژ نشده ( CKD ) از خودروسازی های چینی صورت گرفت. با وجود این امر، همچنان بخش عمده از بازار تحت کنترل برخی از خودروسازان داخلی بود. امّا با وجود نوسانات ارزی، خرید خودروهای داخلی نیز برای مردم دشوار گردید. با این حال در سال 1401 دولت تصمیم بر آن گرفت تا واردات ماشین های خارجی را از سر گیرد.

 

ویژگی های ماشین لوکسخودرو

 

یک ماشین اکونومیک یا اقتصادی خارجی که برای مصارف روزانه است، ماشین لوکس محسوب نمی شود. ماشین لوکس برای مقامات شامل ویژگی هایی خاص و منحصر به فرد است. عملکرد، فضای داخلی و ویژگی های ایمنی و فناوری آن با ماشین هایی که به صورت روزمره مشاهده می کنیم، متفاوت است.

شاید میان ماشین های لوکس برندهای مانند مرسدس بنز، بی ام و و آئودی به ذهنتان خطور کند. امّا برندهایی مانند تویوتا و هوندا نیز امروزه خودروهای لوکس و خاص تولید می کنند. در نتیجه، زمانی که صحبت از خودروی لوکس می کنیم برند یا نوع خاصی مد نظر نیست. ویژگی های منحصر به فرد و طراحی خودرو است که آن را لوکس و متمایز خواهد کرد. برای مثال، واردات خودرو برای مقامات تنها برای جنبه زیبایی نیست، چنین خودروهایی ضد گلوله هستند، پنجره های ضد آب داشته و ایمنی خودرو و موتور آنها متفاوت است.

خودرو لوکس برای مقامات دارای مواد داخلی با کیفیت تر و ویژگی هایی هستند که در مدل های ارزان تر دیده نمی شود. موتور، گیربکس، سیستم های صوتی، له ماتیک و ویژگی های ایمنی به کار رفته متفاوت است. دارای امکانات رفاهی بیشتر مانند عایق صدا، قطعات بدنه با کیفیت بالا و قطعات آلومینومی یا فیبر کربنی هستند. ویژگی های جدیدتری مانند نمایشگر واقعیت افزوده، طرح های نورپردازی انحصاری روی سقف، صندلی های ماساژور، سیستم های صوتی درجه یک و جدا ساز بخش راننده از مقامات با شیشه های امنیتی در آنها نیز دیده می شود.

در بخش راننده ویژگی هایی ماننده صندلی های گرم کن، نظارت بر نقاط کور، سنسورهای حساس پارک جلو و عقب، دینامیک متمایز چهار چرخ، هشدار خروج از خط و صندلی برقی برای سرنشین جلو در نظر گرفته شده است.

خودروهای وارداتی شامل چه مواردی بوده است

واردات ماشین های لوکس برای مقامات بخشی از واردات جدید بوده است. امّا عمده واردات مربوط به آمبولانس و خودروهای سواری با برند Z oty e ، چانگان و بنز اعلام گردیده. امّا واردات خوردو لوکس برای مقامات صرفا در جهت بالا بردن امنیت یا ظاهر شیک به کار برده نمی شود.

از مزایای واردات ماشین‌ های لوکس برای مقامات، ایجاد انگیزه و تحول در بازار خودروی کشور است. واردات ماشین‌ های لوکس باعث رقابت بیشتر در صنعت خودروسازی می ‌شود و بازار خودرو را بهبود می ‌بخشد. این رقابت و تحولات در صنعت خودروسازی باعث می ‌شود که شرکت‌ های داخلی تلاش بیشتری برای بهبود کیفیت و تکنولوژی خودروها داشته باشند. این امر به نوبه خود منجر به ایجاد شغل و رشد اقتصادی کشور می ‌شود.

مورد بعدی که نیاز به بررسی دارد، تاثیر واردات ماشین‌ های لوکس بر صنعت خدمات مرتبط با این خودروهاست. با واردات ماشین‌ های لوکس، شرکت‌های خدماتی مانند تعمیرگاه ها، فروشگاه‌ های لوکس خودرو و شرکت‌ های بیمه می ‌توانند از رشد و توسعه بیشتری برخوردار شوند. نیاز به تعمیر و نگهداری ماشین‌ های لوکس برای مقامات، فروش و خرید این خودروها و بیمه آنها باعث ایجاد فرصت‌ های کاری در این صنعت ‌ها می گردد.

تاثیر واردات خودروهای لوکس بر گردشگری

در نهایت، واردات ماشین‌ های لوکس برای مقامات می ‌تواند به توسعه صنعت گردشگری کشور نیز کمک کند. با وجود ماشین ‌های لوکس در اختیار مقامات، کشور به عنوان یک مقصد گردشگری جذاب ‌تر می ‌شود. گردشگران خارجی به دنبال تجربه لوکس و با کیفیت هستند و وجود ماشین‌ های لوکس در کشور می ‌تواند آن‌ها را جذب کند. این امر منجر به رشد صنعت گردشگری، افزایش درآمد و اشتغال زایی در این حوزه می ‌شود.

با آنکه خرید خودروهای لوکس برای بسیاری از ما ممکن نیست. علاوه بر هزینه خرید، باید به هزینه نگهداری از آن هم فکر کنید. امّا می توان هزینه آن را صرف سرگرمی و تفریحاتی نمود که خاطره ای خوش در ذهن ما به جای خواهد گذاشت. یک تور تفریحی به دبی با دوستان یا خانواده می تواند تاثیر مثبت تری بر روحیه شما داشته باشد. با تورهای مسافرتی بدون دردسر رانندگی و زمان بندی، به دبی سفر کرده و از آخرین امکانات تفریحی آن بهره مند شوید. ارزان ترین تور دبی را با هزینه ای بسیار بسیار کمتر از خرید یک ماشین لوکس تجربه کنید.

منبع: سیوان دشت آریا

پست بعدی

ممنوعیت واردات لوازم خانگی را تمام کنید / دست دلال‌ها در جیب مردم!

ش جولای 29 , 2023
یک مخاطب خبرفوری از وضعیت بازار لوازم خانگی در کشور به شدت انتقاد کرده و نوشته، برندهای خارجی بازار عمدتا تقلبی است. متن ارسالی این مخاطب را در ادامه بخوانید و شما هم نظر بدهید: چند ماه است که دنبال خرید یک لباس‌شویی هستم. ابتدا رفتم سراغ برندهای داخلی اما […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000