از ارسال لایحه حجاب و عفاف به مجلس تا آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در روزهای آتی در حیاط دولت

از واکنش رضایی به شایعه کناره‌گیری اش از دولت تا فراهم شدن بستر راه‌اندازی سامانه کالابرگ اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) 20 اردیبهشت ماه 1402 هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

 

بهادری جهرمی: لایحه پیشنهادی قوه قضائیه درباره عفاف و حجاب به مجلس ارسال شد

سخنگوی دولت از ارسال لایحه پیشنهادی قوه قضائیه درباره عفاف و حجاب به مجلس خبر داد.

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در هیئت دولت لایحه پیشنهادی قوه قضائیه درباره عفاف و حجاب مورد بررسی و موافقت قرار گرفت و به مجلس ارسال شد.

وی افزود: این لایحه با قید دو فوریت تقدیم مجلس خواهد شد  تا در آن جا هم با سرعت مورد رسیدگی قرار بگیرد. نظرات کارشناسی در کمیسیون تخصصی دولت پیرامون این لایحه ارائه شده که به‌پیوست تقدیم‌ مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

خبر خوب فرزین در زمینه آزادسازی منابع بلوکه شده در آینده

رییس کل بانک مرکزی از زمینه‌سازی برای آزادسازی منابع بلوکه شده در آینده خبر داد.

محمدرضا فرزین در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: خبرهای خوبی در زمینه آزادسازی منابع بلوکه شده کشورمان در آینده در راه است که در زمان مقتضی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اسلامی: گروسی از همکاری با ایران ابراز رضایت کرده است/ آژانس طرف مذاکره ما در برجام نیست

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: روابط ایران و آژانس طبق بیانیه تهران برقرار و در حال تداوم است.

محمد اسلامی در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با مذاکرات برجام، اظهار کرد: آژانس مسئول مذاکرات نیست، مسئولیت به عهده گروه۱+۵  است. روابط ایران و آژانس بر اساس پادمان و NPT برقرار است و نظارت‌ها ادامه دارد و هیچ خدشه‌ای در آن نبوده و خللی به وجود نیامده است و تداوم دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: گروسی از همکاری با ایران ابراز رضایت کرده اما نکته مهم این است که آژانس انرژی اتمی طرف مذاکره ما در برجام نیست.

وی در پاسخ به پرسشی درباره کاهش نظارت‌ها در مراکز هسته‌ای، گفت: خیر چنین چیزی نیست. روابط ایران و آژانس طبق بیانیه تهران برقرار و در حال تداوم است.

اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره لغو تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر امسال، گفت: بله، طبق برجام باید همه این تحریم‌ها برداشته شوند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه اگر لغو تحریم‌ها رخ ندهد چه اتفاقی می‌افتد، گفت: این بحث دیگری است. آمریکا از برجام خارج شده و مذاکراتی که دارد انجام می‌شود برای بازگشت آمریکا به برجام است تداوم هم  داشته است ولی باید در این زمینه با مسئولان وزارت خارجه صحبت کنید.

خبر وزیر اقتصاد از ویژگی مجوزهای صادر شده برای کسب و کار

وزیر اقتصاد گفت: مصوبه صدور ۱۵۰۰ مجوز کسب و کار به عنوان تنها مجوزهای تاییدمحوری که نیازمند تایید دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها هستند مورد تایید قرار گرفت.

احسان خاندوزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز دولت در راستای هدف گذاری رونق و رشد تولید مصوبه خوبی داشت که برای اولین‌بار ۱۵۰۰ مجوز کسب و کار به عنوان تنها مجوزهای تاییدمحوری که نیازمند تایید دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها هستند مورد تایید قرار گرفت.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: این مجوزهایی است که فعالان اقتصادی صرفاً با ثبت اطلاعات دقیق در درگاه ملی مجوزها و پذیرش مسئولیت‌های قانونی و بارگذاری مدارک خود می‌توانند مجوزهای کسب و کار خود را دریافت کنند.

وی افزود: این تکلیفی بود که ماده یک قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار از سال ۱۴۰۰ به عهده دولت گذاشته بود و امروز مصوب شد.

وزیر ارتباطات: تامین ۸ تا ۱۰ میلیون از ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری تا پایان سال

وزیر ارتباطات گفت: در نظر داریم ۸ تا ۱۰ میلیون از ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری که وعده دادیم را تا انتهای سال جاری تأمین کنیم.

عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح پروژه های متعدد ملی با حضور رئیس جمهور خواهیم بود. فاز اول فیبر نوری منازل و کسب و کار ها امروز با پوشش دهی ۳ میلیون خانوار در ۱۰۰ شهر افتتاح خواهد شد. ۱۰ شهر از این صد شهر بالای ۷۰ درصد پوشش دهی فیبرنوری خواهند داشت.

وی افزود: در نظر داریم ۸ تا ۱۰ میلیون از ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری که وعده دادیم را  تا انتهای سال جاری تأمین کنیم. این پروژه در کشور های مشابه ما هشت سال طول کشیده که ما در نظر داریم آنرا در سه سال اجرا کنیم.

سلاجقه: نشست بین‌المللی گرد و غبار ۱۸ و ۱۹ شهریور در تهران برگزار می‌شود

رییس سازمان محیط زیست از برگزاری نشست بین‌المللی گرد و غبار ۱۸ و ۱۹ شهریور در تهران خبر داد.

علی سلاجقه در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درباره منشاء داخلی گرد و غبار و آنچه در اطراف تهران و کرج اتفاق افتاده، دستگاه‌های مختلف درحال انجام ماموریت‌هایشان هستند.

