فعالیت‌های اجتماع‌محور، اولویت برنامه‌های هلال‌احمر است

فعالیت‌های اجتماع‌محور، اولویت برنامه‌های هلال‌احمر است

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: افزایش روند جذب داوطلبان براساس توسعه فعالیت‌های اجتماع‌محور، اولویت برنامه‌های امسال هلال‌احمر است

به گزارش خبرگزاری مهر؛ پیرحسین کولیوند در جلسه شورای معاونین گفت: جمعیت هلال احمر در روز جهانی قدس حضوری فعال داشت. این جمعیت برای تجمعات انبوه برنامه ریزی و در این حوزه حضور پررنگ دارد.

وی افزود: وظایف جمعیت هلال احمر گسترده است و در تمام لحظات باید آماده خدمت رسانی به مردم باشد. بر همین اساس این آمادگی وجود دارد تا برنامه‌های هفته هلال نیز به بهترین شکل انجام شود و دستاوردهای جمعیت هلال احمر در این سال‌ها معرفی شود.

کولیوند ادامه داد: ساماندهی تیم‌های سحر، توسعه طرح یاس و اعطای وام‌های خوداشتغالی با توجه به شعار سال باید در دستور کار قرار گیرد و به شکل جدی پیگیری شود.

وی افزود: امسال ضرورت دارد تا از تمامی ظرفیت‌ها بهره گرفته شود. یکی از این ظرفیت‌ها اردوگاه‌های هلال احمر است که باید در مدار فعالیت قرار گیرند و در این مسیر باید از داوطلبان و جوانان بهره گرفت. رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: روند افزایش جذب داوطلبان خوب بوده اما نباید به این بسنده کرد و باید مشارکت جوانان و داوطلبان را گسترش داد.

کولیوند با تاکید بر توسعه فعالیت‌های اجتماع محور گفت: توانمندسازی مردم برای افزایش تاب آوری امروز یک اولویت است و باید در این مسیر حرکت کرد. در راستای محقق شدن این هدف باید آموزش‌های همگانی در دستور کار قرار گیرد. رکن دیگر آموزش، تحقیق است و این حوزه نیز باید به صورت تخصصی دنبال شود.

وی افزود: خانه‌های هلال باید اجتماع محور شوند و از سوی دیگر نیاز است تا هلال احمر حضور بیشتری در مدارس داشته باشد و آموزش‌های امدادی را توسعه دهد.

کولیوند ادامه داد: آموزش صرفاً منحصر به آموزش‌های همگانی نیست و باید آموزش‌های تخصصی نیز مورد توجه باشد و به امدادگران و داوطلبان آموزش‌های تخصصی پیش بیمارستانی و کمک‌های اولیه ارائه شود.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: محرومیت زدایی و حضور در محله‌های کم برخوردار، تعامل با خیرین و توسعه توانبخشی دانش‌محور از دیگر اهداف جمعیت هلال احمر در سال جاری است.

وی افزود: در مسیر فعالیت‌های خود از شرکت‌های دانش بنیان کمک خواهیم گرفت زیرا می‌تواند دست آورده‌ای شگرفی داشته باشد. توریسم پزشکی و توانبخشی امروز می‌تواند با بهره گیری از همین هم افزایی‌ها توسعه یابد. کولیوند توضیح داد: ساماندهی به امور داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها و تکریم ارباب رجوع یک مساله مهم است زیرا ما وظیفه داریم تا بهترین خدمات را به مردم ارائه دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص سایر اهداف جمعیت در سال جاری گفت: مساله تغییرات اقلیمی امروز باید مورد توجه قرار گیرد. این یک موضوع مهم است و باید در سطح جهانی در این خصوص هم افزایی شود تا آسیب‌های آن کاهش یابد.

کولیوند تاکید کرد: امروز تمامی فعالیت‌های جمعیت هلال احمر باید هماهنگ با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی انجام شود و از این بیانیه تبعیت کند تا اهداف جمعیت به شکلی صحیح‌تر انجام و محقق شود.

کد خبر 5756970 فائزه نجارزادگان

پست بعدی

نوسان قیمت دلار بعد از ماه رمضان؟ /تتر زیر نرخ دلار معامله می شود

د آوریل 17 , 2023
اقتصادنیوز نوشت : در بازار شایعه شده بخشی از پول‌های نفت فروخته شده از سوی دولت را خریداران خارجی به تتر پرداخت کرده‌اند و به همین دلیل قیمت تتر زیر دلار بازار است. بررسی بازارها در روز گذشته نشان می دهد که بازار ارز روز یکشنبه هم رنج بود و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000