درگیری گروهی در زندان اکوادور حداقل ۱۲ کشته برجای گذاشت

درگیری گروهی در زندان اکوادور حداقل ۱۲ کشته برجای گذاشت

دفتر دادستانی اکوادور اعلام کرد که در آخرین فصل از خشونت در زندان این کشور آمریکای جنوبی، حداقل ۱۲ زندانی در یک درگیری جدید بین باندها در زندان اکوادور کشته شدند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، طبق اعلام دفتر دادستانی، تحقیقات برای شناسایی عوامل مرگ ۱۲ زندانی از زندان لیتورال در گوایاکیل اکوادور آغاز شده است.

این درگیری در زندان معروف به La Penitenciaría در شهر گوایاکیل، یکی از خطرناک‌ترین زندان‌های این کشور رخ داده است.

اکوادور از سال ۲۰۲۱ گرفتار شورش در زندان‌ها شده که منجر به کشته شدن صدها زندانی شده است؛ دولت علت آن را درگیری بین باندهای مواد مخدر می‌داند که برای حفظ قلمرو خود می‌جنگند.

دادستانی و پلیس برای شناسایی اجساد در زندان هستند.

سال گذشته، هیئتی از سازمان ملل اعلام کرد که خشونت در زندان‌های اکوادور ناشی از سال‌ها بی‌توجهی دولت به سیستم تنبیهی است.

درگیری اخیر به دنبال قتل سه افسر زن زندان در خارج از زندان در گوایاکیل رخ داد. همچنین شش زندانی به دار آویخته شده در یکی از بخش‌های La Penitenciaría پیدا شدند.

در همین باره، مسئول سازمان زندان‌های اکوادور به خبرنگاران، گفت: با استفاده از فناوری مشخص شد که ۱۲ نفر جان خود را از دست داده اند.

بندر گوایاکیل که بین کلمبیا و پرو، تولیدکنندگان اصلی کوکائین در جهان، واقع شده است، در سال‌های اخیر به کانون قاچاق مواد مخدر در اکوادور تبدیل شده است.

کد خبر 5756895

پست بعدی

صفحه اول روزنامه های دوشنبه 28 فروردین1401

د آوریل 17 , 2023
بیانات رهبرمعظم انقلاب در جمع فرماندهان ارتش، زمزمه استیضاح وزیر صمت و… از موضوعاتی است که مطبوعات امروز به آنها پرداخته اند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000