وی افزود: یکی از مواردی که به عنوان یک کار بین‌المللی و در تراز عالی انجام می‌شود برگزاری نشست بین‌المللی گرد و غبار است که در ۱۸ و ۱۹ شهریور در تهران برگزار می‌شود و بسیار مهم است.

امیدواری معاون اول به ابلاغ مصوبه اجاره‌بهای مسکن

معاون اول رییس‌جمهور نسبت به ابلاغ مصوبه اجاره‌بهای مسکن از سوی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایسنا، محمد مخبر در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اجاره‌بهای مسکن اظهار کرد: در دولت مصوباتی در این خصوص داشتیم و لایحه‌ای هم در مجلس است،  در این زمینه هماهنگی کردیم تا در حداقل زمان راه خود را در مجلس طی کند که اگر ابلاغ شود کمک بسیاری می‌کند.

صحرایی: تلاش برای دریافت رتبه همه معلمان تا آخر اردیبهشت

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: احتمالا امر رتبه‌بندی معلمان تا شنبه تمام شود.

رضامراد صحرایی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: زمانی که من به وزارتخانه آمدم همچنان تعدادی از معلمان باقی مانده بودند که حدود ۷۵ هزار نفر تخمین زده می‌شدند. تعدادی هم اعتراض داشتند و تا روز ۱۱ اردیبهشت اعتراض کردند و در سامانه ثبت شدند و کارگروه‌های بررسی تشکیل شد تا به آن‌ها رسیدگی کنند.

وی افزود: در بررسی اعتراضات اصل بر رتبه استحقاقی است و تلاش‌مان این است تا آخر اردیبهشت همگی معلمان رتبه دریافت کنند. این ماه طبق گزارشی که به من داده شده بیش از ۸۵ درصد آنان تعیین تکلیف شده‌اند.

صحرایی یادآور شد: وقتی همه معلمان رتبه‌بندی شدند به بازنگری آیین‌نامه می‌پردازیم و بنا بر این است که به امسال برسد اما اول باید رتبه‌بندی تمام شود تا بر اساس نتایج اصلاح خود را انجام دهیم. سازمان اداری استخدامی هم موظف است نظارتی به رتبه‌های داده شده داشته باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: کاری که این دولت انجام داد کار بزرگی بود و یک کار بزرگ خطا هم دارد هرچند نباید داشته باشد اما به طور طبیعی اتفاق می‌افتد ولی آن‌چه مهم است این است که رتبه‌بندی تغییر جدی در وضعیت معلمان ایجاد کرده اما معلمان هم توقع دارند که این امر متناسب با شأن آنان باشد که درست است و در جاهایی آیین‌نامه در این زمینه متناسب نیست.

وی گفت: احتمال می‌دهم که امر رتبه‌بندی تا شنبه تمام شود و حتی ممکن است همین الان که صحبت می‌کنیم تمام شده باشد.

وزیر کار: تشکیل کارگروه بررسی همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان

صولت مرتضوی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره پرداخت نشدن حقوق افزایش‌یافته برخی از بازنشستگان، اظهار کرد: همکاران ما در سازمان تامین اجتماعی معتقد هستند که کاملا اجرا شده است اما برخی از بازنشستگان معتقد هستند که اجرا نشده است. یک کارگروه تشکیل شده تا به این مسئله حتما رسیدگی شود و اگر حق با بازنشستگان باشد، کم و کسری که وجود دارد اعمال می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره این‌که بازنشستگان اعتراضات خود را چگونه باید به ثبت برسانند؟، تصریح کرد: این امر راه و چهارچوب دارد. شما به عنوان رسانه شکایت آنها را مطرح می‌کنید و این به منزله مطالبه این‌ گروه از جامعه است.

وزیر کشور: فعالیت کمیته تحقیق درباره حوادث ۱۴۰۱ ادامه دارد

وزیر کشور با تاکید بر این که فعالیت کمیته تحقیق درباره حوادث ۱۴۰۱ادامه دارد خاطرنشان کرد که به شکایت‌ها رسیدگی خواهد شد و کمیته ویژه‌ رئیس‌جمهور نیز در امتداد همین کمیته تشکیل شده است.

احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره حکم رئیس سازمان مهاجرت گفت: ایجاد این مرکز در اختیارات ماست و حکم رئیس مرکز نیز به عهده وزارت کشور است. اما برای تشکیل سازمان به مصوبه مجلس نیاز است.

وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره توقف مسکن مهر پرند توسط شهرداری گفت: شهرداری نمی‌تواند ‌پروژه‌های نهضت ملی مسکن را متوقف کند. اگر چیزی متوقف شود، حتما رسیدگی می‌شود.

وی درباره تشکیل کمیته تحقیق برای حوادث ۱۴۰۱ عنوان کرد: کار این کمیته و گزارشاتی که ارائه می‌دهد ادامه دارد و اگر کسی شکایتی داشته باشد، حتما به آن رسیدگی خواهد شد. کمیته ویژه‌ای که رئیس جمهور آن را ایجاد کرده، در امتداد همین کمیته تحقیق فعالیت دارد.

پست بعدی

روش جدید ایرلاین‌ها برای افزایش قیمت بلیت هواپیما !

چ مه 17 , 2023
کمیابی شدید بلیت هواپیما این شائبه را تقویت می‌کند که شرکت‌های هواپیمایی پس از رد درخواست افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی اقدام به گران کردن یا عدم ارائه خدمات کرده‌اند تا بدین وسیله ستاد تنظیم بازار تحت فشار قرار بگیرد و افزایش قیمت بلیت را بپذیرد.   در مواردی حتی شرکت‌های […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000